A tavasz kultikus étele: tárkonyos tejszínes ragu
2017. május 12. írta: Gyalogrépa

A tavasz kultikus étele: tárkonyos tejszínes ragu

tarkonyosnyulragu.jpg

Ritka együttálllás kell a tavasz egyik tipikus ételének elkészítéséhez. Egyszerre kell legyen tárkony, nagyon friss csiperkegomba, vagy szegfűgomba, zöldborsó, zsenge sárga- és fehérrépa. Ez végre összejött. A hús itt inkább csak szükséges kísérő; a fókusz a gombán, és a zöldségeken van.

tarkonyosnyulragualapanyagok.jpg

Az összetevők:

  • zöldborsó
  • főzőhagyma
  • fokhagyma
  • fűszerek: egész bors, babérlevél, rozmaring, kakukkfű, szegfűbors, csillagánizs.
  • nyúl eleje: ezen a néven lehet kapni olyan csomagot, amiben van nyak, mellső lábak, bordák, szegy, dagadó, gerinc, és kevéske karaj. Jól helyettesíthető egész felbontott csirkével.
  • csirkealaplé
  • tejszín
  • új sárgarépa
  • új fehérrépa: na ezért annyitt kellett fizetni, mint a primőr spárgáért szokás, de legalább olyan értékes csemege.
  • mezei szegfűgomba: a kép készítése előtt két órával még lábon volt. Jól lehet helyettesíteni apró csiperkegombával. A lényeg, hogy nagyon friss legyen.
  • tárkony: gyorsan fonnyad, barnul, emiatt csak a befejezésnél vágtam le a növényről.

nyuldarabok.jpg

A nyulat feldaraboltam. A kis karajdarabokat félreraktam, a főzés vége felé raktam a raguba, hogy ne száradjon ki. Csirkénél ugyanezen okból a mellet ugyanígy félre kell tenni.

tarkonyosnyulraguprep.jpg

Kevés libazsíron megfonnyasztottam a nagyobb kockákra vágott hagymát. Beleraktam a karajon kívül mindegyik nyúldarabot. A fűszereket fűszertasakba tettem a meglapogatott fokhagymával; így került a raguba. Felöntöttem csirkealaplével, lassan gyöngyözésbe hoztam. Beleraktam a feldarabolt gyökereket. Körülbelül egy órán keresztül pároltam lefedve kis lángon. A tetejére raktam a karajokat, visszafedtem. Tíz perc elteltével beleraktam a tárkony szárát, majd folytattam a párolást. Elég gyenge íze van, vigyázni kell rá, mint a hímes tojásra. Ennél a pontnál állítottam be az étel sósságát. További 20 perc elteltével kivettem a tárkonyágakat. Belekevertem a kifejtett zöldborsót és a szegfűgombát. Felöntöttem körülbelül egy deciliter tejszínnel. Ismét gyöngyözésbe hoztam, majd lehúztam a tűzről. Aki hígabban szereti és rendesen át tudja keverni, az rakjon bele ennél a pontnál pár hideg vajkockát, aztán alaposan forgassa bele!

tarkonyosnyulragu.jpg

Köretnek szívesebben választottam volna a rizs helyett újburgonyát, de ide az kell, hogy valami felszívja a szaftot. Rizst pároltam hozzá, de az orsótészta is megfelelő. Tálalásnál frissen vágott tárkonyt szórtam rá, majd kevés citromlevet facsartam rá.

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr4712499827

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása