Fűszeres eper-ananászragu pikáns sajtkrémmel
2017. június 06. írta: Gyalogrépa

Fűszeres eper-ananászragu pikáns sajtkrémmel

fuszeresepresananaszragu.jpg

A legtöbb gyümölcs önmagában nem rúg labdába egy szelet csokoládéval szemben. A csokoládé egy kész desszert; ennek megfelelően kell gondolkodni, ha igazán ütős gyümölcsdeszzertre vágysz. Az epret nem tartom önmagában nagy durranásnak, viszont ananásszal párosítva, megfelelő kiegészítőkkel megtámogatva már felveszi a versenyt a kedvenc csokoládénkkal is. Ráadásul így elkészítve eláll több napig is, ami a nyers eperről nem mondható el.

 fuszeresepresananaszragualapanyagok.jpg

Az összetevők:

  • ananász: a legjobb ízű az a fajta, aminél a lombja nagyobb, mint maga a gyümölcs. Ár szempontjából tiszta kiszúrás, de határozottan jobb, mint a többi fajta.
  • eper: csak a teljesen érettet érdemes megvenni, ugyan másnapra tönkremegy, de ez a legjobb ízű. Nem szeretem hűtőbe rakni, mert könnyen elmegy az íze, tehát iparkodni kell vele.
  • cukor
  • vanília
  • citromnád
  • fahéj
  • szecsuáni bors
  • gyömbér
  • galangál
  • natúr krémsajt: aktuálisan mascarpone
  • balzsamecet
  • natúr keksz

pikanssajtkrem.jpgElkészítettem a pikáns sajtkrémet. Kikapartam fél vaníliarudat, a magjait összekevertem a negyed kilós mascaropnéval és két evőkanál balzsamecettel. A kikapart vaníliarudat félretettem a raguhoz.

fuszeresepresananaszraguprep.jpg

A galangált, a citromnádat és a gyömbért megtisztítottam, szeletekre vágtam. A citromnád használhatatlan végét félretettem díszítéshez. A szecsuáni borsot serpenyőben megpirítottam kissé, majd mozsárban porrá törtem. Megtisztítottam az ananászt, fedaraboltam, a szebb leveleit megmostam, megőriztem díszítéshez. Sötét karamellt készítettem: száraz serpenyőben hevítettem a cukrot, amíg a megfelelő színt el nem érte. Azonnal beleraktam az ananászt, átkevertem. Gyorsan le kell hűteni a kész karamellt, különben megég. Amint kissé feloldódott a karamell az ananász levében, beleraktam a fűszereket, átkevertem. Alacsony lángon lefedve készítettem, amíg az ananász meg nem puhult kissé. Megkóstoltam, gyengén megsóztam. A legtöbb desszertnek - ahogy ennek is - jót tesz kevés só. Felerősíti az ízeket.

fuszeresepresananaszragueper.jpg

Hozzáadtam a megtisztított feldarabolt eper többségét. A legszebbeket díszítéshez raktam félre. Lefedtem, további öt percig pároltam.

fuszeresepresananaszragu.jpg

Egy tányér széléhez halmoztam a sajtkrémből. Ebbe állítottam pár kekszet. A gyümölcsraguból a tányér közepére raktam. Pár kekszet törtem köré. A tetejére raktam a félretett eperből. A mutatós fűszerekkel, és ananászlevelekkel díszítettem.

Emellett már nem tűnik olyan izgalmasnak egy szelet csokoládé, nem igaz?

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr7212560897

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása