Köményes, fokhagymás göngyölt tarja felvágottnak, zsemlébe
2018. február 05. írta: Gyalogrépa

Köményes, fokhagymás göngyölt tarja felvágottnak, zsemlébe

komenyes_fokhagymas_gongyolt_tarja_felvagottnak_zsemlebe.jpg

Az általános felvágott-kínálatot elnézve, néha nem kap az ember semmi szimpatikusat, amit örömmel szorítana a zsemléjébe. Persze szalámiból, sajtból kapni rendeset. Főtt húsokból viszont nehéz jót találni: gyakran sós-savanykás-édeskés ízű és vizenyős. A következő recept egy fűszeres tarja, amit vákuumcsomagolás után vízfürdőben készítettem el alacsony hőfokon. A végeredmény puha, de könnyen szeletelhető, tiszta ízű.

komenyes_fokhagymas_gongyolt_tarja_alapanyagok.jpg

Összetevők:

  • egész, kicsontozott tarja: ez egy százhetven dekás darab.
  • húsz gramm nagy szemű só
  • négy gramm, vagy két teáskanál köménymag
  • négy gramm hosszú bors, vagy szemes fekete bors
  • két babérlevél
  • öt gramm, vagy három kis gerezd fokhagyma

komenyes_fokhagymas_gongyolt_tarja_prep.jpg

A babérlevél kivételével az ízesítőket mozsárban alaposan összetörtem. A sószemek nagy méretüknél fogva segítettek megtörni a többieket, de a köményt alaposan meg kell dolgozni. Cserébe az illata utánozhatatlanul friss. A tarját úgy vágtam be az oldalánál csigalakban a közepe felé haladva, hogy egy-másfél centiméter vastag hússzeletet kapjak. A tetejét alaposan bedörzsöltem az ízesítőkeverékkel, majd felgöngyöltem, hogy nagyjából az eredeti formáját nyerje vissza. Megkötöztem, hogy tartsa a formáját. Forró, vastag fenekű serpenyőben körbepirítottam. A végeit is megpirítottam úgy, hogy felállítottam a serpenyőben. Így a lehető legegyenletesebb hengert kaptam főzéshez. Ezután csomagoltam a két babérlevéllel együtt, majd hatvannyolc fokos vízfürdőben hőkezeltem tizenkét órán keresztül.

Amint megfőtt, hideg vízben lehűtöttem a csomagot. Kibontottam, a kocsonyás levet félretettem máshoz. A zsinegből annyit bontottam le, amennyi a szeletelés miatt szükséges. Szépen szeletelhető, nem esik szét. Zsemlébe ideális, vagy frissen a vízfürdőből kivéve, körettel kiegészítve kiváló meleg pecsenye.

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr6013635074

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Benikuty 2018.02.05. 09:29:05

Egyszer csináltam hasonlót mangalica fejfúsból, ütős volt az is! Szuper :)

Boar. 2018.02.15. 08:52:24

Miért nem veszel egy sonkaprést? Én egy ilyennel leptem meg magam:
www.mall.hu/edeny-kiegeszitok/toro-hazi-sonka-keszito
Nem mondom, hogy elsőre tökéletes lett az eredmény, kicsit "hézagos" lett a sonka de az íze, állaga jó volt. Most pihen mert a disznóvágás kapcsán épp elég "felvágott" van itthon de ha ráunok a füstölt májasra akkor megint előkerül majd a cuccos.

Gyalogrépa · http://suburbankitchen.blog.hu/ 2018.02.15. 19:26:58

@Boar.: A kutyafáját! Bekerül a kívánságlistára. Köszönöm, még nem láttam ilyet. :)

Benikuty 2018.02.18. 07:40:21

@Gyalogrépa: a sonkaháló egyszerűen beszerezhető, és nem foglalja az általában szűkös helyet a lakásban.

Benikuty 2018.03.02. 08:29:00

@Gyalogrépa: találtam egy profi sonkaprés gyártót, ha érdekel. Nem gagyi webes cucc :)
süti beállítások módosítása