Shitake gomba a szezon zöldségeivel és földimogyorós currymártással
2017. augusztus 28. írta: Gyalogrépa

Shitake gomba a szezon zöldségeivel és földimogyorós currymártással

shiitakebordaskelwok.jpg

Ismét előkerült a wok, hiszen sikerült belevaló zöldségeket és friss shitake gombát vennem. A hozzá való mártás thai vörös curry pasztára épül, ami nagyon finom, de irtó csípős. Emiatt nem tudok csak őrá támaszkodni az ízesítés során. A bordás kelt egy belvárosi távol-keleti élelmiszerüzletben sikerült beszereznem. Elég közönséges zöldség, hazánkban is megterem. Szerintem ez a nyáron elérhető legjobb káposztaféle. A többi zöldséget viszonylag könnyű összeszedni, mindegyik a közeli piacról van. A friss shiitake gomba külön történet, nálunk azt még csak szupermarketekben lehet kapni, de szerencsére egyre gyakrabban.

shiitakebordaskelwokalapanyagok.jpg

Összetevők:

A mártáshoz:

  • vörös curry paszta: thai fűszerpaszta, már szupermarketekben is megjelent. Maroknyi műanyag vödörben lehet kapni, rengeteg adagra elég; főleg, amilyen csípős. Alapvetően nagyon kellemes ízű, éredemes tartani otthon.
  • földimogyorókrém
  • rizsecet
  • szójaszósz
  • halszósz
  • lime leve

A zöldségek és a gomba:

  • zöldbab
  • friss shitake gomba
  • édes lilahagyma, ez itt banánsalotta
  • bordás kel, azaz pak csoj
  • bébipatisszon, vagy bébicukkini
  • gyömbér
  • fokhagyma

shiitakebordaskelwokprep.jpg

Mint minden wokos ételnél, itt is előre meg kell tisztítani, és fel kell aprítani az alapanyagokat. A bordás kelnél a zöldjét, és a kisebb leveleket külön választottam a levélnyelektől: más tempóban puhulnak. A mártást kikevertem. A wokot felforrósítottam, egy evőkanálnyi olajat tettem bele. Beleraktam az apróra vágott gyömbért és a fokhagymát. Lepirítottam kissé, majd belekerült a shitake gomba. Tovább pirítottam, majd hozzáadtam a hagymát és zöldbabot. Dobva, rázva pirítottam egy-két percig, majd kevés vizet öntöttem alá, hogy gőz termelődjön. Ez segít a zöldségeknek puhulni, és leállítja a pirulást. Beletettem a bordás kel szárát, és a patisszont. Párszor átforgattam amíg a zöldségek meg nem puhultak. Oda kell figyelni, hogy ne párolódjon semmi tovább a kelleténél: a zöldbab pépesedik, akárcsak a patiszzon. Az utolsó percben hozzáadtam a bordás kel zöldjét a kisebb levelekkel együtt. Beleforgattam a mártást, tálaltam.

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr7812784566

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása