Felnőttkorom öregtarhonyája pásztor-gremolataval
2018. január 15. írta: Gyalogrépa

Felnőttkorom öregtarhonyája pásztor-gremolataval

felnottkorom_oregtarhonyaja_pasztor-gremolataval.jpg

Olyan szerencsés gyerek voltam, aki tíz tojásos morzsolt tarhonyával kapta az öregtarhonyát, vagy a tarhonyás húst otthon. Karácsonykor mindig kaptunk a vidéki rokonoktól pakkot, amiben volt többek között tarhonya is. Édesanyám szerint, mikor a tyúkok rengeteg tojást tojtak, akkor készült a száraztészták többsége. Így tartósították a tojást. Ma már szerencsére kapni hasonló minőségű morzsolt tarhonyát. Igaz nyolc tojásos, nem tíz, de azért egész jó. Otthon sosem volt gépi tarhonya, hiszen szükség nem volt rá. Mindig csak az iskolai menzán kaptam jó rágós, mócsingos hússal. Azóta is ezzel a színvonallal azonosítom a gépi tarhonyát, pedig csak a formája más. Gyerekkorom öregtarhonyájától kissé eltér ez a recept, de nekem ez egy kicsit jobban ízlik. Az öreg- előtag ételeknél annyit tesz, hogy sűrű.

felnottkorom_oregtarhonyaja_pasztor-gremolataval_alapanyagok.jpg

Összetevők:

  • tíz dekagramm száraz tarhonya: legalább nyolc tojásos
  • öt dekagramm hasaaljaszalonna: én a saját érlelt szalonnámmal, pancettával készítem, egyébként füstölttel szokás.
  • körülbelül tíz dekagramm főzni való krumpli
  • egy kisebb sárgarépa
  • egy kisebb vöröshagyma, vagy fehér hagyma
  • egy evőkanál darált paprika: saját eltevés
  • egy gerezd fokhagyma
  • bors, őrölt köményű
  • Pásztor-gremolata: a gremolata olasz ízesítőkeverék, amit tálalásnál szokás az ételhez adni. Hagyományosan citromhéj, fokhagyma és petrezselyem keveréke apróra vágva. A pásztor-gremolata apróra vágott édes hagyma, hegyes erős paprika és petrezselyem keveréke. A pásztor előtagot én biggyesztettem a szóra, mert leginkább öregtarhonyához, rizses húshoz, paprikás krumplihoz, slambuchoz, pörköltekhez ajánlom.

Hol a kolbász? Békési gyökerű a család, de az öregtarhonyába nagy ritkán raktak kolbászt. Ennyit a sztereotípiákról.

felnottkorom_oregtarhonyaja_pasztor-gremolataval_prep.jpg

A szalonnát csíkokra vágtam, majd egy lábasban megpirítottam kissé, kivettem a zsírból. A visszamaradt zsírban megpirítottam a tarhonyát, ezt is kivettem. Ugyanezen a zsíron megfonnyasztottam az apróra vágott fehér hagymát, aztán a végén hozzáadott apróra vágott fokhagymát. Hozzáadtam a megtisztított és faldarabolt sárgarépát, krumplit, darált paprikát, borsot, őrölt köményt. Felöntöttem két deci vízzel. Gyöngyözésbe hoztam, majd belekerült a tarhonya is. A szalonna és a darált paprika miatt sózni nemigen kell. Lefedve, kis lángon pároltam, amíg a tarhonya meg nem főtt. Szükség esetén a vizet pótolni kell. Megtisztítottam az édes lapos hagymát, a paprikát. A paprikának kivágtam az erét, majd felaprítottam a hagymával és a petrezselyemmel együtt. A paprika csípősségétől és az egyéni ízléstől függően lehet a paprika apróra vágott eréből adagolni hozzá.
Az öregtarhonyát még forrón tálaltam, megszórtam a pásztor-gremolataval és a félretett sült szalonnával. Aki szükségét érzi, pirítson hozzá kolbászt, nem árt neki.

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr3813576397

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

halaloszto 2018.01.16. 12:36:20

nem rossz, nem rossz. nekem kicsit urbánus persze, de milyen legyen, ha egyszer konyhában készül.

A fickó 2018.01.16. 22:46:59

Végre még valaki, aki nem a "légpuskagolyókból" főzi a tarhonyát. :D Ajánlhatom még ezt a kész cuccot:

nekedterem.hu/termek/kezi-tarhonya-250-g-16259
süti beállítások módosítása