Mediterrán padlizsánsaláta joghurttal és rengeteg petreszelyemmel
2017. június 28. írta: Gyalogrépa

Mediterrán padlizsánsaláta joghurttal és rengeteg petreszelyemmel

padlizsansalata.jpg

Ez a saláta képes arra, hogy főételként megállja a helyét. Annyira testes és karakteres, hogy meg lehet belőle vacsorázni úgy, hogy elmajszolok mellé pár szelet kenyeret, meg pár szem paradicsomot. Másik előnye, hogy előre el lehet készíteni, így egy forró fáradt estén elég csak kivenni a hűtőből.

A Földközi-tenger keleti medencéjének egyik alapevető receptje ez a saláta. Erre a régióra jellemző a joghurt és sok-sok petrezselyem használata. A padlizsán pedig pont olyan fontos zöldség arrafelé, mint nálunk a krumpli.

padlizsansalataalapanyagok.jpg

Az öszetevők:

  • padlizsán: minél feketébb legyen, és inkább hosszúkás. A salátákba inkább a kisebb, vékony fajták a jók. A nagy tölteni való padlizsánok tele vannak maggal, amit nem lehet felhasználni a salátába, mert tönkreteszi.
  • zsíros lecsöpögtetett joghurt. Nálunk ilyet leginkább görög joghurt néven lehet beszerezni, egyébként a törököknek is derék joghurtjaik vannak, csak ez kevésbé elterjedt nálunk. Házilag pedig így is lehet készíteni zsíros élőflórás joghurtot.
  • napraforgóolaj a padlizsán szeletek kenéséhez: az olívaolaj nem bírja a nagy hősokkot amit a padlizsánon el kéne viseljen. Megkeseredik, tönkremegy, kár bele.
  • fokhagyma
  • citrom, vagy citromlé
  • szumák: (piros fűszer a kis tálkában a kép közepén) savanykás ízhatást ad, hasonlót az ecetéhez, de másmilyet, mint a citromlé.
  • római kömény
  • koriandermag
  • petrezselyem: mennyiségi felső határ nemigen van, de egy 450 grammos joghurtra legalább annyi kell, amennyi a képen látható.

 padlizsansalataprep.jpg

A deszkát benedvesítettem, erre frissentartó fóliát terítettem. Egy kis tálkába olajat öntöttem. Bevonatos serpenyőt hevítettem. Felszeltem az első padlizsánt, a szeleteket a fólián olajjal vékonyan bekentem. Így a munkaasztal sem lesz nyakig olajos, és a padlizsánokra is csak a szükséges mennyiségű olaj kerül, de az a teljes felületére. Tudniillik a padlizsán úgy szívja a zsiradékot magába, mint egy szivacs, viszont a megfelelő pirultság eléréséhez szükség van zsiradékra. A serpenyőbe egy rétegben leraktam a beolajozott padlizsánszeleteket. Amint megpirult az egyik oldala, bekentem vékonyan a másik oldalukat, majd megfordítottam. Amint elkészült, leitattam róluk a fölösleges zsiradékot, majd a következő adag padlizsánt raktam a serpenyőbe. Így sütöttem meg az összes padlizsánt.

Egy kis száraz serpenyőben hevítettem a római köményt és a koriandermagot. Mozsárban porrá törtem. Belekevertem a joghurtba a szumákkal, a citrom kifacsart levével, az apróra vágott fohagymával, és a felaprított petrezselyemmel együtt. Megsóztam. Beleforgattam a kihűlt padlizsánszeleteket. Legalább nyolc órát hagytam állni, ez idő alatt a padlizsánszeletek megszívták kissé magukat nedvességgel, a héjukból pedig lila színanyag oldódott ki. Összeért. Tálalásnál meg lehet locsolni olívaolajjal, vagy megszórni még több petrezselyemmel. Nagyon sűrű, karakteres saláta; friss kenyérrel paprikával, paradicsommal, vagy savanyúsággal kiváló.

padlizsansalata.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr2312625157

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása