Tartalmas nyári leves az USA-ból: amis kukorica chowder
2017. július 06. írta: Gyalogrépa

Tartalmas nyári leves az USA-ból: amis kukorica chowder

amiskukoricachowder.jpg

A chowder talán legbeszédesebb magyar megfelelője a raguleves. A USA keleti partja mentén hatalmas népszerűségnek örvendenek a chowderek. Még konzerv készétel formájában is lehet kapni. A leggyakrabban kétféle chowder készül: az egyik többségében kukoricából, a másik kagylóból. Ezeknek viszont számtalan változata van, ami régiónként és évszakonként is változik. A partoktól távolabbra eső területeken nyilván a kukorica chowder a népszerűbb. Az amis kukorica chowderen meglátszik az amisok holland kötődése és az USA közép-atlanti államaira jellemző alapanyaghasználat. Jelen esetben ezek az alapanyagok a kukorica, krumpli, gyökérzöldségek, tejszín, és a vaj. Mellé ropogtatnivalót, kekszet, krékert szokás kínálni. Hogy mitől nyári ez a leves? Nos, annak ellenére, hogy egész évben készülhet kukorica chowder konzerv kukoricából, én mégis inkább a friss, édes kukoricából készült chowdert preferálom.

Hogy kik azok az amisok? Ismerkedésre első körben a Szegény embert az amish húzza című vígjátékot javaslom. Felületes, és tele van sztereotípiákkal, de arra alkalmas, hogy legalább bepillantsunk az amis kultúrába.

amiskukoricachowderalapanyagok.jpg

Összetevők az amis kukorica chowderhez:

  • édes csemegekukorica
  • sárgarépa
  • petrezselyemgyökér, vagy fehérrépa
  • fokhagyma
  • póréhagyma
  • krumpli
  • csirke-alaplé
  • babérlevél
  • kakukkfű
  • vaj
  • tejszín

amiskukoricachowderprep.jpg

Kevés vajon megdinszteltem a karikára vágott póréhagymát, fokhagymát. Hozzáadtam a csirkealaplevet, a zöldfűszereket és a kis kockákra vágott krumplit. Nagy lángra tettem. Amint felforrt, hozzáadtam a csőről levágott kukoricaszemek nagy részét. Tovább főztem. Egy serpenyőben vajat hevítettem, ebben pirítottam meg a maradék kukoricaszemeket a felvágott sárgarépával és fehérrépával. Amint a kukorica megpuhult, hozzáadtam a tejszínt, majd a levest leturmixoltam - ami azért a legtöbb amish közösségben nem megengedett, mivel tilos számukra az elektromos áram használata. A kész levest tányérokba szedtem, betétnek a pirított zöldségeket raktam bele. Mellé sajtos krékert kínáltam.

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr612644249

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása