Csirke kolbásszal, zöldségekkel, rizzsel cajun módra
2018. július 01. írta: Gyalogrépa

Csirke kolbásszal, zöldségekkel, rizzsel cajun módra

csirke_kolbasszal_zoldsegekkel_rizzsel_cajun_modra.jpg

Lássuk, milyen előnyökkel bír a házi sütnivaló kolbászom azokhoz képest, amikből dől a zsír sütés közben? Például bele lehet főzni ragukba anélkül, hogy az egész tocsogna a zsírban. Voltaképpen a következő recept egyfajta zöldséges rizseshús, igazi házias fogás.

csirke_kolbasszal_zoldsegekkel_rizzsel_cajun_modra_alapanyagok.jpg

Összetevők:

  • két egész csirkecomb, két szárny lehetőleg kapirgálós csirkéből - összesen fél kiló
  • körülbelül harminc deka az alap sütnivaló kolbászomból
  • fél kiló holy trinity zöldségkeverék: az USA-ban, Louisiana-ban elterjedt keverék. Ez most egyenlő arányban áll lila hagymából, zöld kaliforniai paprikából, szárzellerből. A hagyományos verzió újhagymával dolgozik, de ez odaát sincs kőbe vésve.
  • fél liter csirkealaplé. Ha egész csirkét vettünk, célszerű ennek az aprólékjából főzni, frissen felhasználni.
  • két evőkanál disznózsír
  • két csésze hosszú szemű rizs: a cajunok-nek van saját rizsük is, amit a termelésbe vont mocsarakban termesztenek.
  • öt teáskanál a cajun fűszer-keverékemből, ami a következőkből áll:
  • egy rész Cayenne-bors
  • egy rész tört fekete bors
  • egy rész füstölt paprika: lehet csípős is.
  • két rész magyar fűszerpaprika
  • egy rész szárított kakukkfű
  • két rész szárított oregano
  • két rész fokhagymapor
  • két rész vöröshagymapor

csirke_kolbasszal_zoldsegekkel_rizzsel_cajun_modra_prep.jpg

Vettem egy grillre szánt szabad tartású Beregi csirkét. Belsőség nincs benne, ahogy nyak, és láb sincs rajta. Felbontottam, a mellét félreraktam máshoz. A szárnyvégekkel, és a farháttal egyszerű alaplevet főztem, leszűrtem.

A rizst többször alaposan átmostam, megszárítottam. A fűszer-keverékemet összeállítottam, alaposan összeráztam. A zöldségeket megtisztítottam. Keveset apróra vágtam, hogy legyen belőle négy evőkanálnyi tálaláshoz. A többit a képen látható módon nagyobbakra vágtam.

Egy evőkanál disznózsíron egy vastag aljú serpenyőben körbepirítottam a csirkét és a kolbászokat. A combokat a lassan gyöngyöző alaplébe raktam. Körülbelül tíz per múlva melléjük raktam a szárnyakat is tíz percre. Miután a húsokat körbepirítottam, nagy lángon a zöldségeket is megpirítottam a serpenyőben. Közben egy széles  lábasban a maradék zsíron üvegesre pirítottam a rizst, majd beleforgattam a zöldségkeveréket. Megsóztam. Ha az alaplé sós, ezzel is számolni kell. A rizses keverék közé nyomkodtam a húsokat, és a kolbászokat. A fűszer-keveréket elkevertem az alaplével, majd a lábasba öntöttem. Kevés lével fel lehet oldani a lepirult részeket a serpenyőből, majd ezt is lábasba önteni. Lefedve kis lángon pároltam, amíg a rizs meg nem duzzadt. Addigra a csirke is meg kell puhuljon. Tálalásnál a félretett zöldségkeveréket rászórtam a tetejére. Lime-gerezdeket adtam hozzá, hogy tetszés szerint lehessen ráfacsarni.

Cajunöknél gyakran kerül bele bármelyik hús helyett valamilyen úgynevezett "swamp critters", ami nagyjából annyit tesz, hogy a környék vizeiből, mocsaraiból vett ehető állat. Ez lehet hal, kagyló, csiga, rák, aligátor, teknős, vadmadarak és még ki tudja, mi minden más. Ez sokáig volt realitás hazánkban is a folyószabályzások ideje előtt - nyilván hazai fajtákkal, de mára ez visszaszorult.

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr614085793

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása