Szárazbabbal a vírus ellen
2020. február 29. írta: Gyalogrépa

Szárazbabbal a vírus ellen

A partizánok már felkészültek az ostromra, a korona-apokalipszisre. A koronavírusra nem egészen, de ez most nem is kérdés, hiszen közel az éhhalál.

szarazbabbal_a_virus_ellen.jpg

A jó partizán otthonában elbarikádozza magát, és családját, majd várja a betolakodni vágyó koronavírussal fertőzött szomszédokat és amúgy jóindulatú áentéeszeseket.

Íme a fegyvertára:

  • liszt: a közeledő koronazombik közé dobva fullasztó ködfelhőt generál. Amíg ők a liszttől fulladoznak, észrevétlenül lehet evakuálni a kis családot.
  • hatvanöt grammos májkonzervek: a kiváló aerodinamikai képességekkel rendelkező fémdobozokkal lehet a betolakodókat homlokon, vagy térdkalácson dobálni, ezzel lelassítva azokat.
  • pizzás melegszendvicskrém konzerv: taposóaknaként lehet használni, lisztköddel együtt különösen hatékony, hiszen a betolakodó nem látja meg, amint a felnyitott konzervbe belelép. Ez összevagdalja a bokáját, és a lábfejét, továbbá a csúszós melegszendvicskrém tovább nehezíti a haladását. Mexikói melegszendvicskrém hatékonyabb, amennyiben csíp, mint az állat.
  • száraz csuszatészta: közelharc esetén lehet használni az idegen ínszalagjainak, vagy torkának elvágására egy megfelelően elpattintott csuszatészta-darabot.
  • cukor: amint elindul az ostrom, olvasszunk, majd főzzünk karamellé egy kiló cukrot. Ezt az ostromlók nyakába öntve, azokat garantáltan megállásra kényszerítjük. A friss karamell nemcsak rendkívül forró (száz fok felett van), hanem jól ragad is, miáltal garantált a hólyagképződés. Ezzel a betolakodón égési sebeket tudunk okozni, továbbá rá is keményedik a testére, így biztosan megállítjuk. Kevés sót is adjunk hozzá, úgy jobb az íze. Ugyanígy lehet használni forró olajat is, viszont ez kevésbé ragad, ráadásul tűzveszélyes is. Meg kell a rántott húshoz, anélkül meg nincs vasárnap.
  • szárazbab: lakossági kompresszorral együtt használjuk úgy, hogy a szárazbabot egy, a kompresszor pisztolyára ráhúzható vékony csőbe töltsük, majd azt az ellen felé lőjük ki. Az ügyesebb házibarkácsok több cső felhasználásával gatling szárazbab-vetőt tudnak készíteni, ami úgy tud üzemelni, akár a Phalanx Ciws önvédelmi fegyver. Előnye, hogy több lőszertípussal is használható, hiszen lehet bele tarkababot, gyöngybabot, vagy lencsét is tölteni. Mákkal nem célszerű használni, mert nemcsak besülhet a lőszer a csőbe, hanem a kis kaliber miatt nem tudunk elegendő sebzést okozni vele.

 

Hazafelé menet benéztem egy főút mellett lévő szupermarketbe, hogy megnézzem magamnak a lesöpört polcokat, mert ilyet én még az életemben nem láttam. Másrészt kíváncsi voltam, hogy várható -e fennakadás a szokásos hétvégi bevásárlás során.

Emeljük négyzetre a többnapos ünnep előtti bevásárlási káoszt és megkapjuk a jelenlegit. Az egyszerű ember ismét attól retteg, hogy éhenhal, ahogy egyébként minden Húsvétkor és Karácsonykor szokott. Hazahordja a leghitványabb hagymát (salottát nem, mert drága) és krumplit, ami két héten belül berohad, kihajt, kicsírázik. Tésztából csak a tojásmentest és a két, meg négytojásost viszi, mert a nyolctojásos esetleg túl tápláló lenne. Lisztet visz, de a tartós kenyeret, meg a laposkenyereket otthagyja, hiszen azokat már nem kell se meggyúrni, se keleszteni, se megsütni. Hazaviszi azokat az ételkonzerveket is, amit soha meg nem enne, mert olyan rettenetesek, de mégis ez kell neki. Elfogyott a szárazbab, a konzerves natúr bab és a konzerves babfőzelék is. Ezeket egyszerre fölösleges megvenni, hiszen ha tudok babot főzni, akkor minek a konzervbab. Ha tudok belőle főzeléket főzni, akkor a főzelékkonzerv fölösleges. Paradicsomszószból a kész bolognaikat nem viszik, pedig abban még ott a darált hús is. Elég a kifőtt tésztára ráborítani, készen van. Hanem lefosztották a sűrített paradicsomokat, meg passzírozott paradicsmok közül a legolcsóbbakat. De a sűrített paradicsomok közül mindet elvitték. Mi a fészkes fenére jó ennyi? Mit lehet főzni sűrített paradicsomból, amit nem tud a kész mártás, vagy a sima passzírozott paradicsom? A fagyasztópultokat is félig meddig kifosztva találtam. Otthon sokan beröffenthették ismét a húsz éves fagyasztó-szarkofágokat. Belsejükben gyé-ef zöldbab és pulyka na-gec.

Én mondjuk könnyen beszélek, mert van itthon nagyjából három hétre való élelem. Nemrég vettem néhány félárú kemény és félkemény sajtot, ami hónapokig is elvan a hűtőben. Még mindig csomó savanyúság van otthon, és még maradt a szárított gombákból is. Van lencse és bab is. Van savanyú káposzta és kimchi, ami tartós zöldségként funkcionál. Ezek ugyancsak hónapokig elállnak a hűtőben. A fagyasztóban van némi ugyancsak féláron vásárolt vadhús is. A kamrában akad jópár szardíniakonzerv, mert pár hete voltak akciósak. Múlt héten vettem több szardellakonzervet is. Ebben nincs semmi különös, nálunk mindig így megy.

Mit vettem a boltban?
WC papírt. Étel van otthon, de rötyipapírból nincs tartalék az esetleges karantén idejére. Azt meg muszáj elintézni valahogy. Miután otthon leraktam a két hétre elegendő WC papírt, lementünk a közeli boltba, ahol kiderült, hogy itt még nem söpörték le a polcokat. Vettem több papír zsebkendőt, papírtörlőt, rizst, meg sok tartós tejet. Azért a kávéba legyen tej. Érdekes, hogy a pánik közben senki nem gondolt a WC papírra, a papír zsebkendőre, és a papírtörlőre. Ezek ugyanúgy hegyekben álltak a lesöpört polcok tövében. Üzenem a pánikolóknak, hogy az a sok étel ki is jön egyszer, szóval nem ártana WC papírból is betárazni, meg mondjuk az egészségükért is tehetnének valamit, mert a koronavírus leginkább megbetegedést okoz, nem éhhalált.

Egyik híradás sem számolt be arról, hogy megrohamozták volna a gyógyszertárakat, hogy lefosszák a vitaminkészleteket. A magam részéről pár hete vásároltam be szokásos vitaminokból, mert elfogytak itthon. Ez kitart pár hónapig, nem aggódom, máskor is így szoktam. Úgy gondolom, ismét csak odáig gondolkodnak sokan, hogy nem lesz mit enni, és előveszik a nagyszüleik rég feledésbe merült reflexeit, a liszttel, a cukorral, szárazbabbal, és tésztával, krumplival, hagymával. A magam részéről nem tudom, mitől védi meg ezeket az embereket az a sok élelmiszer. Talán a karanténhelyzetre gondoltak, mikor majd bezárnak az üzletek? Miből gondolja bárki is, hogy a karanténba nem juttatnak majd kenyeret, kelkáposztát, meg parizert? Na jó, WC papírt is lehet bedobálni, de még éhesen csak előgyelgek kaját szerezni, de szaros seggel nem indulok el WC papírért az ellenőrzőpontra. Abban viszont egészen biztos vagyok, hogy a koronavírustól a tartós élelmiszer nem véd meg. A tisztítószer és a fertőtlenítőszer talán. Ne feledkezzünk meg az immunrendszerről sem, ami akkor segít igazán, mikor már elkaptuk, vagy meg is betegedtünk a vírustól. Én a magam részéről egy elég rendesen megerősített immunrendszerrel várom a vírust, vagy legalábbis azt hiszem. Ennek a felépítéséhez viszont idő kell. Itt tényleg érdemes jóval előre gondolkodni.

Úgy tűnik, nem fogja az ország megúszni a koronavírust. Idejön, átmegy a népességen, aztán majd elcsendesül. De ez nem olyan módon fog történni, mint egy háborús ostrom a nagyszüleink idején. Ha karanténzónában találjuk magunkat, nem kell majd lemenni a pincébe, mert nem fogják lebombázni a házat, és nem fognak embervadászatba sem. Lesz vezetékes víz, áram, fűtés, földgáz. A karanténzóna nem arról szól, hogy kicsinálják a benn lévőket, az a gettó. Azzal valóban kell számolni, hogy a karanténzónábán lévő üzletek zárva maradnak, tehát vásárolni nem fogunk tudni. Azt viszont kizárom, hogy megfeledkeznének rólunk. Erre nem utal semmi, a híradásokban sem esik ilyesmiről szó.

Azzal viszont számolok, hogy az év során majd meg lesznek tömve a szemetesek kidobott élelmiszerrel. Minden tavasszal virgoncan röpködnek a társasházak folyosóin az élelmiszermoly lepkék, amik majd szépen megtalálják a liszt, bab és rizskészleteket. Főleg azoknál lesz ebből gond, akik amúgy nem sütnek kenyeret, nem esznek annyi babot és rizst. Valószínűleg sokan vásároltak úgy készétel konzerveket, hogy még soha nem ettek, vagy már nem emlékszenek, milyenek is azok. Hát, elég rettenetesek. Gyanítható, hogy ezekből is sok fogja a kukában végezni. Itt elsősorban a pincepörkölt, a pacal és székelykáposzta konzervekre gondolok. A krumpli és hagymakészletek sorsát illetően nincsenek kétségeim. A legtöbb lakásban nincs a hagyma és a krumpli tartós eltartására alkalmas hely. Ezek rohamosan kicsíráznak, kihajtanak berohadnak, már csak azért is, mert tavaszodik. Főleg, hogy a vizenyős, amúgy is eltarthatatlan, gyenge minőségűekből fogyott a legtöbb.

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr4615497076

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

élhetetlen 2020.03.02. 19:21:05

@Boar.: “Egyed tejfellel a kolbászt meg pacalkonzervvel a lángost nyugodtan”. Eszem. És nem nyers kacsaháj, hanem friss, nyers, hízott kacsamáj, vajas kenyéren sózva, borsozva. Ja, ha ezzel sem találkoztál még, akkor én vagyok az idióta, nem te a szűk látókörű. Leállhatnál.

Gyalogrépa · http://suburbankitchen.blog.hu/ 2020.03.03. 05:27:58

@_Wasp_: Olyan közegbe járok dolgozni, ahol szinte biztos összeszedem a vírust, ha ideér. Budapesten a körúton a normál magyar ügyfélkörön felül arab, török, kínai, indiai, olasz, spanyol, brit ügyfelekkel érintkezek. Minden nap nyomorgok a metrópótlón. A párom kórházban dolgozik, ő is elég nagy eséllyel szedi össze. A budapesti emberek nagy része hasonló cipőben jár. Ilyen esetben a tanyán élő, izolációra képes vidéki ember van mérföldes előnyben.
A felhalmozással önmagában nincs gond, én is így vásárolok nem csak most, hanem úgy általában. A probléma ott van, hogy szemlátomást nem átgondoltan teszik ezt sokan. Ha le van fosztva a liszt-rizs-konzerv, akkor legyen lefosztva a WC papír, és a domestos is. Nyilatkozzanak gyógyszertári dolgozók, hogy nemcsak a maszkok, hanem a vitaminkészítmények is elfogytak. Ha ezt láttam volna, eszembe nem jutott volna megírni a cikket.

Gyalogrépa · http://suburbankitchen.blog.hu/ 2020.03.03. 05:46:13

@élhetetlen: A tejföl és a csípős szósz az univerzális ételkorrektor, már ha nem édességről van szó. Az elfuserált kajáimat mindig is ezzel a két dologgal javítottam ehetőre.

Boar. 2020.03.03. 09:34:42

@élhetetlen: "hanem friss, nyers, hízott kacsamáj"
A nyers baromfitermékek fogyasztása erőst ellenjavallott de hát eddig sem volt titok, hogy egy idióta vagy...egy roppant önérzetes idióta...

Boar. 2020.03.03. 09:36:48

@Gyalogrépa: A tejföl elsimít, a csípős szósz meg maga mögé utasít mindent. Nade a lisztes habarás? Egy pacalpörköltben?
Száz éve az ilyen némbert simán megégették volna az egész falu hangos éljenzése közepette...

Attilajukkaja 2020.03.03. 09:55:29

@élhetetlen:
"a főzési idő csak normál hétköznapokra vonatkozó megjegyzés volt, azaz, csak egy tény."
Akkor rendben! :o)

"Csak egy 120 literes fagyóm van, (ami csak 115 literes, mert energia takarékos), amiben még benne van hat doboz füge, és pár kiló spárga, sok fehér és sárgarépa, sült kacsa comb, stb. A konzerv meg eláll a polcon."
Ez igaz. Nekem 240 literes a fagyasztóládám, de már azt sem tudom, hogy mi van a legalján. Egy karantén során talán kiderülne.

"A húsz dekás nescafés üvegekben állnak az általam megmosott, megszárított fűszereim, bazsalikom, majoranna, őrölt rozmaring, tárkony, stb."
Na jó, de mi van a tejföllel meg hasonló termékekkel, amivel "fel lehet turbózni" akár egy pacalkonzervet is?

“Képzeld el, semmit nem vettem a világvégére tekintettel, csak te szálltál el egy kicsit."
Dicséretes, ha te viszont nem szálltál el ebben a bespájzolós pszichózisban és nem vásároltál be több élelmiszert, mint szoktál. A világvégét természetesen átvitt értelemben, szarkazmusból írtam. Kár, hogy ez nem ment át.

Attilajukkaja 2020.03.03. 13:13:34

@_Wasp_:
Nem tudom, ezt nekem írtad-e, de azért válaszolok.

"Egy kellemetlen helyzetben a különbség közted meg köztem az, hogy én (és családom ideértve természetesen) nem szorulok rá egykét hónapig arra, hogy bárki segítsen rajtam"
Miért? Eddig rászorultál? Mert én nem.

"Te a poszt alapján feltehetően nem vagy ilyen szerencsés helyzetben."
A posztot nem én írtam. De ha eleve nem nekem szólt a hozzászólásod, akkor elnézést kérek. Érdemes lett volna jelezni, kinek írod ezt.

"Kettőnk közt a különbség az, hogy te a valószínűtlen eseményt sokkal kellemetlenebbnek fogod megélni (ha egyáltalán ez a jó szó rá), én pedig feleslegesen költöttem el olyan pénzt amire nincs feltétlen szükségem"
Igen, a poszt is erről szól. Ez a koronavírus ugyanis több kárt, nagyobb fertőzést okoz mentálisan, mint fizikailag: ott is fertőzi az emberek agyát, ahová még el sem jutott. A pánik keltette pszichózist pedig ártalmasabbnak találom, mint egy influenzajárványt.

"értelmes emberek között nem lehet vita, hogy ártani nekem semmiképpen nem fog ha nálad jobban megpróbálok felkészülni."
Igazad van!!! Készülj fel! :o))))))

"valószínűtlen események: azért ugye valamiféle biztosításod van? pedig az nem óv meg a balesetektől...."
A 20 kiló szárazbab és liszt bespájzolása sem véd meg a világvégétől és az éhhaláltól. De mennyi egy közúti baleset és egy éhhalál esélye? Tényleg összehasonlítható?

élhetetlen 2020.03.03. 15:34:22

@Attilajukkaja: “Na jó, de mi van a tejföllel “ . Ezt írtam:“Ha zárlat lenne, nekem a tejföl hiányozna, az nem betárazható“,(de attól még a majoranna működik). “A világvégét természetesen átvitt értelemben, szarkazmusból írtam. Kár, hogy ez nem ment át. “. Képzeld el, átjött, csak utalni akartam arra, amit írtál. Na, mindegy.

élhetetlen 2020.03.03. 15:54:07

@Boar.: “A nyers baromfitermékek fogyasztása erőst ellenjavallott”. Sajnállak, hogy nem tudod, mi a különbség a saját nevelésű, éppen levágott kacsa mája, és a már napok óta tárolt, pultban álló máj között.
“az ilyen némbert simán megégették volna az egész falu hangos éljenzése közepette...”. Ha csak hozzád hasonló észbeli képességekkel rendelkező emberek laktak volna a faluban, akkor biztosan. És idiótázd, némberezd azt, aki felnevelt, és csak ennyit tudott kihozni belőled. Bunkó vagy.

Attilajukkaja 2020.03.03. 16:02:28

@élhetetlen:
“Ha zárlat lenne, nekem a tejföl hiányozna, az nem betárazható“,(de attól még a majoranna működik). “
OK, te biztosan jobban tudod, mert én még soha nem próbáltam felturbózni se pacalpörkölt, se székely káposzta konzervet.
Amúgy szeretem a konzerveket (bab, csicseriborsó, paradicsom, stb), de készételt sohasem raktároznék be.

"Képzeld el, átjött, csak utalni akartam arra, amit írtál. Na, mindegy."
Tudom, hogy arra utaltál, csak nem értem, mit akartál mondani vele. De ha neked mindegy, akkor nekem is az.

élhetetlen 2020.03.03. 16:16:48

@Gyalogrépa: Nem az elfuserált kajáimat tejfölözöm, eleve így tervezem. Másnak írtam, van, aki a pörköltet nem bírja, de a tejföl lesimítja a zsírban oldott paprika hatását, és nem fog órákon át böfögni, és nem fogja rosszul érezni magát. A csípős szósz nálam meg szóba sem jöhet. És, ha édességről van szó, ez sem minőség javítás, csak egyszemélyes desszert, egy kicsit hagyom lecsöpögni a joghurtot egy szűrőben, aztán rákenem háztartási kekszre, a tetejére egy pici lekvár. Fél óra alatt felpuhul a keksz, tökéletes nasi.

Attilajukkaja 2020.03.03. 16:45:17

@Gyalogrépa:
"Fürdőszobába viszont nem raknék WC-t, bidét, vagy nem költöznék szívesen ilyen helyre. "
Évekig laktam egy olyan helyen, ahol mind az 5 szobához tartozott egy fürdőszoba, benne WC-vel és bidével. Mit mondjak? Nem volt rá panaszom.
Szóval soha ne mondd, hogy soha! :o)

Boar. 2020.03.03. 17:00:50

@élhetetlen: A házilag nevelt, frissen vágott kacsa nyers belsőségétől pont ugyanolyan szalmonellát lehet kapni mint a boltitól...
Arról meg, hogy az iróniát véletlenül sem érted meg, talán apád meg anyád tehet, náluk reklamálj...
(Amúgy meg, csak hogy megpukkadj, kizárólag házilag tömött, frissen vágott kacsát eszünk, olyan tíz-tizenkét darabot évente)

élhetetlen 2020.03.03. 17:04:49

@Attilajukkaja: “csak nem értem, mit akartál mondani vele”. Azt akartam mondani, amit mondtam. “Imádom, az ilyen apokalipszist vizionáló forgatókönyveket! :o))))“. Képzeld el, semmit nem vettem a világvégére tekintettel, csak te szálltál el egy kicsit. A másik, “de készételt sohasem raktároznék be.”. Sohase mondd, hogy soha. Én sem gondoltam volna húsz éve, hogy nem fogok tudni egy kilómétert sem gyalogolni. Aztán Balatonon egy kilóméterre van egy bolt, a hentes meg vagy háromra. A strand büfét két hónap alatt meg lehet unni, a zöldséges jön, főzeléket tudok főzni, lisztet viszek le, a kenyeret sütöm, de néha jól jön egy pacal konzerv, vagy más is választék bővítésnek. És, mivel már itthon sem “futok” le a henteshez, vagy boltba, vagy a piacra, már itthon is tartok készétel konzervet. Ilyen az élet. Remélem, te nem kényszerülsz rá soha.

Attilajukkaja 2020.03.03. 17:21:01

@élhetetlen:
"Képzeld el, semmit nem vettem a világvégére tekintettel, csak te szálltál el egy kicsit."
????????
Akinek nem inge, az mégis miért veszi magára?

"Sohase mondd, hogy soha"
Ezt én is vallom. De ha pár hetes, hónapos karanténről lenne szó (amiről nincs!), akkor biztosan állítom, hogy nem vennék pacalpörkölt konzervet.

"Én sem gondoltam volna húsz éve, hogy nem fogok tudni egy kilómétert sem gyalogolni."
Sajnálom, ... de ez már lassan engem is fenyeget. Talán. A korral jár.

"néha jól jön egy pacal konzerv, vagy más is választék bővítésnek."
Kb. 40 éve, gyerekkorom óta nem eszem húst, de megértem, hogy neked egy pacalkonzerv is sokat jelenthet. Nekem azt mondták, hogy ezek a konzervek kész borzalom.

"már itthon is tartok készétel konzervet. Ilyen az élet. Remélem, te nem kényszerülsz rá soha."
Értem. Így nagyon más a kép. Remélem, ne sértettelek meg a hozzászólásaimmal!

élhetetlen 2020.03.03. 17:30:55

@Boar.: “hogy az iróniát véletlenül sem érted meg”. Azta, micsoda irónia az idiótázás, és a némberezés! És miért pukkadnék meg attól, hogy te mit eszel. Te kattantál ki azon, hogy én mit, hogyan készítek el. Egyébként jól vagy, úgy agyilag? Egyébként menj már a ….

élhetetlen 2020.03.03. 17:56:20

@Attilajukkaja: “Nekem azt mondták, hogy ezek a konzervek kész borzalom.”. Hát, ha nem eszel húst, akkor egy pacalkonzerv tényleg borzalom lehet. De kapható lencsefőzelék konzerv hús nélkül, azt vettem szilveszterre, mert nem volt kedvem sokat főzni, (keveset meg nem érdemes) és ehető, (egy kis tejföl nem árt neki). És nincs semmi sértettség.

Attilajukkaja 2020.03.03. 18:06:43

@élhetetlen:
"ha nem eszel húst, akkor egy pacalkonzerv tényleg borzalom lehet."
Húsevők mondták.

"De kapható lencsefőzelék konzerv hús nélkül"
Lehet, hogy egyszer ráfanyalodom ilyesmire is, de addig egy koronavírus sem fog rákényszeríteni. :o)

"És nincs semmi sértettség."
Na, ez a legfontosabb!

élhetetlen 2020.03.03. 18:51:45

@Attilajukkaja: Ez már csak utóirat. “Húsevők mondták”. Felnőtt fejjel ismerkedtem meg a pacallal, anya soha nem főzött ilyet. Azt mondták, jó. Aztán egy vendégő, aztán másik, aztán egy házi, és nem volt jó. Az akkori munkakelyemen kaptam jót, rá is kattantam, azóta is szeretem. A elkészítés? Az ügyvédemnek ízlik, ahogy készítem (a felesége ezt nem hajlandó főzni), dobozolok neki. Én nem sok hagymát használok, a kedvenc kollégámnak főztem, szerintem rengeteg hagymával, mert úgy kérte, neki még így is kevés volt a hagyma. Tehát ez az ízlések, és… kérdése.
“Lehet, hogy egyszer ráfanyalodom ilyesmire is, de addig egy koronavírus sem fog rákényszeríteni. :o)”. Hogy értsd, egyedül élek, és egy babonából főzött szilveszteri lencseleves, vagy főzelék, több napig eltart. Nem lehet egy tányérnyit főzni. Ez nem függ össze a korona vírussal. A legutóbbi balesetem, a Tescotól vettem kelkáposztát, akkorát hoztak, mint egy disznó fej. (a piacon vehetnék fél káposztát is). A takarító nő nem akart kelkáposztát, de rásóztam a negyedét. A másik negyedből főztem frankfurti levest, a feléből meg főzeléket. Egy hétig ettem a levest, a főzelékből két litert benyomtam a fagyóba, és drukkoltam, hogy ami kint maradt, az kibírja, míg elfogy a leves. Nem egyszerű.

Attilajukkaja 2020.03.03. 19:29:47

@élhetetlen:
"Tehát ez az ízlések, és… kérdése."
Én nem eszem ilyesmit, de a sógoromnak szoktam körmös pacalt készíteni. Igen, sok hagymával és nagyon lassú tűzön. A pacalt ráadásul előfőzöm egy óráig, akármilyen szépet is kapok a hentesnél, aztán leöntöm róla a főzőlevet. A sógorom így szereti.

"egyedül élek, és egy babonából főzött szilveszteri lencseleves, vagy főzelék, több napig eltart."
Mi is mindig lencsét eszünk szilveszter másnapján. Szeretem az ilyen babonákat, de én egyszerűen tradíciónak nevezem az ilyesmit. Mivel húsmentesen főzök, a lencsét füstölt paprikával készítem.

"Nem lehet egy tányérnyit főzni."
Ez nagyon igaz!

"Egy hétig ettem a levest, a főzelékből két litert benyomtam a fagyóba, és drukkoltam, hogy ami kint maradt, az kibírja, míg elfogy a leves. Nem egyszerű."
Egyedül semmi sem egyszerű, főleg, ha még a menés is nehezedre esik. Édesanyám is hasonló helyzetben van. Tényleg nem könnyű.
Ilyenkor tényleg jól jön egy fagyasztó.
Köszönöm, hogy ezt megosztottad velem. Mégis más, ha az ember tudja, kivel beszél. :o)

TarzanBorz 2020.03.03. 21:48:55

@Gyalogrépa:
"A probléma ott van, hogy szemlátomást nem átgondoltan teszik ezt sokan. Ha le van fosztva a liszt-rizs-konzerv, akkor legyen lefosztva a WC papír, és a domestos is. Nyilatkozzanak gyógyszertári dolgozók, hogy nemcsak a maszkok, hanem a vitaminkészítmények is elfogytak. Ha ezt láttam volna, eszembe nem jutott volna megírni a cikket."

Nem, a probléma ott van, hogy olyan jelekből próbálsz következtetéseket levonni, mint az ecceri tudós, aki kitépi a bolha lábát és mivel ezután kiabálásra nem menekül, megállapítja, hogy a bolha megsüketül, ha kitépik az összes lábát.
Hja, nem ürültek le a vitaminkészítmények, melyekből, ha betárazol egy 4-5 fős családnak, akkor csak abból 15-30 eFt-ot ott tudsz hagyni a patikában és meg se látszott, hogy levetted a polcról. Aki vesz vitamint (én igen) annak ezek be vannak tárazva amúgyis 1 hónapra előre, aki nem vesz, az két dolog miatt: vagy úgy gondolja a vitaminoknak nincs értelme, vagy nincs rá pénze.
WC papír. Mindenki aki megengedheti magának és van egy kis esze 1 hónapra biztosan betáraz előre wc papírból, mivel az nem igazán jóleső érzés, ha akkor ürül ki a készlet, amikor a wc-ig nem jut az ember el hirtelen, nem hogy a boltba..... Én, mivel mi 5-en vagyunk és sokat használunk, van helyem tárolni, ezért amikor akciós, 2-3 hónapi adagot is megveszek, mert több ezer forintot spórolok vele. Ugyanez megy a mosókapszulával (akkor veszem amikor darabja 61 forint és nem akkor amikor 100 felett van. Domesztosz, mindenféle tisztítószer, mosogatószer, páramentesítő korong, wc illatosító, fogkrém, fogkefe, stb. ugyanez. Ezeknek a nagyobb mennyiségben, illetve akciós vásárlásnál, havonta legalább 10-15 eFt-ot spórolok.
Nem is vettem most ezekből. Te levontad volna a kosaram láttán, hogy a következtetést, hogy Há' még egy ostoba.
Viszont lisztet, konzervet, nehézárut nem tárazok be 2-3 hétnél többre, mert mi a bánatnak, úgyis mindig van és nagy különbség nincs az árban, nem lehet spórolni.
Továbbá kereskedelembe bedolgozóként tudom, hogy milyen sok mindenen múlik, hogy egy áruház milyen termékből mennyit táraz be, ezért egy ilyen extrém terhelés a különböző termékek fogyását és annak utánpótlását hogyan, mikor tudja biztosítani. Többször hangoztattad, hogy te gondolkodtál. Hát én nem tudom, ha nálad a gondolkodás ilyen ok-okozati összefüggéseket tár fel, akkor eddzél még egy kicsit, mert a gúnyolódásra már rágyúrtál, az jól megy de a látványból következtetés az nagyon nem.

És aki nem tárazott be most kajával azt én nem ítélem el és nem fogok felette pálcát törni, úgy mint te az ellenkező oldalról, mert ellentétben veled, gondolkodom és észreveszem, hogy több oka van annak, hogy nem tárazott be,
1. Úgy gondolja nincs rá szükség (lehet, hogy igaza van, nem vitatkozom vele)
2. Nincs rá pénze, örül, ha a heti kajára valót összeszedi (sajnos rengeteg ilyen van)
3. Nem figyeli a híreket és fogalma sincs mi történik körülötte. (ilyet is ismerek, nincs vele gond, majd mindig akad aki kihúzza a csávából)

Én ha látom, hogy nem vett WC papírt, akkor nem azt feltételezem róla, hogy sosem törli meg a seggét, és gúnyolódok rajta ujjal mutogatva, hogy itt van még egy szaros seggű, hanem azt gondolom, hogy van otthon neki és azért nem vett.

Boar. 2020.03.03. 23:26:56

@élhetetlen: A "hatóságilag kéne leüttetni" (idézet az "Indul a bakterház"-ból) irónia.
A többi konklúzió.

(A pacalkonzerv egy híg levű, konzervízű borzalom, az igénytelenség csimborasszója. A pacalkészítés bizalmi dolog.)
Na csá.

élhetetlen 2020.03.04. 01:21:13

@Boar.:
“: A "hatóságilag kéne leüttetni" (idézet az "Indul a bakterház"-ból) irónia.“. Mosakodsz drága? Rád is fér, mert mocskos vagy. Ha behabarok valamit, amit te nem szoktál, az idiótázás, vagy az az ilyen némberezés a konklúzió? Csak a te beteg agyad szerint. Az általad eddig leírtakból én azt a konklúziót vontam le, hogy nem csak hülye vagy, hanem szemét bunkó is. És? Tényleg elmehetsz a…

Gyalogrépa · http://suburbankitchen.blog.hu/ 2020.03.04. 04:47:41

@Boar.: Ha a cél az, hogy valamit ehetővé varázsoljunk, akkor minden megengedett. De csak akkor, ha nincs alternatíva, mondjuk egy tányér húsleves.

Gyalogrépa · http://suburbankitchen.blog.hu/ 2020.03.04. 05:16:30

@TarzanBorz: Nem kosár alapján következtettem, hanem a leürült polcok alapján. Nem ugyanaz a kettő. Nem azért ürültek le a polcok, mert pár vásárlónak épp mostanra esett a nagybevásárlása. Ezt fedezi a szokványos készlet, kiszámítható. Viszont a lefosztott polcok azt jelentik, hogy azok is bevásároltak belőle, akiknek egyébként semmit szükségük ezekre a termékekre. Ezt kár tagadni. Több hipermarketben és nagyobb szupermarketben leürültek a polcok, ami azt jelenti, hogy a megszokott bevásárláson felül is felhalmoztak. A nagy számok törvénye alapján nem azért nem fogyott WC papírból, mert éppen mindegyik felhalmozónak sok volt belőle, hanem mert nem választották ezt is a többi termék mellé a felhalmozók.
Leegyszerűsítve: nem azt mondom, hogy minek visz konzervet, hanem hogy miért nem visz mellé WC papírt is?
Egy kosár alapján nem lehet következtetni jóformán semmire, főleg az alapján nem, hogy mi nincs a kosárban. Viszont ha látok egy leürült polcot látok egy olyan multiban, ahol minidg nagy a készlet és gondosan töltik is a polcokat, mialatt egy másik termék hegyekben áll abból nem egy, hanem sok kosár tartalmára lehet következtetni. Lehet látni, hogy több felhalmozó is járt ott, aki úgy gondolta, hogy WC papírból nem kell felhalmozni. Sok vásárló esetén kizárt, hogy mindegyiküknek éppen tele lenne a WC papír készletük.
Viszont azt azért elég nevetségesnek találom, hogy felhalmoztak annyi cukrot, amit egyébként évek alatt sem használnak el. Az sem vall logikus gondolkodásra, hogy olyan krumpliból és hagymából vásároltak be, aminek a szavatossága egy, legfeljebb két hét. Utóbbi konkrétan kidobott pénz. Azt meg nem engedheti meg magának sem a kispénzű, sem más.

Boar. 2020.03.04. 08:09:32

@Gyalogrépa: A húsleves pont az a példa aminél sokakban létezik egyfajta automatizmus, kóstolás előtt már sóznak, borsoznak, lapátolják bele az erőspistát. Valójában fogalmuk sincs az étel saját ízéről, nyugodtan eléjük lehetne rakni egy tányér meleg vizet is cérnametélttel.

Boar. 2020.03.04. 08:11:45

@élhetetlen: Nyuszifül, nem tudsz aludni? Fáj valahol? Jobb lett, miután hajnali fél kettőkor idebüfiztél egyet?
Nem csoda, hogy egyedül vagy. Ilyen buta és rosszindulatú liba nyilván nem kell senkinek.
Ha megéheznél, a táskád zsebében van a kukorica...

TarzanBorz 2020.03.04. 08:12:09

@Gyalogrépa: Nem csak az a baj, hogy meg sem érted amit én mondok vagy az előttem szólók, de továbbra is okoskodó vagy, ilyeneket írsz, hogy "A nagy számok törvénye alapján". Ebből látszik, hogy, nemhogy logikátlanul következtetsz, hanem olyanokat mondasz, amiről azt sem tudod mit jelent.
De tudod, nem is az a baj, ha valaki rossz következtetéseket von le bizonyos dolgokból, mert ez mindenkivel előfordul, hanem az, hogy mások felett ítélkezik, bár ez sem baj, ha ezt otthon a négy fal között teszi, de ha előjön egy blogon és osztja az észt gúnyolódva másokon, úgy, hogy ostobaságokat beszél, rossz következtetések alapján, sőt baromira meg sem érti, hogy mások mit mondanak, no akkor az már komoly gond.

Boar. 2020.03.04. 08:31:19

@Gyalogrépa: Nem akarok belefolyni a wc papírról folytatott vitátokba de az azért hozzátartozik, hogy annak a kiszerelése eleve "felhalmozásra" késztet, ha nem léped túl a "szokásos" mennyiséget akkor is hetekre elegendő amit veszel.

Boar. 2020.03.04. 08:43:12

@TarzanBorz: Nagyon rászálltál a bloggerre pedig összességében helytálló amit mond.
Ez a felhalmozósdi nálunk már rég kiment a divatból. Sokféle oka lehet, régen volt háború, amikor kellett volna akkor nem volt mit felhalmozni, a napi gondok fontosabbak voltak mint a tartalékképzés stb. Sokhelyütt ez ma is a mindennapok része, nálunk lényegesen jobb módban élő népeknél teljesen természetes, hogy hónapokra elegendő konzerv és szárazáru, higiéniai termék van otthon. Ennek kell, hogy legyen egy logikája és valahol talán egy kultúrája is(nem veszem le az utolsó csomag lisztet csak azért, nehogy más vigyel stb.) Nálunk ez nincs meg. A közösségi médiának hála az hisztériakeltés soha nem látott gyorsasággal működik és az ösztönös cselekvés sokakban felülírta a józan ész parancsait. Ezért lapátoltak be mindent a polcokról ami eszükbe jutott anélkül, hogy átgondolták volna, mihez fognak kezdeni vele ha mégsem lesz világvége.
Rövidesen tele lesznek a kukák rothadt hagymával és fonnyadt krumplival.

TarzanBorz 2020.03.04. 09:30:29

@Boar.: Igazad van rászálltam, bár az eredeti posztban is van még pár ostoba megfogalmazás, továbbá volt olyan válasza is ami komplett értetlenséget mutatott és ezek még elő sem vettem.
Ha nem ilyen stílusban okoskodott volna, saját magát piedesztára emelve, nem is foglalkoztam volna vele, illetve max. egyszerűen rávilágítottam volna, hogy más szempontok, okok is eredeztethetők az általa említett végeredmény láttán. Egyébként egyetértek azzal, hogy sokan esetleg nem kellő alapossággal vásároltak cuccokat, ezen folyhatott volna eszmecsere, hogy ki mit, hogyan csinálna ebben az esetben és mit nem, de ilyen "kurva okos vagyok, osztom az észt a gyíkoknak" stílus előhozza belőlem a kritikus énemet.

Attilajukkaja 2020.03.04. 14:17:06

@TarzanBorz:
"ilyen "kurva okos vagyok, osztom az észt a gyíkoknak" stílus előhozza belőlem a kritikus énemet"
Magaddal szemben is? Vagy te okosabbnak tartod magad?

élhetetlen 2020.03.04. 14:39:20

@Boar.: Itt csak te gágogsz. Te kötöttél belém, első felütésre idiótázva. Nem szállok be a versenybe, hogy ki a butább és rosszindulatúbb. Nyertél, úgyhogy elégedetten elrepülhetsz. Hess!

kvadrillio 2020.03.04. 17:13:58

HÁÁÁÁÁÁ NEM MEGMONDTAM H AIRBNB-BŐL INDUL EL A JÁRVÁNY ,,,,, JAHHH....H KITÖRÖLTETEK ! HÁÁÁÁ NEM KÖLLÖTT VONNNNAHHH ! :)

MOSTMÁÁÁ BASZHATTYÁTOK !

Boar. 2020.03.04. 17:37:15

@élhetetlen: Parádés...sokat dolgozhattál ezen a frappáns válaszon...
Meg is érdemelsz egy doboz csemegekukoricát...akár tejföllel is... :-)

Attilajukkaja 2020.03.04. 18:24:00

@élhetetlen:
Van, akinek érdemes válaszolni, és van, akinek nem. :o)

TarzanBorz 2020.03.04. 20:29:11

@Attilajukkaja: Magammal szemben elég kritikus vagyok, de ez nem számít, mert nem én gúnyolódom nyilvánosan embertársaimon és nem én irkálok meggondolatlanul. Vannak akiknél okosabb vagyok és vannak rengetegen akiknél nem.

élhetetlen 2020.03.05. 00:58:02

@Boar.: “.sokat dolgozhattál ezen a frappáns válaszon...” . Hogyne, már évek óta arra készülök, hogy neked egy ilyen dumádra válaszolhassak. Mi van Hippodrom, ha a tejfölt is tejföllel eszem? Menj már a p…ba, és felejts el. Hess!

Boar. 2020.03.05. 09:06:29

Ej' de szépen összefútta a szemetet a szél... :-)
Bolhás, akár le is pókhálózhatnád a banyákat, majd megtejfelezik azt a mukucshajgáló kolbászodat...

TarzanBorz 2020.03.05. 09:13:13

@Gyalogrépa: Igen elbeszélsz. például így:
"@élhetetlen: Pedig elég sok helyen építenek a budi mellé bidét és mossák a hátsójukat, nem papírral kenegetik. Tehát ha nem zárják el a vezetékes vizet, nem vásárolnak ilyesmit. "
Válaszod: "Én is támogatom, de a legtöbb WC helyiségbe nem fér be két fajansz. Fürdőszobába viszont nem raknék WC-t, bidét, vagy nem költöznék szívesen ilyen helyre. Ha a WC mellé befér a bidé, akkor jöhet. "

Ugye erre többféle válasz jöhetett volna, ha nem akarsz elbeszélni a másik mellett:
1. Igazad van, a bidére nem gondoltam
2. Vannak bidék, de nem hiszem hogy számottevő abból az aspektusból ahogy én nézem.

Az én válaszom a tiédre, csak hogy mi se beszéljünk el egymás mellett:
ez nem egy lakberendezési poszt volt és kurvára irreleváns a téma szempontjából, hogy te hova és mit tennél.

És amikor már semmi érved nincs akkor 15-szörre elsütöd, hogy nem lett volna semmi bajod, csak a wc papír is ürült volna le.
clap.clap.clap.clap.clap.clap.clap.

Attilajukkaja 2020.03.05. 14:12:06

@TarzanBorz:
"nem én gúnyolódom nyilvánosan embertársaimon és nem én irkálok meggondolatlanul."
Az utóbbit vitatnám, de az első megállapításoddal egyetértek: te CSAK egy embertársadat nézed hülyének nyilvánosan, mert nem értesz vele egyet.

Attilajukkaja 2020.03.05. 17:08:50

@Benikuty:
"Bezzeg Ausztráliában"
Hát igen! Vannak, akik a higiéniára is gondolnak. :o)))

"+1"
A vaddisznóknak már csak ilyen a természetük, így kell őket elfogadni. Ha túlszaporodnak, kilövik őket, mert túl nagy kárt okoznak az embereknek.

Boar. 2020.03.05. 18:29:30

@Gyalogrépa: Elnézést az előbbi trágárságért de ez a hülye liba nem bírja ki, hogy ne kössön belém minduntalan, bár már jópárszor megkértem rá. Nem akartam a blogodat teleszemetelni, töröld ha gondolod.

élhetetlen 2020.03.05. 19:18:25

@Boar.: @Attilajukkaja: “Ej' de szépen összefútta a szemetet a szél... :-) Bolhás, akár le is pókhálózhatnád a banyákat, majd megtejfelezik azt a mukucshajgáló kolbászodat...”, “Te viszont egy szánalmas vén kurva vagy akire remélhetőleg rövidesen ráhúzzák a sárgaföldet és akkor végre letapadsz rólam...”. Itt csak te vagy a szemét, és még a szél sem kellett, hogy összefújjon, te már eleve így vagy készen. És persze, te nem kötsz bele senkibe.

TarzanBorz 2020.03.05. 19:30:03

@Attilajukkaja: persze. Mondjuk finomítanám, mert nem gúnyolódtam, bár ki tudja mit irkáltam össze meggondolatlanul, de ilyen apróságon nem akadok fent :) továbbá esetleg azon is finomítanék, hogy hülyének néztem a poszttolót, mert szerintem nem, csak megpróbáltam rávilágítani arra, hogy van olyan szemszög, ahol az okos meglátásai ostobaságoknak tűnnek :)

élhetetlen 2020.03.05. 20:09:53

@TarzanBorz: “Igen elbeszélsz. például így:”(csak utalás arra, hogy mire válaszolok). Nincs igazad. Egy komment folyamban nem csak a fő témára szabad reagálni, de akár egy elejtett mondatra is. És, ha a wc papír kapcsán szóba kerül a handy dide, ami nem túl elterjedt nálunk, de tíz ember először találkozik vele, és csak egy is ráharap, már megérte azt a pár mondatot. Tehát, hogy csak a te két válaszodat tartod érvényesnek, az magánügy, bármit hozzá lehet fűzni, akár mellékes témában is. És bár “ez nem egy lakberendezési poszt volt”, de a wc papír, bidé, handy bide még távol sem áll a témától. Te csak annyival vagy jobb Boarnál, hogy azért nem vagy annyira prosztó, trágár. Na, jó éjszakát.

TarzanBorz 2020.03.05. 20:24:21

@élhetetlen: khmmm. Nem értelek. Nem volt világos, hogy azért idéztelek be, mert a te bidés posztodra egy mellébeszélés volt Gyalogrépa válasza? Akkor pontosítom: Nem az volt a mellébeszélés, hogy te a bidét említetted, sőt, az egy nagyon jó észrevétel volt, hanem az arra jövő válasz volt lakberendezési gondolatmenet....
Így OK?

élhetetlen 2020.03.05. 20:54:24

@TarzanBorz: “hanem az arra jövő válasz volt lakberendezési gondolatmenet....”. Nem, csak nem ismert valamit, ezért írta, hogy nem fér be egy wc-be két fajansz. Aztán megnézte, hogy mi az, amiről írtam, és privátban elkérte a sajátom fényképét is, és hogy mi kell az üzembe helyezéshez. (egy hideg vizes kiállás). Ez belefér a komment folyamba, csak egy kis megértés kellene még. De szerencsére te csak kötözködsz, nem mocskolódsz. Ezt értékelem.

TarzanBorz 2020.03.05. 21:30:51

@élhetetlen: " csak egy kis megértés kellene még."
Egyetértek. Ez a kis megértés kellett volna, és akkor ez a blogposzt ami alatt kommentelünk nem jött volna létre.

Benikuty 2020.03.05. 21:54:49

@Attilajukkaja: milyen vaddisznó? Csak egy szánni való faragatlan türhő, akinek idáig bűzlik a szája a mocsoktól, ami belőle ömlik. Szót nem érdemel.

Boar. 2020.03.05. 23:12:42

@Benikuty: Bolhás, ami büdös az a döghús amiből a kolbászt készíted...

Boar. 2020.03.05. 23:13:55

@Attilajukkaja: Végülis igazad lett...bár erős a gyanúm, nem így gondoltad... :-)
up.picr.de/38012558ur.jpg
A rosseb gondolta, hogy szerencsét hozol... :-)

Boar. 2020.03.05. 23:19:28

@élhetetlen: Ejnye öreganyám, nem bírod ki? A doktornéni szépen megmondta, hogy ne állj szóba "ilyenekkel", a kolbásznepper bácsi is buzgón helyeselt(bár a faszom se kérdezte azt a majmot)...
Mondjuk megértelek...se kutyád, se macskád, a szomszédok is utálnak, senki nem szól hozzád. Így könnyű volt megszokni, hogy mindig a tied az utolsó szó.
Volt egy mondás az alaszkai prémvadászok közt. Ők ugyebár az életük nagy részét egyedül töltötték a vadonban, az emberektől távol. Úgy tartották, ha hangosan beszélsz a kunyhód ajtajához vagy a halomba rakott tüzifához, az még nem baj. De ha valamelyik válaszol, akkor sürgősen menj be a városba és keress egy jó orvost...
Rajta, talán még nem késő... :-)

Benikuty 2020.03.06. 09:49:26

@Boar.: Vadorzó, te egy páratlan orbitális bunkó vagy :D

Boar. 2020.03.06. 10:22:30

@Benikuty: Ugyan Gáborom, hozzád képest én egy bérmaruhás hajadon vagyok...
DE, mivel tűpontosan tisztában vagyunk egymás véleményével tehát nagyjából semmi újat nem mondunk a témában, javasolnám, hogy tartsuk azt a jó szokást, hogy nem foglalkozunk a másikkal...ellenkező esetben viszont ne csodálkozz, ha elküldelek a narkós kurva anyádba...
És ez nagyjából vonatkozik a kedves doktornénire is aki ugyan már többször kijelentette, hogy hanyagol de valahogy mégsem bírja ki, hogy ne foglalkozzon velem.

Benikuty 2020.03.06. 10:44:29

@Boar.: " narkós kurva anyádba..."
Látod, látod, te alja ember, ez vagy te! Okádod a szart, erre telik...

Boar. 2020.03.06. 10:47:07

@Benikuty: Persze ez is idézet volt, a "Macskajaj"-ból dehát disznók elé hintem a gyöngyöt...
youtu.be/cM351mEdlQk

Attilajukkaja 2020.03.06. 12:23:28

@Boar.:
"erős a gyanúm, nem így gondoltad."
Nem gondoltam semmit, csak azt írtam, amit a hivatásos vadász ismerősöm mondott nekem . :o)
De csodálkozom, hogy egyáltalán írtál nekem. Kérted, hogy ne szóljak hozzád, amit be is tartottam. De úgy érzem, ha már megszólítasz, akkor válaszolhatok. Remélem, ezt azért megérted.
A Macskajaj pedig valóban egy gyöngyszem. Én is nagyon kedvelem azt a filmet.

Olasz Bazsa 2020.03.06. 12:27:19

Családi szintű védőmaszk beszerzésben vagyok. Követelmény a levegőben lévő apró folyadékcseppek kiszűrése, ezért csak az FFP3 -as védőmaszk jöhet szóba. Gyakorlatilag sehol nem lehet már kapni. Azaz a www.vedomaszk.eu oldalon még van készleten, valaki vásárolt már tőlük? Milyen gyors a
kiszállítás?

Boar. 2020.03.06. 12:35:20

@Attilajukkaja: Nem hozzám beszélsz csak rólam...
No mindegy.

Attilajukkaja 2020.03.06. 12:46:49

@Boar.:
Azt eddig még nem kérted ki magadnak. Amúgy nagyon találónak tartom a nickedet!

@Olasz Bazsa:
"csak az FFP3 -as védőmaszk jöhet szóba. Gyakorlatilag sehol nem lehet már kapni"
Én is így tudom. De nem is biztos, hogy valóban szükség lesz rá, kivéve, ha olyan helyen dolgozol.

Attilajukkaja 2020.03.06. 13:37:02

@Boar.:
" disznók elé hintem a gyöngyöt..."
Ha valahonnan, valakitől idézel, azt illik jelezni/hivatkozni. különben az ember honnan tudja, éppen miért kurvaanyázol?

élhetetlen 2020.03.06. 14:11:24

@Boar.: Ahhoz képest, hogy ajtófélfának, vagy tuskónak érzed magad, nem halucinálok, tényleg válaszoltál, tehát velem nincs semmi baj.

Boar. 2020.03.06. 14:27:09

@élhetetlen:Így igaz...veled nincs semmi baj...a pszichomókus bácsi is megmondta.
Legyen ez a végszó.

Attilajukkaja 2020.03.06. 14:29:01

@TarzanBorz:
"csak megpróbáltam rávilágítani arra, hogy van olyan szemszög, ahol az okos meglátásai ostobaságoknak tűnnek"
Biztosan. Ezt elfogadom. De azért lehülyézni a másikat, mert nem a te szemszögedből látja a világot?

Attilajukkaja 2020.03.07. 09:30:24

@TarzanBorz:
Szóval, ha te nem értesz valakivel egyet, mert más szemszögből látja a világot, az a reakciód, hogy ütsz? Mára valamiért (vajon miért? - költői kérdés volt) ilyen a közhangulat.

Benikuty 2020.03.07. 14:49:21

@Attilajukkaja: mulatságos, hogy a bab és a klotyópapír több helyen is előfordult témaként...

Attilajukkaja 2020.03.07. 15:11:05

@Benikuty:
Én megértem. Rendszeresen veszek mindkettőből (az egyikből kicsit többet). Látok összefüggést a két tétel között. :o)

Benikuty 2020.03.07. 16:15:40

@Attilajukkaja: A gyáli úti olasz nagyker viszont le van rabolva. Sem pizzaliszt, sem paradicsomkonzerv ht. kiszerelésben nincs, a tk. toast kenyérnek nyoma sincs. Bab és rötyipapír ott nem kapható.

Attilajukkaja 2020.03.07. 16:22:10

@Benikuty:
Szép! Holnap a kínai szupermarketbe megyek. Gondolom, ott meg majd csak lézengenek az emberek. Utána beülök a párommal az egyik nagyszerű ottani étterembe, mert imádjuk az autentikus kínai konyhát. Majd jelzem, mit tapasztaltam. :o))

Benikuty 2020.03.07. 17:19:31

@Attilajukkaja: Én a Rákóczi téri kínai boltba járok, gondolom, te nem arra gondolsz. Józsefvárosi dzsumbujba egyedül nem merészkedek be, eltévednék.

Attilajukkaja 2020.03.07. 17:57:12

@Benikuty:
Jól ismerem a Rákóczi téri kínait. Egész jó a választékuk. Én Kőbányára gondolok, de nem arra a szörnyű piacra, amit te dzsumbujnak nevezel, hanem a Monori Centerre, a közelben. Ott van egy egészen európai kinézetű szupermarket, a DunaPanda. Szerintem itt a legolcsóbb a fagyasztott garnéla, na meg itt kaptam Karácsonyra kínai fekete csirkét. Rengeteg friss zöldségük és gyümölcsük is van. Zöld koriandert meg mindenféle csírát mindig lehet náluk kapni. Olyasmit is, amiről azt sem tudom, hogy micsoda. :o)
www.facebook.com/dunapandahungary

Benikuty 2020.03.07. 18:23:10

@Attilajukkaja: Kösz, amint tudom, megnézem.

Attilajukkaja 2020.03.07. 20:28:17

@Benikuty:
Ha téged is érdekel az ázsiai konyha, akkor tudom még ajánlani az Exotic India üzletet a Wesselényi utcában. Ott is van egy csomó friss (főzőbanán, manióka, kasszava gyökér, galangal, fenyérfű, stb.) zöldség és finom fagyasztott szamósza, pandan levél és hasonlók. Na meg rengeteg fűszer, Afrikai termék is. Nagyon jó hely.
www.facebook.com/szepkisindia/

Gyalogrépa · http://suburbankitchen.blog.hu/ 2020.03.08. 07:07:31

@Attilajukkaja: Az előbb olvastam, szoktak ennél jobbak is lenni a tárcák.

Benikuty 2020.03.08. 07:36:42

@Attilajukkaja: Ezekből a főzőbanán biztos érdekel (babhoz), de az indiai konyha annyira nem a kedvencem...

Attilajukkaja 2020.03.08. 08:05:28

@Gyalogrépa:
"szoktak ennél jobbak is lenni a tárcák"
Nekem ez is tetszett.

@Benikuty:
A friss vagy fagyasztott alapanyagokból azt készítesz, amit csak szeretnél. Vannak ott más országokra jellemző cuccok is. Én a múltkor peruit főztem és ott kaptam különböző eredeti perui paprikakrémeket. A fagyasztott, halak, rákok viszont olcsóbbak a DunaPandában.

Benikuty 2020.03.08. 08:22:55

@Attilajukkaja: "Nekem ez is tetszett."
A végkifejlet azért elég horrorisztikus...

A paprikakrémekkel meggyőztél!

Attilajukkaja 2020.03.09. 12:31:41

@Benikuty:
Na tegnap elmentem a kínai negyedbe (Monori Center, Kőbánya) bevásárolni és nem tapasztaltam semmi különöset a szupermarketben. A polcokon annyi áru volt, mint szokott, és vásárlók is voltak. A hentes pult is nyitva volt, viszont a friss halas-rákos-polipos valamiért nem. Először csak arra gondoltam, talán azért, mert vasárnap van, de ez egy picit azért szokatlan volt. Annak viszont kifejezetten örültem, hogy az eladók és a legtöbb kínai is maszkban voltak. Én nem. :o)
Az utcán viszont meglepődve láttam, hogy a vendéglők több, mint fele műszaki okokra hivatkozva zárva volt. Ezért egy nem annyira, de nagyon jó kis étteremben/büfében kötöttünk ki, ahol finomat ettünk, és újabb meglepetés ért, mert a számlából 15%-os engedményt kaptunk. Erről már hallottam valamit a rádióban úgy egy hónapja, amikor Kínából kezdtek jönni a rossz hírek, hogy a magyarok nem mernek kínaiban étkezni, mert ugye mindenki, aki onnan származik, az fertőző. Ezért az éttermek kedvezményt adnak, hogy betérj hozzájuk. Hát ezt most megtapasztaltam! A többi étterem azért zárhatott be ideiglenesen, mert megcsappant a vendégek száma és minden nyitva tartott nap csak ráfizetés lenne számukra.
Ha elkezdek köhögni, majd azt is megírom. :o)

Gyalogrépa · http://suburbankitchen.blog.hu/ 2020.03.10. 06:06:55

@Attilajukkaja: Az előbb összefutottam vele én is. Talált-süllyedt. :)

Benikuty 2020.03.10. 07:46:24

@Attilajukkaja: Határozatlan ideig kerülöm azt a környéket, elég az, ahová muszáj menni. De köszönöm! :)

Attilajukkaja 2020.03.10. 08:42:58

@Benikuty:
Az a környék sem rosszabb, mint a többi. :o)
Azért írtam meg a tapasztalataimat, mert megígértem, hogy elmesélem, mit láttam. Csak ennyi.

Attilajukkaja 2020.03.11. 09:52:25

@TarzanBorz:
Hát igen!
"Abban a legtöbb megkérdezett egyetértett, hogy VALÓJÁBAN TÖK NAGY HÜLYESÉG AZ EGÉSZ" :o))))
Ők szerintem is okosabbak, mint egy magyar ötödikes.

Benikuty 2020.03.11. 19:38:18

@Attilajukkaja: Szerintem meg csak annyi, hogy Húsvét előtt örülök, ha oda eljutok, ahová fontos.
Meg annyi, hogy köszönöm a hasznos infókat!

Attilajukkaja 2020.03.12. 09:09:49

@Benikuty:
Persze, értető. Majd te is írd meg, mit láttál felétek.

Benikuty 2020.03.12. 22:03:59

@Attilajukkaja: de nem itt, mert nem akarom, hogy publikus legyen.

Attilajukkaja 2020.03.13. 16:01:04

@Benikuty:
Nem értem, miért titkos az, amit látsz magad körül, ... de ahogyan akarod. Nem kell konkrét helyeket megjelölnöd, ahogyan én tettem. Gyalogrépa sem tette. :o)
süti beállítások módosítása