Tahinis padlizsánkrém
2017. október 17. írta: Gyalogrépa

Tahinis padlizsánkrém

tahinis_padlizsankrem.jpg

A padlizsánkrém jellegét alapvetően határozza meg az olaj, ami belekerül. Ez a szezámmagkrémre, azaz tahinire különösen igaz. Tulajdonképpen őrölt szezámmagról van szó, ami a saját kipréselt olajával van elkeverve. Nagyon karakteres íze van, emellett sűrít, és testességet is ad az ételnek, amibe belekerül. Túl sokat nem is szabad használni belőle, pont emiatt. Sajtkrémet válaszottam hozzá az alaphoz, ami jó kiegészítője a tahininek.

tahinis_padlizsankrem_alapanyagok.jpg

Összetevők:

  • padlizsán
  • tahini
  • salottahagyma, vagy lilahagyma
  • fokhagyma
  • natúr sajtkrém
  • marokkói citrom leve: sós citromkivonat, ami egyszerre hordozza a citromhéj és a cirtomhús ízét. Nagyon egyszerű szezonban elkészíteni, már írtam is róla. Reszelt citromhéjjal és citromlével nagyjából helyettesíthető.

tahinis_padlizsankrem_prep.jpg

A sütőt előmelegítettem száznyolcvan fokra. Akinek van, az gyújtson be a faszenes grillbe, süsse meg azon a zöldségeket! Jobb lesz, mint a sütős verzió. Egy tepsit kibéleltem sütőpapírral, beleraktam a zöldségeket héjastul. Mindegyiket megszurkáltam, hogy a gőz távozni tudjon belőlük. Addig sütöttem, míg nem lett a padlizsán totyakos. A hagymákat - amik mellesleg nagyon édesek lettek -, kinyomtam a héjukból egy fém tálba. Kikapartam a padlizsánok húsát, hozzáadtam. Villával némileg pürésítettem a zöldségkrémet. A sajtkrémet összekevertem két evőkanál szezámmagkrémmel. Emberek! Aki nem használ heti szinten tahinit, az ne vegyen ilyen "nagy" üveggel belőle, mert úgy jár, mint én! A tahini idővel szétválik a maghéjra és az olajra. A maghéj lesüllyed az üveg aljára, és összetömörödik. Negyed órámba került homogénre keverni a tahinit, és a kanalam is elgörbült. Ezt nem lehet megúszni, egyszer legalább el kell követni, hiszen amíg a gyártószalagról eljut a konyhába, van ideje leülepedni. Mivel én nem használom heti szinten, minden alkalommal fel kell kevernem az egészet. Aztán hajlítgathatom vissza a kanalakat. Kis kiszerelésű tahininél ez sokkal könnyebben megy. Visszatérve az életbölcseségek rovatból, amint fevakartam az üveg aljáról a tahinit, és kikevertem a sajtkrémmel, hozzáadtam a marokkói sós citrom levét - körülbelül egy evőkanálnyit. Ha friss citromlével, és citromhéjjal van helyettesítve, még sózni is kell a krémet. Elkevertem a zöldségpürével, majd a hűtőben hagytam érni egy napot. A legjobb fokhagymás pirítós tetején, főtt tojással, pritaminpaprikával - pont úgy, ahogy képen.

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr412996598

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása