Ropogós savanyított rebarbara
2017. május 16. írta: Gyalogrépa

Ropogós savanyított rebarbara

savanyitottrebarbara.jpg

A savanyított rebarbara pont olyan jó sült kolbászhoz, mint egy korrekt csemegeuborka. Édeskés, ropogós, pikáns. A rebarbara savanykás és kemény, tehát ideális savanyúság-alapanyag. Általában desszertnek gyümölcsként elkészítve ismert, - már mutattam is erre egy jó példát - de csak a kiadós cukros pácolás és a hőkezelés emeli a gyümölcsök világába. Mivel alapvetően savanyú a rebarbara, ezért a savanyúságnak szánt pácolással is inkább az édeskés irányba kell eltolni. Persze hozzáadott cukorra semmi szükség, anélkül is el lehet érni a kívánt hatást. Erre a feladatra jó az almaecet és a borókabogyó is.

savanyitottrebarbaraalapanyagok.jpg

Az összetevők:

  • friss, kemény rebarbara
  • fűszerek: mustármag, borókabogyó, koriandermag, fekete bors
  • almaecet

savanyitottrebarbaraprep.jpg

Vizet forraltam a sóval, majd tíz percig főztem benne a fűszereket. Amint kiáztak, leszűrtem, majd felöntöttem almaecettel. Megkóstoltam, korrigáltam a sósságot és a savasságot. Miközben a pác készült, megtisztítottam a rebarbarát, feldaraboltam. Üvegekbe tettem, felöntöttem a még meleg páclével. Lefedtem, két hétig érleltem a hűtőben.

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr3612505545

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása