Száraz kalácsból: szilvás - almás guba
2017. március 19. írta: Gyalogrépa

Száraz kalácsból: szilvás - almás guba

painperdue.jpg

Számomra a szárított gyümölcsökből készült guba sokkal kézenfekvőbb, mint a mákos, vagy a diós guba. Tavaly rengeteg olcsó és jó minőségű szilvát hoztak a piacra jópár héten keresztül. Almából sem volt hiány, így ősszel sokat ment az aszalóm. Még mindig rengeteg üveges szilvapürém, aszalt szilvám, szárított almám van. Ezt nem kell különösebben magyaráznom annak, akinek szilva, vagy almafája van. Számos kultúrában készítenek kenyérpudingot (ez is az), amivel felhasználhatóvá teszik a kiszáradt kenyereket, péksüteményeket.

painperduealapanyagok.jpg

Az összetevők:

  • száraz kalács: előző nap felszeltem, rácsra raktam, hogy kiszáradjon. A távozott nedvességet ízesített tejjel pótolom sütésnél.
  • aszalt szilva, szárított alma
  • tojás: teltté és gazdag ízűvé teszi a gubát.
  • vanília: ez itt konkrétan olyan vaníliarúd, amit már kikapartam, és kristálycukorban tartottam több hétig. Még így is rengeteg aroma maradt benne, amit már csak hőkezeléssel lehet hasznosítani. Mindegy milyen formában, csak kerüljön bele vanília!
  • cukor: az alma és a szilva elég édes amellett, hogy savanykás is. Csak minimális kell belőle.
  • fahéj: az alma és a szilva már-már kötelező kísérője.
  • tej
  • libazsír: igyekeztem a regionalitást hangsúlyozni a receptben, ezért nem vajat használtam. Igen, a régiónk legjobb minőségű zsiradéka a disznózsír és a libazsír. Némely süteménynél megkerülhetetlen a vaj; ez nem ilyen.

painperdueprep.jpg

Egy tűzálló tálat vékonyan kizsíroztam. Leraktam a felezett vaníliarudat. Erre raktam a nagyobb darabokra vágott aszalványokat. A tojásokat, a fahéjat, cukrot, és a tejet összekevertem. A kalácsokat megkentem libazsírral. A gyümölcsök tetejére raktam a zsíros oldalukkal felfele. Végül leöntöttem a tojásos keverékkel és 200 fokos sütőben készre sütöttem. Akkor van kész, ha a tál közepén is megalvadt a tojásos keverék.

painperdue.jpg

Miután megsült porcukorral szórtam meg. Még melegen nekiestem. A tejes-tojásos keverék szinte teljesen eltűnt. Mindet magába szívta a kalács és az aszalt gyümölcsök. A kalácsszeletek teteje ropogós lett, az alja puha és édes.

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr512347285

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása