Újévi lencse görög módra feta sajttal, olajbogyóval, házi ciabattával
2017. január 03. írta: Gyalogrépa

Újévi lencse görög módra feta sajttal, olajbogyóval, házi ciabattával

Szimpla vegetariánus könnyű egytál nemcsak Újév napjára

pro1_2.jpg

Újév első napjaiban szokás lencsét enni, amivel garantálhatod a gazdagságodat. Elvileg. Eddig nem sikerült, hiába ettél minden évben lencsét? Vigasztalódj a receptemmel, hátha ezzel összejön!

pre_12.jpg

  • A lencsét beáztattam 1 órára. Nagyon hamar megdagad nem kell egész éjszakára beáztatni.
  • fokhagyma, babérlevél: hüvelyesek elmaradhatatlan kellékei.
  • sérgarépa, szárzeller, póréhagyma: aromás zöldségek, amik egy stabil ízalapot biztosítanak.
  • házi szárított paradicsom: a legédesebb szeptemberi szabadföldi paradicsomból készült ősszel.
  • házi marokkói sós citrom: a karakteres citromaromáért.
  • fűszerek: egész bors, koriandermag, szárított kakukkfű és oregánó.

Innentől pofon egyszerű. Mindent fel kell vágni a kívánt méretre. Az aromás zöldségeket olívaolajon lepirítottam kissé.

base_1.jpg

A fűszereket teafilterbe raktam. Nem akarok később ráharapni a száraz fűszerekre. A fokhagymákat szétlapítottam. A póréhagyma legvégét használtam fel, amit általában szokás kidobni. Túl rostos arra, hogy megegyem, de aromatizálásra pont jó.

cook.jpg

Végül bekerült minden összetevő a lábasba. Vízzel öntöttem fel. Lefedve lassú tűzön főzni kezdtem. A paradicsomok megszívták magaukat az aromás főzőlével, miközben kiengedtek keveset a saját ízükből. Csak a legvégén sóztam meg az ételt, különben a lencse kemény maradt volna.

pro1_2.jpg

A paradicsomok igazi kis ízbombák lettek a főzelékben. Koncentrált édes paradicsomízt adtak. A képen látható hagyma egyáltalán nem csíp. Édes hagyma néven fut nálunk a piacon. Keressétek, mert oltári jó íze van! A lencse így viszonylag édeskés lett. Jól passzolnak hozzá, a sós komponensek. Úgy mint például olajbogyó, feta sajt. A micro-petrezselymet a lépcsőházban lévő ládámból szedtem. Végül meglocsoltam finoman olívaolajjal a feta sajot és a lencsét. A feta sajtot nem érdemes belekeverni a lencsébe, mert szétázik. Másrészt, így a lencséről nem marad le a vegán vendég sem.

A ciabattát, amit hozzá törtem, én sütöttem. A köze a lencséhez erősen szimbolikus. Az előkovászt, még Szilveszter napján állítottam össze, amit Újév napján adtam hozzá a ciabatta tésztához. Így használtam fel a "tavalyit" az "idei" indításához.

Persze erről is készítek bejegyzést. Kövessétek a blogomat, hamarosan érkezik a házi ciabatta receptje!

Azóta feltöltöttem a ropogós roszos ciabattám receptjét, amit itt olvashatsz.

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr6112090069

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása