Fondant burgonya spenóttal, fokhagymásan
2017. április 06. írta: Gyalogrépa

Fondant burgonya spenóttal, fokhagymásan

pommefondant.jpg

A krumplit is kitűnő megsütni pecsenyének, úgy mint a csirkecombot, szokás. Le kell pirítani, aztán alaplével készre sütni: ez a francia pomme fondant. A recept kulcsa a helyes technológia és a koncentrált ízű alaplé. A krumplihoz nagyszerű partner a spenót, a fokhagyma és tejszín. Senkit ne zavarjon össze, hogy a pomme önmagában almát takar; a pomme de terre pongyolán fordítva földi almát, egyébként krumplit jelent.

pommefondantalapanyagok.jpg

A kis fehér tégely tartalma adta az apropót a pomme fondant elkészítésére. Pohárka koncentrált ízű disznó pecsenyelé kevés elsőrangú zsírral a tetején. Ez a pecsenyelé császárszalonna főzésének mellékterméke. Bőven megéri otthon császárszalonnát főzni, többek között azért, mert a főzőlé/pecsenyelé megkaparintható, amit néha a boltban is odaadnak ugyan, csak beleinjekciózva a szalonnába. Úgy meg minek?

Császárszalonnát bárki tud főzni; ahhoz hogy jó legyen, pár fontos részletre kell odafigyelni. Ehhez nyújtok segítséget itt. Egyébként bármilyen más aromás alaplé megfelelő a pomme fondanthoz, a lényeg a koncentrált íz.

A pomme fondanthoz kell még viaszos, azaz főznivaló krumpli, és valamilyen ízesítő, esetemben fokhagyma. Zöldfűszerrel nem dolgoztam, nehogy elnyomjam a spenót ízét.

pommefondantprep.jpg

Nagy serpenyőben felforrósítottam a tégely tetején lévő zsírt. A megtisztított, és hosszában félbevágott burgonyát vágott felével lefele raktam bele. A serpenyőt gyakran mozgatva lepirítottam a krumplit. Lehúztam a tűzről, megfordítottam őket. Kikanalaztam alóluk a fölösleges zsírt, félretettem. A még meleg serpenyőbe kanalaztam a tégelyben lévő pecsenyelevet. Nem kell sok alaplé, épp amennyi egy kiadós gőzképzéshez kell. Melléraktam pár gerezd kilapított fokhagymagerezdet. Felforraltam. A fejlődő gőzben megpuhultak a krumplik. Ennyi a tulajdonképpeni pomme fondant. Gyakran használják köretnek, de itt ő a főszereplő, a pecsenye. A pecsenyeléből épp csak annyi maradt, hogy a krumplik tetejét meglocsoljam. Közben azért a spenót is elkészült.

tejszinesfokhagymasspenot.jpg

Nagy serpenyőt szárazon felhevítettem, majd beledobtam a megmosott, megszárított spenótot. Addig pároltam takarék lángon míg a spenót össze nem esett. Még a sütés legelején lassú tűzre tettem zsíros tejszínt pár gezed szétlapított fokhagymával és némi sóval. A fokhagyma íze sokat finomodott, amit felvett a tejszín. A fokhagymákat kidobtam, a tejszínt a spenóthoz adtam, megkevertem, felforraltam, majd lehúztam a tűzről. Ez egy alapvető spenótfőzelék, semmi csírizezés, sűrítés. A végén szerecsendiót tanácsos ráreszelni, ami nagyon jól harmonizál a spenóttal, és a krumplival is. Azonnal tálaltam. Végeredményben ez egy nagyon egyszerű, de igen finom étel; tiszta, egyértelmű ízekkel.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr7512402345

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása