Serpenyős kárász egyszerűen
2017. május 19. írta: Gyalogrépa

Serpenyős kárász egyszerűen

serpenyoskarasz.jpg

Azt hiszem, sikerült megértenem az édesvízi halevés lényegét. Egy dolgot kell teljesítenem, és nyert ügyem van. Ez pedig a frissesség. Persze a folyamatba kell egy rendes halas is, akire leginkább piacokon lehet rábukkanni. Esetleg egy pecás ismerős, aki mellé ki lehet ülni a partra egy serpenyővel. A legfontosabb, hogy a vízből minél előbb a tányérra kerüljön a hal. Esetemben ez az akváriumból való kiemeléstől számítva három órán belül megtörtént. Nem vártam vele ebédig, meg másnapig.

karasz.jpg

A piacon a halasnál gyönyörű kárászt vettem. Az akvárium nem volt túlzsúfolva, a hal pedig igen erősen fickándozott, mikor kivette a halas kupánvágni. Miután megvettük jöttünk is haza. Nagyon szép, és friss példány. Annyira fényesek a pikkelyei, hogy a hasán még az is látszik, hogy piros póló volt rajtam.

serpenyoskaraszalapanyagok.jpg

A halat megtisztítottam, felbontottam. A fejből, a gerincből, és a hasaaljából alaplevet főztem. A friss halfiléhez  klasszikus partnereket választottam: csiperkét, újhagymát, babérlevelet, kakukkfüvet, fokhagymát. A halfiléket besóztam, majd húsz percre a hűtőbe raktam.

serpenyoskaraszprep.jpg

Kevés olívaolajon elkezdtem pirítani a gombát, és a lapogatott fokhagymát. Nemsokára rádobtam az újhagymát és a zöldfűszereket. Amint az újhagyma zöldje összeesett kissé, beletettem a vastagabb filéket bőrös oldallal lefelé. Mindegyiket lenyomtam spatula hátával, hogy ne pöndörödjön föl. Amint beopálosodott a filé alulról a feléig, megfordítottam a halat és melléraktam a vékonyabb filéket, majd ezeket is lenyomtam. A kisebb szeletek olyan vékonyak, hogy nem kell forgatni. Amint beopálosodott mindegyik hal, tálaltam.

serpenyoskarasz.jpg

Nem szabad, hogy túlsüljön a hal, mert elveszti az ízét és a tartását, tehát tönkremegy, szétesik. Tálalásnál limelevet facsartam rá. Ilyen frissen, és ilyen egyszerűen elkészítve olyan jól sikerült, hogy még a rettenetes "Y" szálkákat sem bántuk.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr9812510337

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Attilajukkaja 2017.05.19. 23:21:45

Imádom a kárászt! A mi környékünkön sajnos sehol nem lehet kapni. Keszeget sem. :o(

Gyalogrépa · http://suburbankitchen.blog.hu/ 2017.05.20. 05:02:03

@Attilajukkaja: Van a Budagyöngye alagsorában egy halas. Ahogy a Hegyvidék Bevásárlóközpontban, és a Fény Utcai Piac legfelső szintjén is. Van a Belvárosi Piacon is, de ez lehet kiesik neked. Egyiket sem próbáltam, nem arra lakunk. Látatlanban a Fény Utcai Piacot ajánlanám.

Attilajukkaja 2017.05.20. 10:27:40

@Gyalogrépa:
Köszi a tippet! Én rendszeresen járok a Fény utcai piacra. :o)
Két halas van, a második emeletit most vette át egy új tulaj, de azelőtt, ha megbeszéltem velük előre, mindig hoztak nekem olyan halakat, amiket általában nem tartanak (pl. friss vörös tonhal). A felső szinten (3. emelet) lévő hölgynél még nem rendeltem előre. De egy próbát mindenképpen megér.

Janossz 2017.05.21. 11:04:04

@Attilajukkaja: A vidéki élet szépségei...
Nálunk minden szombaton járja a környéket egy hangosbeszélős, tartályos kisteherautó, ficánkoló pontyokkal, meg kárászokkal. Annál frissebb halból nem főz senki!
A kárász nem túl szálkás, az y-októl meg egy gerinc vonalát követő, a bőrön ejtett hosszirányú bevágással meg lehet szabadulni, keresztülvágva azokat. Szépen ropog a vágásnál.
süti beállítások módosítása