Ropogós kínai káposztasaláta: köret nehézfiúk mellé
2017. február 21. írta: Gyalogrépa

Ropogós kínai káposztasaláta: köret nehézfiúk mellé

Télen nem igazán lehet dőzsölni a friss zöldfélékben. Ez alól kivétel a kínai kelkáposzta. Tipikusan január végén jelenik meg a boltok polcain nagyobb volumenben. Fölényesen veri a salátaféléket, hiszen ropogós, üde, és meglehetősen olcsó. Nyersen sem csípős, ahogy egyébként a fejes káposztánál könnyen megesik. Hűtőben akár hetekig eláll az eredeti fóliacsomagolásban.

pre_34.jpg

A kínai kelkáposzta saláta fontos eleme a pikáns édes-savanyú vinaigrette, vagy inkább marinád.

Összetevők a marinádhoz:

  • szirupban eltett gyömbér leve, vagy nagyon finomra reszelt gyömbér: édes citrusos karaktert ad.
  • lime kifacsart leve: nagyon friss és üde frissítője a salátának
  • piros chilipaprika: drágának tűnhet, de mvel fűszerpaprikának használtam, elég belőle egy darab. (Ezért itt körülbelül ötven forintot fizettem).
  • újhagyma: az ázsiai konyha alapvető ízesítője. Ha kissé csípősebb a szokásosnál, az sem baj, a marinád sokat tompít rajta.
  • szezámolaj: nagyon kevés kell belőle, itt talán egy kávéskanálnyit használtam, mert nagyon karakteres.
  • halszósz: egy evőkanál pont elég, és nem lesz halíze sem a salátának.
  • szójaszósz: önálló fűszerszósz, ami a halszósz mellett sózza a salátát.
  • rizsecet: legalább 1 evőkanállal tanácsos hozzáadni, mivel én savanyúbban szeretem, mindig többet rakok bele.

prep_6.jpg

A marinádot gyakran kell kóstolgatni, hogy pontosan beállítsd a sósságot, édességet, savasságot. A chilipaprikát alapból kimagoztam, kiereztem, így is csípős lett kissé. Ha neked kevés, adagolj a félretett erezetből és a magokból! Ha tökéletesnek érzed a marinádot, mehet bele a felvágott kínai kelkáposzta. Frissen a legjobb készíteni, hogy ne essen össze a káposzta. Viszont annyi idő alatt össze lehet dobni, amíg a pecsenye pihen a pulton.

sult1.jpg

Itt éppen kolbásszal töltött dagadóhoz párosítottam. Ajánlom minden fűszeresebb sülthöz, vörös húsokhoz. Pompás kacsa mellé, marhához, disznóhoz. Nagyszeűen kiegészít egy konzerv olajos szardíniát, vagy simán pár főtt tojást, vagy pirított tofut.

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr712277135

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Attilajukkaja 2018.01.30. 11:20:31

Csak most csináltam meg, de isteni lett. Köszi a receptet! :o)
süti beállítások módosítása