Lila kafiolos gesztenyés egytál trombitagombával, házi pancettával.
2017. január 23. írta: Gyalogrépa

Lila kafiolos gesztenyés egytál trombitagombával, házi pancettával.

pro_25.jpg

A karfiol és gesztenye remek párosítás. A helyzeten csak javít az eleve sajtos aromájú sötét trombitagomba. Képes helyettesíteni a reszelt kemény sajtot a fogásban. Az étel a látszat ellenére nem egy scifi-film forgatás egyik kelléke. Sőt, nagyon egyszerű elkészíteni, és 25 perc alatt megvan.

pre_21.jpg

Összetevők:

  • lila karfiol: a szárát nem dobtam ki. A fás részeket levágtam, ami maradt, az mind érték. A színe nagyon sokat dob a fogáson. Hasonlóan meghökkentő hatást lehet elérni pagodakarfiollal, vagy brokkolival is.
  • házi pancetta: nálam a téli fogások egyik alapvatő ízesítője.
  • gesztenye: nem vagyok túl ügyes a főtt gesztenye tisztításában. Ez itt előfőzőtt, tisztított.
  • újhagyma: könnyedebb íze van, mint a többi hagymának, ez kell ebbe a fogásba.
  • fokhagyma: már hajtanak, kivágtam a csírákat.
  • sötét trombitagomba: ez egy fűszergomba, a fokhagymával együtt ízesítik az egész ételt. Sok más fűszer nem is kell ide.
  • lime: befejézhez használtam, frissítés gyanánt.

 braise_2.jpg

Kezdésnek a szárított sötét trombitagombát leforráztam, lefedtem. Amíg megszívta magát, feldaraboltam a karfiolt. A lábasom aljára kevés vajat tettem. Erre raktam a karfiolt, és pár kanállal a gomba ázatólevéből. Megsóztam, lefedtem. Felraktam takarék lángra párolódni, néha megkavartam.

swaet.jpg

Száraz serpenyőben kiolvasztottam a pancettát. Lepirítottam a kettő legkevésbé zsenge felszelt újhagymát és a vékonyra szeletelt fokhagymát. Megborsoztam. Beleforgattam a trombitagombát és a feldarabolt gesztenyét.

braise2.jpg

Felöntöttem a gomba áztatólevével. Redkívül karakteres és koncentrált az íze. Jelen esetben alapléként funkcionál. Az áztatólevet óvatosan töltöttem át. Az aljára süllyedt esetleges homokot, szennyeződést kidobtam. Gyöngyöző forrásba hoztam a serpenyő tartalmát.

finish_2.jpg

Kevés tejszínnel felöntöttem. Közben roppanósra puhult a karfiol. Beleforgattam. El is zártam alatta gázt.

pro2_1.jpg

Tálaltam. Az alul maradt pompás mártást szétosztottam. A legzsengébb újhagymát rákarikárztam.  Alaposan lesikált lime-ot reszeltem rá, majd facsartam rá a levéből. A lila karfiol színanyaga furán viselkedik savas környezetben. Ahová a lime leve cseppent, a karfiol lila színe ciklámenbe váltott. Elkészült a nagyon friss és üde laktató fogás. Meghökkentő, de nagyon finom.

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr9812144471

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása