Tonhalas, zöldséges rizstészta vörös curry-val a wokból
2018. március 12. írta: Gyalogrépa

Tonhalas, zöldséges rizstészta vörös curry-val a wokból

tonhalas_zoldseges_rizsteszta_voros_curry-val_a_wokbol.jpg

Jóízű curry pasztákat lehet kapni készen, amiből eddig a vörössel barátkoztam össze. Rendkívül tartós, és jól tartja az ízét. Amennyire csíp, jó ideig kitart egy ilyen csomag nálunk. Mindenesetre szükség van mellette pár frissítő ízesítőre, mint például gyömbérre, fokhagymára és újhagymára. Ezen felül elég széleskörűen használható; talán a legegyszerűbb zöldségekkel és tésztával párosítani. Ezek mellé fehérje-komponensnek egy  tonhalkonzervet választottam, amivel különösebb dolgunk nincs, hiszen már eleve főtt állapotban kapható.

tonhalas_zoldseges_rizsteszta_voros_curry-val_a_wokbol_alapanyagok.jpg

Összetevők:

  • egy teáskanál vörös curry paszta: "ázsiai napok" alkalmával szinte mindig előkerül a multik kínálatában, egyébként távol-keleti élelmiszereket kínáló üzletekben kapható.
  • tizenöt deka sós lében eltett konzerv tonhal lecsöpögtetve
  • egy közepes méretű fokhagyma, ugyanekkora gyömbér
  • tíz dekagramm újhagyma
  • körülbelül öt dekagramm új sárgarépa
  • pár dekagramm fekete retek, vagy jégcsapretek szezontól függően
  • tíz dekagramm rizstészta
  • egy evőkanál szójaszósz
  • egy evőkanál halszósz
  • fél lime

tonhalas_zoldseges_rizsteszta_voros_curry-val_a_wokbol_prep.jpg

Vizet forraltam, amibe beledobtam a rizstésztát. Öt percig főztem, majd lehúztam a tűzről. Tíz percig hagytam ázni. A képen látható vastagabb fajtát így tanácsos elkészíteni, a vékonyabb vermicelli feliratút, vagy a keskeny metéltet elég leforrázni, majd tíz percig áztatni a forró vízben. Úgy kell időzíteni, hogy a tészta nagyjából akkor legyen kész, amikor össze kell forgatni a többiekkel. Könnyen túlpuhul, illetve gyorsan kihűl.

A wokot nagy lángra tettem forrósodni. Közben vékony lapokra, keskeny darabokra vágtam a zöldségeket. Amint a wok felforrósodott, pirítani kezdtem benne a curry pasztát. Ahogy kissé megpirult, hozzáadtam a fokhagymát és a gyömbért. Fölé hajolva beleszagolni nem szabad, mert erősen csípi az orrot, a szemet és a torkot. Egy percig pirítottam, majd rádobtam a többi zöldséget is. Tovább pirítottam pár percig dobva-rázva, majd hozzáadtam a halszószt és a szójaszószt. Gyors mozdulatokkal, az ételt gyakran átmozgatva kell pirítani, különben leég. Egy valódi wokban, egy wokhoz való tűzhelyen ennél sokkal gyorsabban kell dolgozni miközben az ételt folyamatosan mozgásban kell tartani. Beleborítottam a villával fellazított tonhalat, majd az elkészült, leszűrt tésztát. Lehúztam a tűzről. Belefacsartam fél lime levét, átforgattam, majd azonnal tálaltam. Mellé házilag pácolt gyömbért adtam.

A képen, a tányérok mellett bimbózó juharágak vannak, amiket asztaldísznek használtunk. A környéken fiatalították a juharokat, az alattuk talált levágott ágakból gyűjtöttünk.

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr9113732528

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Attilajukkaja 2018.03.20. 13:47:02

Ma valami hasonlót készítek vacsorára, csak mungóbab, vagyis üveg/celofántésztával. Nem arra gondoltál, amikor vermicellit írtál?
Nálam friss shitake gomba és egy kevés nyers csicsóka is kerül bele. A tetejére zöld koriander, ami egy cserépben nő. Nagyon szeretjük!
Konzerv tonhallal még sosem készítettem, érdekes ötlet. Nálunk a garnéla és a tintahal a menő bele (mikor mi van a mélyhűtőben). :o)
A garnéla héjából ráadásul fincsi kis alaplevet is lehet rittyenteni.
Ki fogom próbálni ezt a tonhalas receptet is, ... de most éppen csak olajos konzerv van itthon. Szóval legközelebb. Köszi az újabb ötletet!

Gyalogrépa · http://suburbankitchen.blog.hu/ 2018.03.21. 05:18:33

@Attilajukkaja: A vermicelli csak a tészta formájára utal. Tulajdonképpen cérnametéltnek is mondhatnánk, de a vermicelli lehet vastagabb is. Az egyszerűbb minőségű tonhalból, mint amilyen ez is, a sós vízben eltettet vásárolom. Az olajosnak nem túl jó az olaja, viszont ha olajosan szeretném, a sós vízben eltettet, még mindig le tudom szűrni, utána olajjal meglocsolni. Az értékesebb üveges tonhal nyilván más kategória. Egészségedre! :)

Attilajukkaja 2018.03.21. 10:30:12

Igen, a vermicelli olaszul gyakorlatilag cérnametéltet jelent. :o)
De ázsiai boltokban általában így nevezik az üvegtésztát. Ezért gondoltam, amit írtam.
Olajos tonhalból én is láttam már nagyon drágát, de arra sajnálnék kiadni annyi pénzt. Pedig biztosan nagyon jó minőségű. A konzerv olaját én is le szoktam önteni, de még soha nem gondoltam arra, hogy a vizeset utánaolajozzam. Kipróbálom!

Gyalogrépa · http://suburbankitchen.blog.hu/ 2018.03.22. 04:53:45

@Attilajukkaja: Ha jön a zöldbab, ruházz be egy ilyen drágább üveges tonhalba, megéri! Itt a felár megjelenik az ízében is. Tavalyelőtt vettem egyet félárban leárazva, amit fél évig képes voltam sugorgatni a kamrában, hogy legyen friss zöldbab. Ezt a salátát azóta is emlegetjük, viszont azóta sem találkoztam leárazott üveges tonhallal. :)
suburbankitchen.blog.hu/2017/06/19/a_kedvenc_nyari_salatam_nizzai_salata

Attilajukkaja 2018.03.22. 10:39:41

@Gyalogrépa:
A nizzai saláta nálunk is nagy kedvenc. Meg minden, amiben hal vagy tenger gyümölcsei vannak. Egye fene, ha legközelebb látok olyan üveges tonhalat, veszek egyet! :o)
De már a Rio Mare is árul olívaolajas konzervet, csak még nem kóstoltam.

Gyalogrépa · http://suburbankitchen.blog.hu/ 2018.03.23. 05:58:28

@Attilajukkaja: Az is nagyon jó ízű, de az üveges filéknek jobb az ár/érték aránya, azaz kissé többe kerül, de sokkal jobb. Amit én ehhez a tésztához felhasználtam, az egy hétköznapi minőségű konzerv.

Attilajukkaja 2018.03.23. 09:42:57

@Gyalogrépa:
Még egyszer köszi a jótanácsot!
süti beállítások módosítása