Gombás rakott tészta szürke rókagombával, csiperkével
2018. március 28. írta: Gyalogrépa

Gombás rakott tészta szürke rókagombával, csiperkével

gombas_rakott_teszta_szurke_rokagombaval_csiperkevel.jpg

Hús nélkül nincs lasagne, viszont a koncepciója jó mással is. Friss tészta lapok lerakva egy sütőtálban, köztük besamel alapú mártás, meg valami darabosabb, jóízű töltelék. Sajt a tetejére, aztán irány a sütő. Ismét előkerült a szürke rókagomba, ami kiváló fűszergomba. Ezzel fűszerezem a besamel szószt, a gomba tömegét pedig a csiperke adta.

gombas_rakott_teszta_szurke_rokagombaval_csiperkevel_alapanyagok.jpg

Összetevők:

  • friss tészta kétszáz gramm tészta liszttel és két tojással: a Szabó Malom BL55 lisztjét ajánlom.
  • fél kiló csiperkegomba
  • tíz dekagramm tisztított salotta
  • négy deciliter tej
  • két dekagramm finomliszt a besamelhez, ugyancsak BL55
  • négy dekagramm vaj
  • egy evőkanál almaecet
  • öt dekagramm gruyére sajt, vagy más kemény sajt
  • tíz gramm szárított szürke rókagomba: saját gyűjtésből van, jól helyettesíthető szárított sötét trombitagombával
  • két teáskanál birszselé: kiegyensúlyozza a többi összetevő egyhangúan sós ízét. Két evőkanál reszelt almával lehet helyettesíteni. Kevésbé fűszeres íző, de jó.
  • szerecsendió

gombas_rakott_teszta_szurke_rokagombaval_csiperkevel_prep.jpg

A lisztet összegyúrtam a tojással és egy csipet sóval. Alaposan összegyúrtam, kidolgoztam a tésztát. Fóliába csomagolva a hűtőbe raktam fél órát pihenni. A salotta hagymát apróra vágtam, egy deka vajon megfonnyasztottam. A csiperkét megtisztítottam, felaprítottam, majd hozzáadtam a salottához. Nagy lángon pirítottam, míg a gomba levet eresztett, majd annak jó része elpárolgott. Megsóztam, hozzáadtam a birszselét, elkevertem.

Világos rántást készítettem két deka vajjal és két deka liszttel. Apránként hozzáadtam három deciliter tejet folyamatosan keverve, hogy ne legyen csomós. Kis lángon folyamatos keverés mellett főztem, amíg be nem sűrűsödött. Belereszeltem két deka sajtot, elkevertem. Hogy ne legyen nyúlós, hozzáadtam az almaecetet. A szürke rókagombát mozsárban nagyjából megtörtem, belekevertem a mártásba.

A maradék vajjal kikentem egy tűzálló kerámiatálat. Géppel kissé vastagra nyújtottam a tésztát. A gépen ez a hatos fokozat, ami a második legvastagabb tésztát adja. Nekem ez négy tésztalapot adott. Ennek megfelelően raktam le a rétegeket úgy, hogy alulra került egy tésztalap, majd tésztalaponként váltakozva a mártások. Legfelülre mártás kell kerüljön. Minden mártásrétegre minimális szerecsendiót reszeltem. A tésztának nedvességre van szüksége, hogy elkészüljön. Emiatt a rakás felszínéig töltöttem tejjel. Ráreszeltem a maradék sajtot, majd pár félrerakott megvajazott csiperkeszelettel díszítettem.

Száznyolcvan fokra előmelegített sütőben sütöttem amíg a tészta megfőtt. Ha a tál közepébe hústűt szúrunk, éreznünk kell ellenállást, ahogy a tésztát átszúrjuk. Ha kihúzzuk úgy, hogy a tészta nem nyúlik, nem ragad a hústűre, akkor kivehetjük a sütőből a tálat.

gombas_rakott_teszta_szurke_rokagombaval_csiperkevel_2.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr6713785072

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása