Vörösboros paprikás toszkán pacal
2018. március 23. írta: Gyalogrépa

Vörösboros paprikás toszkán pacal

vorosboros_paprikas_toszkan_pacal.jpg

Úgy látom, sokan úgy gondolnak a pacalra, hogy ez az, amit egy férfiembernek feltétlenül fogyasztania kell, hogy megőrizze, illetve elnyerje maszkulin mivoltát. Egy körmös pacal elfogyasztása pedig feljogosít arra, hogy a férfi felálljon egy pajzsra, amit magasra tartva körbehordoznak a környéken a társak. Mindenesetre látszik, hogy a hazai kultúrában igen kitüntetett szerepet szánnak a pacalnak. Nos, nekem a pacal eddig kimaradt.

Mikor felvetődött az, hogy végre kipróbálom a pacalt, óva intettek, hogy irtó büdös főzés közben, meg aztán úgy sem fogom megenni. A párom kijelentette, hogy szívesen eszik belőle, de akkor főzzem, mikor ő nincs otthon. Megjegyezte, hogy főzés közben szellőztessek alaposan! Engem nem lehet ilyenekkel elijeszteni, ráadásul nem is éreztem büdösnek főzés közben. Egyszerűen csak pacalillata és pacalíze volt. Másrészt, mi van akkor, ha a férfias mivoltom megőrzéséhez tényleg szükséges a pacal? Ennek utána kellett járni!

A toszkánok hozzánk hasonlóan kedvelik a pacalt, nekem pedig éppen volt toszkán paprikás kolbászom. Hozzá klasszikus sofritó (párolt zöldségkeverék), vörösbor, illetve a házi paprikakrémem. Állítólag a legjobb kenyérrel, ezért csak a pacal miatt sütöttem egy kenyeret is. Egyúttal kipróbáltam a Szabó Malom BL80 kenyérlisztjét, ami igen jól szerepelt. Semmi flanc, liszt, élesztő, só, víz. Az eredmény kiváló lett, pedig nagyon ritkán sütök kenyeret.

vorosboros_paprikas_toszkan_pacal_alapanyagok.jpg

Összetevők:

  • fél kiló csíkozott pacal: nem igazodok ki, ez most melyik gyomra a marhának. Olyanból készítettem, ami a képen van, bár én úgy láttam, ez a leggyakoribb.fél üveg vörösbor
  • két közepes gerezd fokhagyma
  • egy babérlevél
  • három evőkanál a főzött paprikakrémemből
  • egy közepes vöröshagyma: tizenkét dekagramm tisztítva
  • tizenöt dekagramm fiatal sárgarépa: ilyenkor, tavasszal már nem érdemes megvenni a tavalyi óriásokat.
  • négy dekagramm szárzeller
  • egy közepes méretű tisztított póréhagyma: hat dekagramm a fehér és a világosabb részéből, külön két dekagramm a zöld részéből.
  • nyolc dekagramm érlelt szalonna: ez itt a házi pancettám, helyettesíthető enyhén füstölt szalonnával is.
  • tizennyolc dekagramm paprikás toszkán kolbász.

vorosboros_paprikas_toszkan_pacal_prep.jpg

A pacal nyersen elég szagos, emiatt szokás előfőzni. A póréhagyma zöldjét keresztben bevágtam, az egyik fokhagymát megroppantottam. A babérlevéllel együtt sós vízbe dobtam, felforraltam. Ebben a lében főztem tíz percig a pacalt, majd leszűrtem, a levet kiöntöttem, a betéteket kidobtam.

A vörösbort a felére besűrítettem. A szalonnát csíkokra vágtam, majd lassú tűzön kissé megpirítottam. A sofritóhoz a képen látható darabokra vágtam a póréhagymát, a tisztított vöröshagymát, a répákat, szárzellert. Ezeket a szalonnához adtam, közepes lángon pirítottam tíz percig. Hozzáadtam a második fokhagymagerezdet, a vörösbort, majd a pacalt. Lefedve, kis lángon pároltam amíg a pacal megpuhult. Ez legalább két órát vett igénybe. Az első harminc perc után megkóstoltam, megsóztam.

Amint elkészült a pacal, belekevertem a paprikakrémet. Megszurkáltam a kolbászokat, majd a pacal szaftjába nyomkodtam. Lefedtem, így hagytam összeérni húsz perig. A kenyeret addigra érdemes megsütni, mikor a pacal párolását elkezdjük. Így még elég friss, ropogós, de van ideje sülés után rendesen megszikkadni.

Öt dekagramm friss élesztővel, húsz dekagramm liszttel és négy deciliter állott vízzel folyós tésztát készítettem. Egy órát lefedve hagytam kelni szoba-hőmérsékleten. Ezután hozzáadtam további harminc dekagramm lisztet, egy evőkanál sót. Összekevertem, megdagasztottam. Nagyon hamar és szépen ki lehetett dolgozni ezzel a liszttel. Lefedve kelesztettem egy órát. Sütőlapra helyezett sütőpapíron megformáztam, a tetejét kissé megliszteztem. Lefedve kelesztettem további egy órát.

Közben előmelegítettem kétszázharminc fokra a sütőt és a benne lévő pizzasütőlapot. Ugyan húsz perc alatt bemelegszik a sütőm, de a sütőlapnak sokkal több idő kell, hogy felforrósodjon. Ennek megfelelően az utolsó kelesztés megkezdésénél gyújtottam be a sütőt.

Amint befejeződött az utolsó kelesztési fázis, a kenyeret hosszában bevágtam és ügyesen becsúsztattam a sütőpapíron úgy, hogy a sütőlapot ki tudjam húzni. Húsz percig sütöttem kétszázharminc fokon, majd száznyolcvan fokon legalább további harminc percig, pontosabban addig, amíg szép barna lett a kérge.

Ez egy nagyon egyszerű alaprecept, könnyű elkészíteni. Az időt rá kell szánni. A liszt kimérésétől számítva legalább hat óra, mire meg lehet törni a kenyeret, viszont alig igényel kézimunkát.

Engem nem varázsolt el a pacal, a párom viszont nagyon örült neki. A szaftja nagyon ízlett, tunkoltam is bőszen. Végül nem találtam összefüggést a pacal és a férfiasság között. Hát persze, a párom egy pacalkedvelő hölgy!

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr8313769018

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása