Tejszínes rókagombás spagetti pisztáciával
2017. október 31. írta: Gyalogrépa

Tejszínes rókagombás spagetti pisztáciával

tejszines_rokagombas_spagetti_pisztaciaval.jpg

Ősszel nálunk ritkán van rókagomba. Ez inkább amolyan nyári csemege, ami néha van ősszel is. Hoztak a piacra nemrég belőle: nem volt túl szép tétel, kissé száraz és töredezett is volt, de hát a rókagomba az rókagomba. Kivételes alkalom az ilyen. Aki annyira szereti a rókagombát, mint mi, az nem szívesen hagyja ott a töredezett példányokat sem, hanem kitalál rá valamit, hogy elmismásolja az apró minőségi hibát. Megjegyzem, a közeli multiba ennél gyengébb minőségű rókagombát szoktak hozni - évente egyszer-kétszer. Ez nem a gomba, se nem a kereskedő hibája, hanem a rendszer sajátossága. Valahol messze felszedik a rókagombát, valamilyen üzemben gondosan műanyag dobozba rakják, amit alaposan lefóliáznak. Ezzel önmagában még nem lenne baj, viszont a zöldségek között tárolják, holott hűteni kéne. Mire frissen kikerül a pultra, már jó ideje befülledt a csomagban. Tele van felpuhult barnás foltokkal, néha a gombák teljes felülete ilyen. Végeredményben felhasználás előtt farigcsálni kell, ami után kis rondaságok maradnak, meg rengeteg hulladék. Tulajdonképpen ugyanúgy takargatni kell a minőségi hibát, mint az én esetemben. Bár nálam ez kivételesen gyenge minőség, az üzletben viszont általános.

tejszines_rokagombas_spagetti_pisztaciaval_alapanyagok.jpg

Összetevők:

  • rókagomba
  • spagetti száraztészta
  • pisztácia: jó kiegészítője a rókagombának, bár elég szokatlan. Intuíció alapján párosítottam hozzá, végül bevált.
  • fokhagyma
  • salottahagyma
  • tejszín
  • vaj
  • petrezselyem
  • szerecsendió
  • csípős szósz

tejszines_rokagombas_spagetti_pisztaciaval_prep.jpg

A legjobb megoldás az ilyen hibák takargatására, ha alaposan fel van aprítva az alapanyag. Így készült a rókagombával spagetti, amihez viszont minden mást is kellett aprítani apróra, hogy fel tudjon tapadni a tésztára. Vizet forraltam a tésztának. Kevés vajon megfonnyasztottam a salottát, majd a fokhagymát. Hozzáadtam a rókagombát, megsóztam. Addig pároltam, amíg a rókagomba alól a kieresztett nedvesség jó része elpárolgott. A felforrt sós vízben főzni kezdtem a spagettit. Felöntöttem kevés tejszínnel a gombát, gyöngyözésig hagytam melegedni. Elkevertem benne pár kis kocka hideg vajat. Beleraktam a pisztáciát, reszeltem rá szerecsendiót. Pár csepp csípős szósszal fejeztem be némi ízfokozás gyanánt. Felaprítottam a petrezselymet. A kifőtt tésztát leszűrtem, majd a serpenyőbe öntöttem. Hozzáadtam a petrezselymet, átforgattam. Azonnal tálaltam.

Tulajdonképpen a tejszín kihagyásával kiváló töltelékanyagot nyertem volna, de nincs mindig kéznél egy kicsontozott csirkecomb, vagy felnyitott csirkemell, ami bele lehetne tölteni.

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr9813119354

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása