Marsalás paradicsommártás toszkán kolbásszal, kelkáposztával, krumplival
2018. március 14. írta: Gyalogrépa

Marsalás paradicsommártás toszkán kolbásszal, kelkáposztával, krumplival

marsalas_paradicsommartas_toszkan_kolbasszal_kelkaposztaval_krumplival.jpg

Nyáron sikerrel használtam marsalás paradicsommártást zöldbab, krumpli és némi sonka mellé. A krumpli maradt; a zöldbab kelkáposztára, a sonka toszkán kolbászra cserélődött. Jó alternatívája a kelkáposzta főzeléknek, hiszen a zöldségek tömegét itt is a krumpli és a kelkáposzta adja.

marsalas_paradicsommartas_toszkan_kolbasszal_kelkaposztaval_krumplival_alapanyagok.jpg

Összetevők:

  • húsz dekagramm kelkáposzta: a külső levelekhez pont illik egy ilyen erős ízű mártás
  • fél kiló tisztított főzni való krumpli
  • tizennyolc dekagramm, vagy két pár toszkán paprikás kolbász: lehet más jó főzőkolbász is, vagy akár húsgombóc.
  • két teáskanál kapribogyó tálaláshoz

A mártáshoz:

  • egy evőkanál szardellás olaj
  • körülbelül négy dekagramm tisztított salotta hagyma, vagy másmilyen édes hagyma
  • egy deciliter marsala bor: szicíliai likőrbor
  • egy közepes gerezd fokhagyma
  • egy darab babérlevél
  • egy mokkáskanál szárított kakukkfű, vagy egy kisebb ágacska
  • negyed kiló passzírozott paradicsom
  • egy dekányi hideg vajkockák

marsalas_paradicsommartas_toszkan_kolbasszal_kelkaposztaval_krumplival_prep.jpg

A szardellás olajon üvegesre pirítottam az apróra vágott hagymát, hozzáadtam az apróra vágott fokhagymát, együtt pirítottam további egy percig. Felöntöttem a marsala borral. Addig főztem, amíg a bor be nem sűrűsödött kissé. Hozzáadtam a passzírozott paradicsomot és a zöld fűszereket. Takarék lángon gyöngyözésbe hoztam, így főztem tíz percig lefedve. Megsóztam. Hozzáadtam a hideg vajkockákat, majd gyorsan kevertem, amíg a vaj el nem oszlott. Tálalás előtt kidobtam a zöld fűszereket. Akit zavarnak az apró hagymadarabok, passzírozza át!

A kelkáposzta külső leveleinek a középső, vastag része ehetetlen. Ezt kivágtam, a leveleket laskára vágtam. A krumplit meghámoztam, majd körülbelül egy centiméteres kockákra vágtam. Ez a méret kell ahhoz, hogy kelkáposztával egyszerre készüljenek el. A kolbászokat megszurkáltam, leraktam egy lábas aljára. Köréjük egy rétegben leraktam a krumplit. Erre raktam a kelkáposztát. Megsóztam, fél deci vizet öntöttem rájuk. Kis lángon fedő alatt pároltam, amíg a zöldségek elkészültek. A kelkáposzta legyen puha, de roppanós! Talán precízebben készül, ha a krumpli a kolbásszal együtt fő, a kelkáposzta viszont másik edényben készül, sós vízben.

Tálalásnál a tányérra szedett zöldségekre öntöttem a mártásból, ráraktam a kolbászokat, majd egy-egy kanál kapribogyót szórtam rá.
A mártás alá elég sok minden kerülhet, szezontól függően. Jó lehet főtt tojással, húsgombóccal, padlizsánnal, articsókával, főtt fejtőbabbal, párolt patisszonnal, vagy akár párolt fehér káposztával is.

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr8013737646

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása