Marsalás paradicsommártás sonkával egyszerű főtt zöldségekhez.
2017. augusztus 08. írta: Gyalogrépa

Marsalás paradicsommártás sonkával egyszerű főtt zöldségekhez.

Főtt krumpli és zöldbab sonkával. Ez nem csigáz fel senkit, azt hiszem. Egy jó mártás viszont képes összefogni a dolgokat, hogy egy kellemes fogás váljék belőle. Minden évben küzködök a meleg mártásokkal, hogy olyat találjak, amit szívesen ráöntök egy marék főtt, vagy sült zöldségre. Idén ez a legjobb, a kedvenc. A konyha, amiben nevelkedtem nemigen használt mártásokat. Azt se mondhatnám, hogy a mártások a magyar konyha sarokkövei. Viszont praktikus készíteni, tartani otthon ilyesmit, végülis ezért vágok bele minden évben. A marsalás paradicsommártás az alábbi zöldségekre van kihegyezve: krumpli, zöldbab, pirított padlizsán, fejtőbab, kelkáposzta, karfiol, articsóka, csicsóka. Elég széles spektrumú, szinte egész évben van mire ráönteni. Persze még jobb, ha a zöldségek között van némi érlelt sonka, vagy másmilyen érlelt sertéshús, meg egy kis kapribogyó talán.

marsalasmartasalapanyagok.jpg

Összetevők:

  • krumpli
  • zöldbab
  • érlelt sonka: ez itt a saját érlelt sonkám utolsó darabja. Így készült.
  • kapribogyó

A mártáshoz:

  • szardellásüvegben maradt olaj. Mindig felhasználom, hiszen gyakorlatilag érlelt sós szadellás ízű zsiradékról van szó.
  • főzőhagyma
  • marsala bor: édes likőrbor.
  • fokhagyma
  • babérlevél
  • kakukkfű
  • passzírozott paradicsom
  • hideg vajkockák

marsalasmartasprep.jpg

A mártás

A szardellás olajon üvegesre pirítottam az apróra vágott hagymát, hozzáadtam az apróra vágott fokhagymát, együtt pirítottottam további egy percig. Felöntöttem a marsala borral, hozzáadtam a zöldfűszereket. Addig főztem, amíg a bor be nem sűrűsödött kissé. Hozzáadtam a passzírozott paradicsomot, takarék lángon gyöngyözésbe hoztam. Megsóztam. Hozzáadtam a hideg vajkockákat, majd gyorsan kevertem, amíg a vaj el nem oszlott. Tálalás előtt kidobtam a zöldfűszereket. Akit zavarnak az apró hagymadarabok, passzírozza át. Mint írtam, az érlelt sonka nagyon jól kiegészíti ezt a mártást, viszont nem érdemes belefőzni, hanem a forró zöldségek társaságában felmelegíteni.

A zöldségek

A krumplit meghámoztam, sós vízben megfőztem. A zöldbabot forró sós vízben blansíroztam négy percig. Leszűrtem, összekevertem a lebőrözött, felcsíkozott sonkával. Tálalásnál a zöldségeket a sonkával tálra raktam, a meleg mártással leöntöttem, apró kapribogyóval szórtam meg.

marsalasmartas.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr6712727226

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása