Ütős friss kapros tzatziki nemcsak a karácsonyi sült halhoz
2016. december 17. írta: Gyalogrépa

Ütős friss kapros tzatziki nemcsak a karácsonyi sült halhoz

Van élet a majonézen és az ezersziget-önteten túl is

pre_7.jpg

A tzatziki összetevői:

  • uborka: tzatzikinél kötelező, de jól működik hónapos- vagy sörretekkel is.
  • kapor: lehetőleg frissel készítsd!
  • görög yoghurt: ne próbálkozz 10% zsírtartalom alatt. (No Fat, No Flavor!)
  • a fokhagyma (blansírozott)
  • só, bors
  • olívaolaj: salátánál fontos a jó minőségű szűz olívaolaj.
  • fehérborecet. Szerintem jobban passzol a kapros tzatzikihez. A mentás verziót csinálom frissen facsart citromlével.

Imádom a tzatzikit. Mindig rakok bele fokhagymát. Emiatt többször is felsültem másnap a munkahelyelen, mert fokhagymaszagom volt. Bármennyire is próbáltam beállítani a nyers fokhagyma mennyiségét, nem sikerült optimumra jutnom. Vagy nem volt fokhagymaíz, vagy bűzölögtem másnap a munkahelyen. Tapasztalataim szerint 2 nap kell hozzá, hogy elmúljon a fokhagyma emberűző szaga. Hiába a fogmosás, a fokhagymafogyasztónak a bőre bűzlik. A zuhanyzás is csak pár óráig segít.

Íme a megoldás a fokhagymaszelidítésre.

garlic.jpg

A fokhagymát gyöngyöző vízben lassan kell blansírozni a héjában. Hideg vízben raktam a tűzre, amint gyöngyözni kezdtem lehúztam a takarék lángú platni legszélére. Itt hagytam másfél órát. Lehúztam, hagytam kihűlni. A végeredmény puha krémes, de ami a legfontosabb: mentes a fokhagyma durva nyers szagától. Csak a mély bársonyos fokhagymaíz maradt. Ez kell nekem!

blnachedgarlic.jpg

A krémesség miatt könnyű vele dolgozni, akár villával is össze lehet törni. A több órás piszmogás soknak hangzik, de előre el lehet készíteni akár több adagot is. Mikor a konyhában babrálsz, elég csak bevágni a sarokba a legkisebb lángra. Így a felhasználás napján csak elő kell venni a hűtőből.

Decembert írunk, már csak emlék a friss fürtös uborka. Viszont meleg időben nem valami jó a kígyóuborka. Kesernyés, rengeteg magja van. Az ő ideje a hideg beálltával jön el. Vékony, édes, alig van magja. A növény nagyszerűen elvan kissé hűvösebb és fényszegény körülmények között. Tehát van belőle melegházi hazai.

uborka.jpg

Az uborkát meg kell hámozni! A magházával nem kell bajlódni, mert neki szinte nincs is. Utána le kell reszelni. Erre nekem van egy spéci uborkagyalum. Csak tzatzikihez használom. Annyira puritán, mint egy faék. Gyakorlatilag julienre vágja az uborkát. Mekkora királyság!

uborka1.jpg

Jól látszik mennyire minimális a magháza az uborkának. Szinte csak hús. Bátran túrd fel a zöldséges ládáját egy ilyen karcsú darab után kutatva!

base.jpg

Összeállítottam az alapot. Ide sem írtam mennyiségeket, mert ezt mindenki állítsa be a saját ízlése szerint! Sok kaporral, sok olajjal és viszonylag sok ecettel készítettem.

uborkajuice.jpg

Az uborkát kicsavartam miután negyed órát állni hagytam. A képen jól látszik, mennyi levet engedett az uborka. Ezt nem használtam fel. Az uborkát és a pépes fokhagymát elkevertem a joghurtban.

tzatziki.jpg

Elkészült a krémes ropogós tzatziki. Érdemes a fogyasztás előtti napon elkészíteni, hogy összeérjenek az ízei. A bolti verziót általában megküldik cukorral, keményítővel, meg minden nyavalyával, hogy ezt az állagot és édességet elérjék. Az én tzatzikim ezt alapból tudja. Tapasztalataim szerint a hűtőben eláll egy hétig minőségi romlás nélkül.

Ezt akarod a karácsonyi sült halad mellé? Akár ezen a hétvégén is megcsinálhatod. Irány a zöldségeshez!

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr2312051197

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása