Gombászok reggelije: szendvics friss vargányával
2018. június 12. írta: Gyalogrépa

Gombászok reggelije: szendvics friss vargányával

gombaszok_reggelije_szendvics_friss_varganyaval.jpg

A friss vargánya egyik legjobb és legegyszerűbb elkészítési módja az, ha vajon megpirítjuk a vargányaszeleteket fokhagymával és petrezselyemmel. Ezt én általában kenyérrel kitunkolom közvetlenül a serpenyőből. A következő recept csak egy fokkal bonyolultabb, de még így is nagyon egyszerű.

Személy szerint egy kimerítő gyűjtőtúra után közvetlenül nem is nagyon akarok főzéssel vacakolni, viszont éhes vagyok. Még hátra van ilyenkor a kullancskeresés (magunkon), zuhany, a gomba feldolgozása. Ugyan a vargányát helyben ki szoktam farigcsálni, de szeletelésnél mindig előbukkan pár kukac. Bizony, a vargánya gyakran férges. Ez nem a termőhely, vagy gombaárus hibája, a vargánya ilyen. Vargányaszedésnél, illetve vásárlásnál finoman meg kell ütögetni a gomba kalapját, a tönkjét gyengén át kell nyomogatni. Ha puha, akkor biztosan férges, vagy öreg, ott kell hagyni. Ha kemény, érdemes elhozni, de ez még nem garancia semmire. Gombaszedésnél tanácsos helyben kifarigcsálni a férges részt, hiszen mire hazaérnénk, a kukacok bejutnának a kalapba is. Amint az ember hazaért az erdőből, vagy a piacról, a vargányának neki kell esni. Meg kell törölgetni, le kell kefélni. A piacon vásárolt gombát frissen célszerű felhasználni, vagy fagyasztani érdemes. Személy szerint felkockázva, vagy szeletekre vágva készítem el. Még a hűtőben is elképesztően gyorsan veszít a nedvességéből, legjobb aznap elfogyasztani.

Idén még nem sikerült vargányát szedni, a piacon viszont már hetek óta van. Elhoztam egy keményet, de a harmadát így is ki kellett dobni. Nem sugorgattam, elkészítettem reggelire.

gombaszok_reggelije_szendvics_friss_varganyaval_alapanyagok.jpg

Összetevők:

  • vargánya
  • fokhagyma
  • petrezselyem
  • pár szelet kovászos kenyér
  • mascarpone
  • pár szelet sonka
  • citromlé
  • vaj

gombaszok_reggelije_szendvics_friss_varganyaval_prep.jpg

A vargányát és a két fokhagymagerezdet megtisztítottam, felszeleteltem. Alul, középen egy férges gombadarab látható. Vajon megpirítottam a gombát a fokhagymával együtt. Megsóztam. A vége felé beledobtam a petrezselymet is, kevés citromlevet facsartam rá. Közben a sajtkrémmel megkentem az egyik szelet kenyeret, ráraktam a sonkát. A másik szeletre raktam a serpenyő tartalmát. Összeborítottam a két szeletet, a külső felüket megvajaztam, megpirítottam a serpenyőben. Tálalásnál még szeretek citromlevet csepegtetni rá.

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr9214042324

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása