Sáfrányos, tonhalas krumplisaláta
2023. július 06. írta: Gyalogrépa

Sáfrányos, tonhalas krumplisaláta

20230517_215118.jpg

Amolyan majonézes krumplisaláta, és tojásos tonhalsaláta hibridje. De mégis, a sáfrány elviszi egy egészen sajátos irányba. A sáfrányt leggyakrabban valamilyen rizses fogás (piláf, rizottó, paella) mellett találjuk meg, azonban kiváló majonéz készül vele. Legalábbis annak, aki szereti a sáfrány ízét.

safranyos_tonhalas_krumplisalata_alapanyagok.jpg

Összetevők:

egy tojás a majonézhez, és néhány főtt tojásnak
egy kis gerezd fokhagyma
egy teáskanál mustár
semleges ízű olaj
olívaolaj
újkrumpli
tonhalkonzerv
friss kapor
marokkói citrom
sáfrány
bors

safranyos_tonhalas_krumplisalata_prep.jpg

A krumplit és néhány tojást feltettem főni. Közben a mozsárban összeállítottam a "mártást". A fokhagymát kevés durva szemű sóval péppé törtem. Hozzáadtam a mustárt és a sáfrányt. Borsot törtem rá. Fontos megjegyezni, hogy létezik egy közkeletű tévedés a sáfránnyal kapcsolatban. Mégpedig az, hogy flanc az egész, tulajdonképpen helyettesíthető sáfrányos szeklicével, akár kurkumával is. A sáfránynak van egy csak rá jellemző íze, ahogy a kurkumának is - egy egészen más. Elkevertem vele egy tojás sárgáját, majd majonézt készítettem fele földimogyoróolajjal, és fele olívaolajjal. Ha olajos tonhalunk van, használjuk fel az olajat a majonéz készítéséhez. A kaprot, és a marokkói citromot felaprítottam, majd a kész majonézhez kevertem. Ez már önmagában egy nagyon jó mártás. Sokat emel grillcsirkén, de beleforgathatnánk főtt zöldbabot, párolt cukkinit. A tojásokat megpucoltam, felkockáztam. A megfőtt krumplit hideg vízben langyosra hűtöttem. A tonhalat villával összetörtem. Ezeket mind beleforgattam a mártásba. Langyosan, hidegen is jó.

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr6518160930

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása