Nyári zöldségek, rókagombával és persillade-dal
2018. június 19. írta: Gyalogrépa

Nyári zöldségek, rókagombával és persillade-dal

nyari_zoldsegek_rokagombaval_es_persillade-dal.jpg

A mediterrán világ hidegen összeállítható, fokhagymás-olajos-zöldfűszeres mártásainak a nyár az igazi szezonja. A persillade is ilyen. A hozzá való zöldségeket elég csak megfőzni, vagy megpirítani, aztán a mártással meglocsolni. Voltaképpen a következő recept egy egyszerű meleg saláta, aminek a szezonja júniustól egészen október elejéig tart.

persillade.jpg

A persillade-ot frissen a legjobb kikeverni, aztán hagyni összeérni legalább fél órát. Pontosabban annyi ideig, amíg a többi hozzávaló elkészül. A mozsárban két gerezd fokhagymát a képen látható mennyiségű petrezselyemmel és nagy szemű sóval péppé zúztam. Hozzáadtam egy evőkanál finom borecetet, és három evőkanál fűszeres olívaolajat. Az ecet, és a só a lehető legtöbb aromaanyagot kioldja a péppé zúzott fokhagymából és a petrezselyemből, amit aztán könnyen felvesz az olaj. Kiváló mártás még főtt tojáshoz, sült halhoz, de még rántott húshoz is.

zoldsegek_rokagomba.jpg

A "salátába" való zöldségek a következők:

  • húsz dekagramm padlizsán, ugyanennyi zöldbab, rókagomba.
  • harminc dekagramm apróbb szemű, sütni való krumpli
  • tíz dekagramm apróbb hagyma
  • öt gerezd fokhagyma
  • vaj, repceolaj a sütéshez.

zoldsegek_rokagomba_prep.jpg

Az alapanyagokat megtisztítottam. A körülbelül egy centi vastagra szelt padlizsánt repceolajjal megkentem, majd forró serpenyőben mindkét oldalán megsütöttem. A krumplit, a hagymát és a fokhagymát pár evőkanál repceolajon nagy lángon megpirítottam. A rókagombát kevés vajon, közepes lángon sütöttem. A zöldbabot kisebb darabokra tördeltem, lobogó sós vízben öt-tíz perc alatt roppanósra főztem. Az elkészült zöldségeket egy nagy tálra rendeztem, meglocsoltam a persillade-dal.

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr3714057406

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása