Télvégi vadgombás miszóleves kelet-ázsiai alapokon
2017. március 07. írta: Gyalogrépa

Télvégi vadgombás miszóleves kelet-ázsiai alapokon

pro_47.jpg

Japánban enokitake, nálunk aranytűgomba, vagy téli fülőke. Ezt a gombát télen lehet szedni, talán még késő ősszel, vagy kora tavasszal. Távol-Keleten tömegesen termesztik, nálunk kevéssé ismert. Egyes kutatások szerint bizonyos rákbetegségek esetében megelőző hatása van. A talán ismertebb júdásfülegomba, vagy fafülgomba is szedhető ilyenkor. Múltkor összejött mindegyik.

pre_40.jpg

Megtisztíottan a gombákat. A leves miszó alapon készült, amihez pár gyorsan puhuló szezonális zöldséget válaszottam: kínai kelt, jégcsapretket, póréhagymát. A miszó erjesztett, fermentált szójababpaszta, tömény umami - az ötödik íz hordozója: gyakorlatilag instant levesalap, ugyanis csak hígitani kell.

prep_8.jpg

A miszót kevés rizsecettel elkevertem a savanykásság érdekében. A júdásfülegombát, jégcsapretket, póréhagymát, kínai kelt felcsíkoztam, hogy 5 perc alatt megpuhuljanak kissé. Jobb ha megmarad a ropogósságukból. A júdásfülegomba porcossága főzés után is megmarad, ez a fajta sajátossága. Felöntöttem forralt vízzel, alaposan elkevertem a miszót. A tűzhelyre raktam, gyorsan forrásba hoztam. Beleraktam a gombákat és a zöldségeket, gyöngyöző forrással főztem 5 percig. Nagyon hamar elkészült a leves. Leginkább a gombák tisztításával kell piszmogni, ami termesztett változatnál jobbára szükségtelen. Persze ehhez is a házilag pácolt gyömbéremből ettem. Ez itthon a favorit savanyúság mostanában.

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr2912313783

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása