Pihekönnyű, elegáns nyári fogás: kárászfilé tökkel, fokhagymás-kapros tejföllel
2017. június 10. írta: Gyalogrépa

Pihekönnyű, elegáns nyári fogás: kárászfilé tökkel, fokhagymás-kapros tejföllel

gozoltkarasztokkel.jpg

Végre debütált a bambuszgőzölőm. Kezdő halfőzőknek, mint amilyen én vagyok, a legjobb választás. Sokkal precízebben lehet benne elkészíteni a halhúst, mint bármelyik más szokványos konyhai eszközben. Nem csak "kínait" lehet benne főzni; gyenge ízű, puha, érzékeny alapanyagokra a legjobb opció. Ilyen például a halhús és a főzőtök néven ismert spárgatök fajta.

gozoltkarasztokkelalapanyagok.jpg

Összetevők:

  • kárászfilé: minél frissebb, annál jobb.
  • főzőtök: a kis tököket nem csak kirántani lehet. Ezek sokkal zsengébbek, frissebb ízűek, mint a több kilós óriások. Ha lehet, a kisebbeket használom. Viszont a nyár végi főzőtök sokkal édesebb, akár desszertalapanyagnak is jó, de az ugye már más kategória.
  • tejföl
  • ízesítők: citrom, fokhagyma, babérlevél, kapor: halak mellé klasszikus ízelítők, viszont egy tökfőzeléket is lehet velük ízesíteni. Pont ez a közös hang a kárász és a tök között.

gozoltkarasztokkelgozolo.jpg

A kárászt besóztam, majd a hűtőbe raktam tíz percre. Beraktam őket a gőzölőbe bőrös oldallal lefele. Mindegyik darab halra raktam babérlevelet, egy szelet citromot, és újfokhagyma-szeletet. A megmaradt újfokhagyma-darabból kinyomtam a gerezdeket, apróra vágtam. Belekevertem a tejfölbe a felvágott kaporlevelekkel együtt. A megmaradt citromot belefacsartam. Megsóztam, elkevertem. A tököt meghámoztam, majd a hámozóval csíkokra vágtam, megsóztam. A magokat tartalmazó puha, szivacsos részt kidobtam. A csíkokat feltekertem, így raktam le a másik gőzölőbetétbe. A megmaradt pár csíkot lazán elrendeztem a tekercsek tetején. Így könnyebben tud köztük áramolni a gőz. Ha nem tud könnyen eljutni a gőz a betét tetejére, a gőzölőbetét alján lévő étel túlfő, míg ami felülre került, teljesen nyers marad. A fokhagyma puha szárát és héját a kaporszárakkal együtt félreraktam.

gozoltkarasztokkelgozoloprep.jpg

A wok aljára leraktam a félretett leeső részeket. Arra pont alkalmasak még, hogy a gőzt illatosítsák. Annyi vizet öntöttem a wokba, hogy gőzölőbetét kesőbb ne érjen bele. Nagy lángon gyöngyözésbe hoztam, majd beleraktam a gőzölőbetéteket. Lefedtem. Ami alulra kerül, az kap több hőt, tehát a több főzést igénylő alapanyag kerüljön alulra. A wokban lévő vizet gyöngyözésben tartottam; ez pont elég gőzt adott főzéshez. Először a halat raktam alulra, de gőzölés közben úgy láttam, hogy túl gyorsan készül a tökhöz képest, emiatt megcseréltem a betéteket. Ez a legfőbb erőssége a gőzölőnek, hogy precízen lehet bánni az érzékeny alapanyagokkal.

gozoltkarasztokkeltalalashoz.jpg

A halat addig készítettem, amíg nem lett opálos. Megfőtt a halhús, de a lehető legtöbb szaft benne maradt. A tököt kissé ropogósra készítettem.

gozoltkarasztokkel.jpg

A fokhagymás-kapros tejfölt a tányér aljára raktam. Erre kerültek a tökcsíkok, majd a kárász. A tejföl hideg, a tök és a hal pedig majdnem langyos. Egy forró nyári napon pont ilyesmire van szükség.

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr4012580481

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása