Török padlizsános csirke
2017. szeptember 01. írta: Gyalogrépa

Török padlizsános csirke

torokpadlizsanoscsirke.jpg

Nálunk nincs olyan padlizsánszezon, hogy ne készüljön padlizsános csirke valamilyen változatban. A padlizsános csirke tulajdonképpen rakott padlizsán csirkével, egyfajta közel-keleti fűszerezéssel, paprikával és petrezselyemmel. Mindig ugyanolyan salátával készítem; ennél a legegyszerűbb a legjobb.

salatapadlizsanoscsirkehez.jpg

A salátát legjobb előző nap elkészíteni. Akkor jó, ha már alaposan összeért. Szükség van édes lilahagymára, kígyó, vagy fürtös uborkára, pritaminpaprikára, leveses paradicsomra, sóra, citromlére. Megtisztítva körülbelül azonos tömegű kell legyen a hagyma, az uborka, és a paprika. Egy rész hagymára vetítve pedig két rész paradicsom kell. Meg kell tisztítani, kis kockákra vágni mindegyik zöldséget, besózni, aztán meglocsolni citromlével. Lefedve a hűtőben négy-öt napig eláll.

torokpadlizsanoscsirkealapanyagok.jpg

Összetevők:

  • fejenként egy-egy egész csirkecomb
  • padlizsán: érett, szép fekete, hosszúkás gyümölcs a legjobb. Így a legjobb az íze és a legkevesebb a magja.
  • fejenként egy csésze hosszúszemű rizs
  • hagyma
  • fokhagyma
  • édes, őrölt fűszerpaprika
  • kurkuma
  • babérlevél
  • kakukkfű
  • koriandermag
  • római kömény
  • petrezselyem

torokpadlizsanoscsirkeprep.jpg

A combokat megtisztítottam, az alsó ízületet lecsaptam. A hagymát és a fokhagymát felaprítottam, egy lábasba tettem. Ehhez adtam a csirkecombokat, a paprikát, a kurkumát, babérlevelet, kakukkfüvet. A szemes fűszereket fűszertasakba tettem, így került a csirke mellé. Megsóztam, felöntöttem annyi vízzel, amennyi a rizs megfőzéséhez elegendő. Egy csésze rizsre másfél csésze vizet kell számolni. A lábast úgy kell kiválasztani, hogy minél szorosabban lehessen rakni a csirkét, lehetőleg a szabott vízmennyiség elfedje. Lefedtem a lábast, majd takarék lángra tettem. Épp csak annyi hő kell neki, hogy apró buborékokat termeljen. Így a csirke biztosan nem szárad ki, viszont omlós lesz. Körülbelül egy, másfél óra kell neki. Érdemes félidőnél megfordítani, pláne ha nem lepi el a folyadék. Kivettem a hűtőből a salátát, hogy meglangyosodjon.

Amíg a combok puhultak, a padlizsánokat karikára vágtam, majd vékonyan bekentem olajjal a felületüket. Serpenyőben sütöttem mindkét oldalukat, majd papírtörlőn leitattam a fölösleges zsiradékot. Kés hegyével vizsgáltam a csirke készültségét az ízületnél. Ez a rész puhul meg a leglassabban, Ha itt már omlós, az egész comb omlós.

Alaposan megmostam a rizst, hogy pergős legyen, majd hagytam megszikkadni. Kevés olajon megfuttattam kissé, majd rászűrtem a csirke főzőlevét. Lefedtem, nagy lángra raktam. Amint felforrt, félrehúztam, hogy a rizs felszívja a levet. Körülbelül negyed óra múlva villával átforgattam, hogy biztosan ne tapadjon össze.

A jénai tál aljára padlizsánt raktam egy rétegben. Erre került a frissen felaprított petrezselyem, aztán a rizs fele. Erre ismét padlizsán, petrezselyem, majd végül a rizs másik fele. Bőrös oldalával felfelé ráraktam a combokat, majd forró sütőbe toltam tíz percre, hogy összemelegedjen, és kissé megpiruljon a csirke bőre.

Korábban úgy gondoltam, szentségtörés a rizs mellé a tányérba rakni a salátát, ahogy édesanyám teszi. Ma már szívesen belekeverem én is. Időközben édesanyám receptjén is változtattam, meg már nem csak csirkemellel vagyok hajlandó megenni, mint gyerekként. Hiába, idővel megváltozik mindenki; néha egészen hasonlóra, mint a szülei.

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr1412795664

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása