Fehér spárgás rizottó pisztáciával
2018. április 30. írta: Gyalogrépa

Fehér spárgás rizottó pisztáciával

feher_spargas_rizotto_pisztaciaval.jpg

A fehér spárga és a pisztácia kiváló párost alkot. A spárga ideális alapanyaga rizottónak, amiből hiányolni szoktam valami ropogósat. Erre is megoldást nyújt a pisztácia. A rizottókat általában valamilyen hús-, hal-, vagy zöldségalaplével öntik fel, de én itt a fehér spárga egyébként ehetetlen részeit használom alaplé készítésére. Tavaly a spárgakrémlevesemnél is így jártam el. A spárga drága mulatság, muszáj a lehető legtöbbet kihozni belőle.

feher_spargas_rizotto_pisztaciaval_alapanyagok.jpg

Összetevők:

  • fél kiló fehér spárga: minél frissebb, annál jobb. Akkor jó, ha a palástja feszes, nem ráncos, vagy puha.
  • tizenöt dekagramm rizottórizs: carnaroli, vagy arborio
  • három dekagramm tisztított salottahagyma
  • egy közepes fokhagymagerezd
  • öt dekagramm vaj
  • négy dekagramm tisztított pisztácia
  • egy deka grana padano, vagy más kemény sajt
  • egy evőkanál fehérborecet
  • egy teáskanál szárított kakukkfű, vagy egy ág frissen
  • két szem szegfűbors
  • pár dekagramm petrezselyem
  • két gramm, illetve a képen látható mennyiségű szárított szegfűgomba
  • szerecsendió

feher_spargas_rizotto_pisztaciaval_prep.jpg

Nagyjából a fehér spárga tömegének a negyede fás. Van, aki ezt nagyvonalúan letöri, kidobja. Pedig bőven van benne ízanyag. A fehér spárgát úgy tisztítottam, hogy az aljától elkezdtem felkarikázni. Addig vágtam pár milliméteres karikákra, amíg el nem értem a már nem fás zónát. Ezt a késsel lehet érezni. Itt megálltam. A megmaradt spárgasíp csúcsát, és az alatta lévő pár centis zsenge zónát leszámítva meghámoztam. A lehulló részeket egy lábasba gyűjtöttem. Megsóztam, hozzáadtam a kakukkfüvet és a tört szegfűborsot. Felöntöttem hat deciliter vízzel, megsóztam, lefedtem. Felforraltam, majd tíz percig főztem. Leszűrtem, forrón tartottam. Ez a spárga-alaplé.

Megpucoltam a salottákat, majd apróra vágtam. Kevés vajon megfonnyasztottam (ez itt kissé lepirult), majd hozzáadtam az apróra vágott fokhagymát, majd a rizst. A rizst mosni nem szabad; a rajta lévő keményítő segít kialakítani a krémes állagot. Egy perc múlva hozzáadtam annyit az alapléből, hogy a rizs körül legyen valamennyi. Hozzáadtam a szárított szegfűgombát Folyamatos keverés mellett kis lángon melegítettem. Ahogy eltűnt a folyadék, pótoltam.

feher_spargas_rizotto_pisztaciaval_prep2.jpg
Eközben két centis darabokra vágtam a spárgát, majd kevés vajon lepirítottam. Szépen pirul, hiszen sok természetes cukor van benne. Amint megpirult, felöntöttem két deciliter vízzel. Megrázogattam, hogy minden  lepirult rész feloldódjon.

A rizst addig kell készíteni, amíg már csak egy kicsit ropog. A hat deciliter alaplé nekem pont elég volt. Hozzákevertem a reszelt sajtot és az ecetet. Átkavartam. Beleforgattam a spárgát a levével együtt, majd a megtört pisztáciát, a felaprított petrezselymet. Kevés szerecsendiót reszeltem rá. A végén hozzáadott ízesítőket célszerű előre elkészíteni - még a petrezselymet is. A rizottó nagyon gyorsan változik, a fotók készítése miatt az enyém még túl is készült. Ennél azért krémesebbre érdemes készíteni, azaz gyorsabban kell dolgozni. Azonnal tálaltam.

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr213880794

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása