Csomboros tepsis tökös lecsó
2017. szeptember 08. írta: Gyalogrépa

Csomboros tepsis tökös lecsó

csomborostepsistokoslecso.jpg

Aki látta a Lecsó című filmet, biztosan emlékszik arra a gyönyörű rétegezett zöldségegytálra, amit a film végén feltálaltak. Maga a megjelenése nagyon megfogott, hiszen közönséges alapanyagokból készült paraszti ételt mutattak be rendkívül mutatós tálalásban. Ezt a koncepciót próbálja átadni az én receptem is. Első ránézésre kutyaközönséges tökös lecsó, de itt a csombor kulcsszerepet kap. Egyszer készítettem ezt a rakott zöldséget csombor nélkül. Nos, a végeredmény közel sem ízlett annyira, mint a csomboros.

csomborostepsistokoslecsoalapanyagok.jpg

Összetevők:

  • cukkini, vagy kisebb spárgatök
  • paprika: mindenki használja azt a fajtát, amit a lecsóba szeret!
  • húsos főzőparadicsom
  • édes lilahagyma
  • fokhagyma
  • olívaolaj
  • babérvelél, kakukkfű, rozmaring: viszonylag kevés kell belőlük, nem őrajtuk van a hangsúly.
  • csombor: egy nagyobb ágat is fel lehet használni, a lényeg, hogy ki lehessen érezni az illatát.

csomborostepsistokoslecsoprep.jpg

Egy jénai tál alját kikentem olívaolajjal. Leraktam a zöldfűszereket, megsóztam. Megtisztítottam, felszeleteltem a zöldségeket. A jénai tálba leraktam sorban a szeleteket, ahogy a képen is szerepel. A tetejét megsóztam, meglocsoltam olívaolajjal. Öntöttem pár evőkanál vizet, hogy a zöldségek meg tudjanak párolódni. Alumínium fóliával lefedtem, majd száznyolcvan fokos sütőbe toltam. Körülbelül egy, másfél óra alatt megsült. Akkor van kész, ha már a tök megpuhult. A végén levettem róla a fóliát, majd tíz percre visszatoltam a sütőbe. Nagyon egyszerű egytálétel, de amilyen finom és mutatós, helye van a vasárnapi ebédlőasztalon. Ezt tényleg bárki el tudja készíteni.

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr5212811002

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Parajpuding 2017.09.08. 21:47:29

Jól néz ki, de sokallom a zöldségnek a másfél órát.

NagyVonalakban 2017.09.09. 10:43:09

Oké, de ez nem lecsó, ez már inkább ratatouille...

Gyalogrépa · http://suburbankitchen.blog.hu/ 2017.09.09. 10:47:17

@Parajpuding: Elég soká tart egy vastag jénainak, hogy átmelegedjen. Onnantől, hogy gyöngyözik az alján a víz, körülbelül 20-30 perc kell a zöldségeknek. Tulajdonképpen lassan párolódik forrpont alatt.

Gyalogrépa · http://suburbankitchen.blog.hu/ 2017.09.09. 11:47:24

@NagyVonalakban: Ebbe a receptbe nem rakok padlizsánt, mert úgy nem ízlik; az pedig kötelező elem a ratatouille-nál.
süti beállítások módosítása