Póréhagymaterrin kék stilton sajttal: a tél egyik legjobb zöldsége a piedesztálon.
2017. január 11. írta: Gyalogrépa

Póréhagymaterrin kék stilton sajttal: a tél egyik legjobb zöldsége a piedesztálon.

Nagyon rafináltnak tűnik, pedig pofonegyszerű.

pro_19.jpg

Marco Pierre White póréhagymaterrinje azonnal megfogott, amint először olvastam róla. Elképesztő, micsoda ügyes húzás! Úgy gondolom, a póréhagyma a legjobb oldalát mutatja hideg terrin formájában. Az eredeti receptből kipakoltam ezt azt. Például kék stilton sajtra cseréltem a homárt.

pre_15.jpg

A múltkor a boltban járkálva észrevettem, hogy egy ládányi maradék apró póréhagyma darabját 50 forintért vesztegetik. Frankón le volt válogatva. Csak a legkisebbek maradtak. Gyakoraltilag bébipórékat találtam. Éreztem, hogy végre eljött a póréhagymaterrin kipróbálásának ideje. Sikerült kiválogatnom a legjobb állapotúakat. A zöld leveles részeket elraktam ízesítőnek későbbre.

A megtisztított póréhagymát felraktam hideg vízben kevés sóval, borssal, rozmaringgal, babérlevéllel. Lassú tűzön puhára főztem őket, majd zöld végükkel lefelé csepegtetőre állítottam.

bed.jpg

A terrinformát kibéleltem frissentartó fóliával. Alulra, tehát a terrin tetejére raktam pár friss zsályalevelet. Morzsoltam rá keveset a stilton sajtból. Jól működhet puha kecske sajttal is, a lényeg, hogy a sajt legyen puha és karakteres ízű.

leek.jpg

A lecsepegtetett póréhagymákat hosszában félbevágtam. A terrinformába leraktam a póréhagymákat úgy, hogy egyenes lett a halom teteje. A köztes hézagokba stiltont morzsoltam. A pórékat felváltott irányban raktam le, hogy mindegyik végén legyen zöld és fehér rész is.

press.jpg

Bebugyoláltam a fóliával. Nehezéket raktam rá, és a hűtőbe raktam. Másnapra a hagymában lévő természetes pektin és a stilton sajt összefogta a terrint. Borotvaéles késsel vastagabb szeletekre vágtam.

pro_19.jpg

Oltári jól néz ki. A póréhagyma rendkívül édes, jól megy hozzá a sós fűszeres ízű kék sajt. Stabilan megállja a helyét ez a két alapanyag a tányéron. Könnyed vegetariánus előétel a hűtőből.

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr8512114699

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása