Sörrel párolt tarja succotash ágyon
2018. június 24. írta: Gyalogrépa

Sörrel párolt tarja succotash ágyon

sorrel_parolt_tarja_succotash_agyon.jpg

A succotash nem is konkrét étel, hanem inkább zöldségpárosítás. Három fő összetevő alkotja: babfélék, kukorica, tökfélék. A babos ételeket igen szeretem, viszont könnyű velük nehéz fogásokat főzni, ami nyáron nem esik jól. Ezért kedvelem ilyenkor a succotash-t, ami egyáltalán nem nehéz. A succotash Észak-Amerikában elterjedt ételcsoport. A zöldségtermesztéssel foglalkozó őslakosok étrendjének a gerincét adták a babfélék, a kukorica, és a tökfélék. Tőlük tanulták el a telepesek, amit aztán a saját lehetőségeikhez és ízlésükhöz igazítottak. Ezek a zöldségek alkotják a "három nővért", itt írtam a jelentőségükről.

sorrel_parolt_tarja_succotash_agyon_alapanyagok.jpg

Összetevők:

  • húsz dekagramm száraz fekete szemű bab vagy más apróbb szemű bab
  • negyven dekagramm tarja: ezek a szeletek a tarja elejéből vannak. Keményebb, rostosabb húsrész, mint a tarja hátulja. Ideális lassan sütésre, vagy párolásra.
  • húsz dekagramm cukkini
  • két közepes cső kukorica
  • húsz dekagramm tisztított hagyma
  • két és fél dekagramm tisztított fokhagyma: egy kisebb fejnek, vagy több nagyobb gerezdnek megfelelő mennyiség.
  • két babérlevél
  • két deciliter búzasör
  • egy ág kakukkfű
  • két teáskanál mustárpor
  • egy teáskanál füstölt paprika
  • öt szem bors
  • három teáskanál disznózsír

sorrel_parolt_tarja_succotash_agyon_prep.jpg

Vizet forraltam, ebbe áztattam a babot egy órára. Egy széles fenekű lábosban felhevítettem egy teáskanál zsírt. A tarját nagy lángon megpirítottam mindkét oldalán Hozzáadtam a sört, feloldottam a letapadt részeket, megsóztam. A babot leszűrtem, majd a lábasba raktam. Lefedve kis lángon párolni kezdtem. Közben a hagymát és a fokhagymát vastagabb szeletekre vágtam, majd egy teáskanál zsíron nagy lángon erősen lepirítottam. A fokhagymát a vége felé kell hozzáadni, mert még így is könnyen megég. Ezeket a babhoz adtam, majd a kakukkfüvet, a babérlevelet, a törött borsot, végül mustárport is. A kukoricát megtisztítottam, a csőről levágtam a szemeket. Mikor a tarja már majdnem megpuhult, belekevertem a füstölt paprikát és a kukoricát. A kukoricacsöveket a bab közé nyomkodtam. Kiadja a finom kukorica ízt, a főzés végén ki lehet dobni. Amíg a kukorica párolódott, a cukkinit karikákra vágtam, majd a maradék zsíron enyhén megpirítottam., pároltam. Közben a bab elkészült, tálaltam. A bab tetejére raktam a cukkini-szeleteket. A tányérra füstölt paprikát hintettem, csípős peri-peri szószt csepegtettem rá.

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr4814067635

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása