Zöldfűszeres serpenyős zöldségek rókagombával, barna vajjal
2017. július 13. írta: Gyalogrépa

Zöldfűszeres serpenyős zöldségek rókagombával, barna vajjal

serpenyosroka.jpg

Rókagomba vajon pirított krumplival, fokhagymával, hagymával, zöldfűszerekkel. Ez a legjobb rókagombás fogások egyike. Idevágó egyszerű ízesítő a barna vaj, amivel szinte már parasztosan egyszerű a fogás. Ebbe a képbe pedig beleiillik a zöldbab, ami sokat könnyít az amúgy kissé nehéz fogáson.

serpenyosrokaalapanyagok.jpg

Az összetevők:

  • zöldbab: mindegy, hogy sárga, vagy zöld színű, a lényeg, hogy ne legyen puha, és túlérett.
  • fiatal hagyma
  • krumpli
  • rókagomba
  • fokhagyma
  • vaj
  • vegyes zöldfűszerek: a petrezselyem ezúttal kötelező elem, a többiek pedig rozmaring, kakukkfű, zsálya.

serpenyosrokaprep.jpg

A zöldbabot megtisztítottam, darabokra törtem. Kevés vajjal, sóval és pár evőkanál vízzel lassú tűzön lefedve megpároltam. A krumplit kis kockákra vágtam, mosás után alaposan lecsöpögtettem, majd forró vajon pirítani kezdtem. Mikor már kezdett a krumpli színt kapni, a nagyobb serpenyőmben vajat hevítettem, amíg kissé be nem barnult. Ez a barnulás egyfajta mogyoróra emlékeztető ízt adott. A barna vaj klasszikus ízesítő, erősíti a pirultas ízt. Vaj barnításánál ugyanúgy résen kell lenni, mint karamell készítésénél. Amint elérte a kívánt színárnyalatot a vaj, azonnal le kell hűteni, különben tovább barnul, vagy megég! Ezt a tisztított rókagomba és hagyma hozzáadásával oldottam meg. Párszor átforgattam, megsóztam. Felaprítottam a fokhagymát, és a zöldfűszereket. Közben megpirult a hagyma és a gomba, kissé megpirult a krumpli, a zöldbab kissé roppanósra puhult.

serpenyosrokaprep2.jpg

Végül a gombához adtam a zöldbabot, a krumplit és a zöldfűszereket.

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr9412660421

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása