Hűsítő fogás meleg napokra: hideg uborkaleves kaporral
2018. május 14. írta: Gyalogrépa

Hűsítő fogás meleg napokra: hideg uborkaleves kaporral

husito_fogas_meleg_napokra_hideg_uborkaleves_kaporral.jpg

Mikor már reggel nyolckor be kell csukni az ablakokat, mert olyan meleg van, akkor előre lehet tudni, hogy estig nem nagyon fogok meleg ételre vágyni. Ugyanakkor frissítőre, valami hidegre szükség van, ugyanakkor mégis megéhezik az ember délutánra. Erre jó megoldás a következő uborkaleves.

husito_fogas_meleg_napokra_hideg_uborkaleves_kaporral_alapanyagok.jpg

Összetevők:

  • hatvan dekagramm kovászolni való uborka: én a kovászolni való uborkát frissen, nyersen is pont annyira szeretem, mint a fürtös, illetve a kígyóuborkát. Erre a típusra is igaz, hogy frissen a legjobb, és minél kezdetlegesebbek a magjai, annál jobb. Ilyenkor kemény, és az uborka csúcsán lévő szirmok is biztató jelek.
  • egy kis fokhagymagerezd, vagy hasonló méretű darab új fokhagymából
  • egy evőkanál tárkonyos ecet, vagy zöld-alma ízű almaecet: utóbbi egy szíriai ecetem, minimális magyar nyelvű felirattal. Az íze zöld-almás, a címkén lévő ábrán is zöld-alma szerepel.
  • százötven gramm zsíros tejföl
  • öt gramm kapor
  • öt gramm petrezselyem
  • egy evőkanál olívaolaj, vagy dióolaj
  • tálaláshoz kovászos kenyér, kevés dió

husito_fogas_meleg_napokra_hideg_uborkaleves_kaporral_prep.jpg

Az uborkát megmostam, lereszeltem. Hozzáadtam a felaprított fokhagymát. Megsóztam, összekevertem a tejföllel és az olajjal. Turmixgépben alaposan leturmixoltam, majd hozzáadtam egy deciliter hideg vizet és az apróra vágott zöld fűszereket. Kihűtöttem a hűtő felső polcán. Tálalásnál dióbelet törtem és olajat csepegtettem rá. Kovászos kenyérből készült pirítóssal ettem.

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr6313916916

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása