Gyors, üde ízbomba: shitake gombás tészta kínai kellel egyenesen a wokból.
2017. január 30. írta: Gyalogrépa

Gyors, üde ízbomba: shitake gombás tészta kínai kellel egyenesen a wokból.

Előbb összedobod, mint hogy kiérne a futár a pizzával.

pro_28.jpg

A leggyorsabb ételek wokban készülnek. Ez nem vitás. Ha nincs sok türelmem vacsorát főzni, akkor szokott nálam előkerülni a wok. Mivel friss hús ilyenkor sosem áll rendelkezésre, a wokos kajáim többsége vegetariánus. Ha mégis hússal akarod elkészíteni, próbálkozz hamar elkészülő részekkel: vékonyra szelt csirkemellel, szűzpecsenyével, marha-hátszínnel!

pre_24.jpg

Ezek az alapanyagok szinte mindig fellelhetők nálam.

  • kínai kel: nyersen, ropogósan is ízletes, nincs vele sok munka.
  • újhagyma, hegyes erőspaprika: aromás zöldségek, hamar puhulnak.
  • chow mein, vagy rámen tészta: a zacskós ázsia tésztákban mind ilyen tésztablokkok vannak. Nagyon olcsó, sosem romlik meg. Ha ilyenből főzöl ne felejsd el mellőle a kis ízesítőtasakot kivágni a szemétbe. Az leginkább oda való.
  • tojás: a másik fehérje komponens a gomba mellett, szintén gyorsan elkészül.
  • fokhagyma, gyömbér: elválaszthatatlan páros a távol-keleti fogásaimban.
  • shitake, vagy illatos gomba: ázsiai boltokban lehet kapni szárítva, manapság már frissen is elérhető. Nagyon erős illata van, alapvetően meghatározza a fogás karakterét.
  • szezámmag: még több ropogósságot ad a fogáshoz. A kellemes olaja testességet ad.
  • chili szósz: nálam ez saját készítésű. Nem csípős; kínai ötfűszerkeverékkel főztem még ősszel sima mezei fűszerpaprikából.
  • szójaszósz: nem csak sós, hanem segít kihozni a többi alapanyag ízét az ötödik íz, az umami segítségével.
  • friss lime: savasság, frissesség a befejezéshez.

prep_2.jpg

Először is vizet forraltam a vízforralóval, hogy beáztassam a gombákat és a tésztát. Ami aroma kiázott a gombából azt felszívta a tészta. Közben megpirítottam a szezámmagot, felvágtam a zöldségeket, felütöttem a tojást. Alágyújtottam a woknak. Felvágtam a megpuhult gombát. Már csak mindent meg kellett sütni. Wokos pirításnál fontos, hogy minden alapanyag elő legyen készítve, mert olyan gyorsan készül, hogy nincs idő aprítással bíbelődni. A vékonyra apríás miatt pedig szinte percek alatt megpirul minden.

sweat.jpg

A wokba kevés olajat öntöttem, bele is dobtam a gyömbért és a fokhagymát. Hamar beleraktam az újhagymát, paprikát, gombát. Rázva, dobálva pirítottam; ezt hívják úgy hogy "stir-fry". Chili szószt és szójaszószt öntöttem, rá, megkóstoltam. A chili szószom elég édes a nyers fűszerpaprika miatt, de szokás cukrot is belerakni keveset. Ezt a lépést elhagytam. A tojásnak helyet kotortam a wok közepén, ide öntöttem, átkavartam. Leszűrtem a tésztát, rádobtam. Ment utána a kínai kel is. Kissé átforgattam, rázogattam, ráfacsartam a lime levéből, és már el is készült. pro_28.jpgTálalásnál rákanalaztam a pirított szezámmagot, és még egy kis csípős szószt raktam rá. Ennyi az egész. Eszeveszettül gyors és sokkal olcsóbb, mint az a rendelt kaja, amivel jóllaknál.

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr6012167896

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása