Ütős fűszeres curry zöldborsóból földimogyoróval
2017. július 04. írta: Gyalogrépa

Ütős fűszeres curry zöldborsóból földimogyoróval

foldimogyoroszoldborsocurry.jpg

A zöldborsószezon vége fele egyre inkább eluralkodik a zöldborsószemeken a keményítős, kissé csípős íz. Eljött hát a curry ideje. Ezek nem azok a gyenge puha korai szemek, amiket finoman lehet csak fűszerezni. A mostani zöldborsómnak jól áll a robosztus, karakteres ízvilág, amivel fel lehet emelni az "idősödő" zöldséget.

 zoldborsocurryalapanyagok.jpg

Összetevők:

  • zöldborsó: ezúttal a keményítős a jobb.
  • főzőhagyma
  • fokhagyma
  • földimogyorókrém: Távol-Keleten klasszikus ízesítő, illetve sűrítőanyag.
  • kurkuma
  • római kömény
  • fekete mustármag
  • tejföl
  • vaj
  • hosszúszemű rizs, a legjobb a basmati.

zoldborsocurryprep.jpg

Kifejtettem a zöldborsót. A basmati rizst egy lábasban felraktam a tűzhelyre párolódni. Ez a curry legfeljebb húsz perc alatt kész, ezért érdemes a rizzsel kezdeni, azzal úgysincs sok gond. A curryhoz közepesen forró serpenyőbe dobtam pár deka vajat. Amint felolvadt, beleraktam a fekete mustármagot, a római köményt, és a felszeletelt hagymát. Nagy lángon pirítottam. Vigyázat! A fekete mustármag pattoghat. Amint kissé lepirult a hagyma, hozzáadtam a kurkumát, a földimogyorókrémet, és a felszeletelt fokhagymát. Nagy lángon pirítottam további egy percig. Közben erősen kevergettem. Kevés vízzel öntöttem föl, hogy egyenletes mártássá keverhessem. Megkóstoltam, megsóztam. Hozzáadtam a zöldborsót. Felöntöttem annyi vízzel, amennyi éppen a pároláshoz elég. Nagy lángon pároltam, amíg a zöldborsók majdnem megpuhultak. A még forró serpenyőbe dobtam pár kocka hideg vajat. Alaposan forgattam a curryt, amíg a vaj fel nem olvadt. Tálaltam a zöldborsócurryt a párolt rizzsel. A tetejére pár evőkanál tejfölt tettem.

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr8612639787

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása