Lila kimchi: egy másik fajta erjesztett, vegyes savanyúság
2018. január 03. írta: Gyalogrépa

Lila kimchi: egy másik fajta erjesztett, vegyes savanyúság

lila_kimchi_egy_masik_fajta_erjesztett_vegyes_savanyusag.jpg

A koreai kimchik alapvetően a Koreában honos káposztafélékre összpontosítanak: a leggyakoribb alapanyagok a kínai kel és a jégcsapretek (bizony, ez is káposztaféle). Ugyanakkor hazai viszonyok között is találni számos káposztafélét, amik sokkal jobban kötődnek hozzánk, mint a koreai "rokonság". Ezen elgondolás mentén készítettem egy vegyes erjesztett savanyúságot. Az első kimchi receptem pedig itt olvasható.

Összetevők (a következő mennyiségek a tisztított alapanyagokra vonatkoznak):

  • nagyjából másfél kiló lila káposzta
  • fél kiló fekete retek
  • fél kiló cékla
  • negyed kiló vékony póréhagyma
  • tizenkét gramm fokhagyma
  • hetven gramm gyömbér
  • tíz gramm enyhén csípős paprikapehely
  • egy nagyobb szál citromnád, vagy két kisebb
  • egy kiló zöldségre számítva egy dekagramm jódozatlan só

lila_kimchi_egy_masik_fajta_erjesztett_vegyes_savanyusag_prep.jpg

A lila káposztát vékonyan legyalultam. A fekete retket és a céklát körülbelül két centi széles szeletekre vágtam, majd vékonyan legyalultam. A póréhagymát két milliméter vastag szeletekre vágtam. A citromnádat vékonyan felszeltem. A gyömbért és a fokhagymát lereszeltem. Minden alapanyagot összekevertem, majd egy nagy befőttesüvegbe töltöttem. A tetejét lenyomtam egy műanyag fedővel, majd súly raktam rá. Egy nap alatt annyi levet eresztett, hogy a fedő elmerült benne. Ha ez nem történt meg, állott vízzel kell felönteni, hogy elmerüljön a fedő. A tetejét sűrű hálóval lefedtem. Egy hét alatt szoba-hőmérsékleten megerjedt. Aki akarja, érlelje hideg helyen, ahogy a hordós káposztát szokás. A cékla mindent megfestett, a savanyúság egyöntetűen lila lett. A fekete retek szúrós szaga, a cékla földes íze eltűnt, a végeredmény meglepően édes ízű.

Kiváló sózott tepertővel, de finom lehet olyan karakteres ízű ételek mellé, mint például a resztelt máj, vagy véres hurka.

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr6613544775

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása