Hagymás marhamáj cseresznyével, édesköménnyel
2017. június 23. írta: Gyalogrépa

Hagymás marhamáj cseresznyével, édesköménnyel

hagymasmarhamaj.jpg

A máj és a hagyma klasszikus párosítás. Ugyanígy passzol a máj mellé valamilyen gyümölcs; marhamájnál ezek a sötét bogyós gyümölcsök. A fogást elkészíteni a máj tisztításával, tálalással együtt körülbelül fél óra. Mire kezdene meleg lenni a konyhában, már kész is. Ehhez képest gyönyörűen néz ki, ráadásul a máj sem került  sokba.

hagymasmarhamajalapanyagok.jpg

A friss marahmájnak fényes a felülete és tejre emlékeztető illata van. A gyengébb ízű májakat elég csak megtisztítani, viszont a marhamájat tanácsos tejbe áztatni egy éjszakára. Az elkészítés napján lecsöpögtettem. Egy egész marhamájból csak pár hatalmas sztékszelet jön ki, a kisebb darabokkal már ügyeskedni kell. A máj külsején lévő hártyát lehúztam, majd másfél-két centi vastag szeletekre vágtam úgy, hogy a szeletek minél nagyobbak legyenek, de az ehetetlenül rágós belső hártyákat, ereket elkerüljem.

Ez egy rettentő egyszeű fogás, csak pár dolog kell bele:

  • tisztított, konyhakész marhamáj
  • pirítani való hagyma: a legjobb a salotta, vagy lilahagyma
  • édeskömyény: hagyma mellé a legjöbb zöldségpárosítás - szerintem
  • cseresznye
  • portói bor
  • kis kockákra vágott vaj

cseresznyeportoi.jpg

Portói bort sűrítettem a felére egy akkora fenekű lábasban, amiben egy rétegben elfért a cseresznye. Beleraktam a cseresznyét, majd nagy lángra tettem. Párszor átforgattam, hogy egyenletesen átmelegedjen a cseresznye, ami egy-két percen belül meg is történt. Nem szabad főzni, mert a gyenge gyüölcshús szétesik. Még forrón pár kis kocka hideg vajat tettem bele, majd gyors mozdulatokkal addig kevertem, míg a vaj el nem olvadt.

salottaedeskomeny.jpgKözben kevés vajon lepirítottam a felszeletelt édesköményt, és a salottát. Megsóztam. Amint a serpenyőből kiszedtem őket, pár kocka vajjal hevítettem fel a serpenyőt. Amint elkezdett mogyorószínűre váltani a vaj, beleraktam a májszeleteket és mindkét oldalukon fél-egy percig sütöttem. Közben tapintással lehet vizsgálni, milyen ütemben készül, de megkeményednie nem szabad. Olyan rugalmasnak kell lennie, mint a csirkemellnek. Egyébként ugyanúgy több készültségi fokra lehet sütni, mint a sztékeket szokás - mindenkinek a saját ízlése szerint.

hagymasmarhamaj.jpg

Tányérra raktam a zöldségeket, ráfektettem a májakat, megsóztam, megborsoztam. Eléjük raktam a cseresznyéket, majd a szaftját a májra és a gyümölcsre öntöttem.

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr712615051

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása