A vasárnapi trombitagombás sajtos frittata szétszedve
2016. november 29. írta: Gyalogrépa

A vasárnapi trombitagombás sajtos frittata szétszedve

Így készül a rém egyszerű parasztos tojáslepény

A frittata név tojáslepényt takar. Sokoldalúan készíthető az év bármely részében. Mindig kapható olyan szezonális alapanyag, amiből egy korrekt frittatát össze lehet rakni. Nálam most ezekből készült:

pre_1.jpg

  • tojás: az egyetlen kötelező frittata alapanyag
  • pancetta: egy hete zártam le az érlelését. Csak hideg időben lehet készíteni, mikor 15 fok fölé még nappal sem megy a hőmérséklet. Abszolút szezonális.
  • pritaminpaprika: még az utolsó darabok egyike lehetett a termelő fóliasátrában, ami még topon van.
  • újhagyma: elég vastag darab, már nyersen nem fogyasztható. Nagyon csípős, ugyanakkor illatos, ropogós. Ideális pirításra.
  • szárított trombitagomba: erdei gomba, magam szedtem még tavaly. Jó lett volna friss trombitagombával bemutatni, de idén nem volt szerencsém az ismert termőhelyemen.
  • natúr sajtkrém: kerülje mindenki a kukoricakeményítővel, meg mindenféle marhasággal olcsósított termékeket! A natúr legyen natúr!
  • grana padano sajt: ki ne szeretné a reszelt sajtot a tojás tetejére?
  • friss francia mikro petrezselyem: a balkonládából a lépcsőfordulóból frissen szedve.

miseenplace.jpg

Mindent előkészítettem. A tojást nem szabad előre felverni, vagy megsózni, mert amíg várakozik a sorára, elkezdenek elbomlani a fehérjéi. A petrezselymet az utolsó pillanatban szabad csak összevágni, hogy minél több aromája megmaradjon. A szárított trombitagombát kevés forró vízbe áztattam, majd letakartam. Amíg várt a sorára megszívta magát vízzel, megpuhult.

A pancettát gyengén megpirítottam, majd rákerült a hagyma, paprika. A hagymánál paprikánál már nagy lángon dolgoztam. Pirítani akarom őket, nem főzni. Megborsoztam. Mostanra már felpuhult a trombitagomba. Így nézett ki.

trombita.jpg

Elsőre gusztustalannak tűnik, de kellemes sajtra emlékeztető aromája van. A levét nem használom föl, felvizezné a frittatát.

frittata1.jpg

Tehát a trombitagombát beletettem a serpenyőbe, 1-2 percig pároltam, majd ráöntöttem a felvert tojásokat. Apró adagokban beleraktam a krémsajtot. Nem szabad innentől kavarni, mert leragad. Reszeltem rá grana padano sajtot. Sózni nem kell semmit, a pancetta és a sajtok sózzák az ételt. Mikor a tojást beleöntöttem, takarékra vettem a lángot, hogy lassan alvadjon meg az alsó kétharmadáig, anélkül, hogy leégne. Végül is a képen látható állapotban készen állt, hogy berakjam a grill alá. A sajtok megolvadtak, a tojás teteje is nagyjából megalvadt. Szeretem, ha kissé lágy marad a tojás.

frittata2.jpg

Közben összevágtam a petrezselymet, szeltem pár szelet kenyeret. Megfeleztem a párommal. Tálaltam.

pro_1.jpg

Ki tudna ellálni neki?

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr2412007888

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása