Őzlábgomba gyűjtés
2017. szeptember 16. írta: Gyalogrépa

Őzlábgomba gyűjtés

Még piac előtt kiszaladtunk az erdőbe, szedni pár őzlábat. Még az erdő szélén egy kutyasétáltató megszólított, hogy gombászni megyünk -e a kosarakkal? Odahívott a kocsijához, hogy nézzek rá a szatyrára, jó gombát szedett -e. A szatyrában hatlamas őzlábak figyeltek, meg némi karbolszagú csiperke. A csiperke alját megtörtem, megmutattam neki, hogyan sárgul. Megszagoltattam vele, hogy legközelebb felismerje a vegyszerszagról. Megmondtam neki, hogy ezeket dobja ki, a többivel meg irány a piaci gombavizsgáló. Úgy mentünk be az erdőbe, hogy azon keseregtem, lemaradtunk valamiről. A kép alapján nem úgy néz ki. Leraktuk a gombákat itthon, aztán irány a piac. Persze a szárakat is elhoztam, az megy a szárítóba. Nemrég értünk haza a piacról.

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr3312869292

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2017.09.16. 15:07:32

Gyönyörűűűű!!!!!
Elfelejtettem a levélben megírni, hogy a feleségem nem eszik gombát - egyedül vagyok itthon ezzel az izléssel :)

Gyalogrépa · http://suburbankitchen.blog.hu/ 2017.09.16. 16:48:19

@Andrass9: Hú! Nálunk elég sok fogy. Nem is mennyiségét tekintve sok, hanem fajtára. Ez ősszel különösen így van. Befelhősödik, meglátok pár sárguló levelet, és zsigeri vágyam támad gombát szedni/enni, meg sütőtököt vásárolni. Emiatt jó években elég sok gombát viszünk haza. Főleg, hogy az év minden hónapjában van mit szedni. Nagymamámnak egyszer volt gombamérgezése fiatalkorában, utána semmilyen gombát nem volt hajlandó enni.
süti beállítások módosítása