Füstös diós padlizsánkrém
2017. szeptember 13. írta: Gyalogrépa

Füstös diós padlizsánkrém

fustosdiospadlizsankrem.jpg

Számomra fokhagymás pirítósra a legjobb feltét valamilyen padlizsánkrém. Még szerencse, hogy a legtöbb pirítóst a hűvösebb őszi napok beálltával eszem, mikor egyébként padlizsánkrémet szokás készíteni. Igyekszem a szezonba minél többfélét belezsúfolni, így nem is készítek egy féléből nagyobb adagot; ahogy a képen is látszik. A zakuszka alapján tudható, hogy a paprika igen jól együttműködik a padlizsánnal, így elővettem a saját fűszerpaprikakrémemet. (Idén már ebből is befőztem, hamarosan érkezik a recpet.) A padlizsánkrémnek testességet ad az olaj, minden recept javasol valamilyet. Általában olívaolajat javasolnak, vagy csak egyszerűen olajat írnak, ami általában napraforgóolaj használatába torkollik. Az olaj kiválasztása pedig egyáltalán nem súlytalan kérdés. Szerintem például a hagyományos zakuszka rettenetes olívaolajjal. Oda inkább repceolaj, vagy napraforgóolaj való. Ebbe a receptbe dióolajat használtam, aminek az ízét szinte mindeki szereti. Hazánkban egyértelműen a dió a legnépszerűbb értékes olajos mag. Kiváló salátába, süteménybe, még majonézbe is. A kellemes füstös pirultas ízéhez pedig jól idomul némi füstölt paprika.

fustosdiospadlizsankremalapanyagok.jpg

Összetevők:

  • érett padlizsán
  • fokhagyma
  • fűszerpaprikakrém
  • füstölt paprika
  • dióolaj

fustosdiospadlizsankremprep.jpg

A padlizsánokat félbevágtam, a képen látható módon bevagdostam a húsát. Így könnyebb a megsült padlizsánhússal dolgozni. A résekbe fokhagymaszeleteket dugdostam. A felezett padlizsánokat összeillesztettem, alufóliába csomagoltam. Mivel nincs faszenes grillem a sütéshez, így sütésnél nem tudok semmilyen füstös ízt hozzáadni a padlizsánhoz. Így inkább megpróbálok minden nedvességet, és aromát benntartani, ezért a csomagolás. Száznyolcvan fokos sütőben addig sütöttem, míg meglehetősen totyakosak letteg a csomagok. Hűlni hagytam kissé. Még melegen kicsomagoltam, alaposan kikapartam a padlizsánok húsát. A héjáról a lehető legtöbb húst kell felszedni, ugyanis ennek a résznek van a legtöbb íze. Villával összetörtem. Hozzáadtam a paprikakrémet, a füstölt paprikát, a dióolajat. Megsóztam, összekevertem. Üvegbe töltöttem, hűtőben tároltam. Egy két nap alatt összeérik, ezt érdemes kivárni. Utána egy ekkora adag pikkpakk elfogy, de jöhet a következő adag padlizsán, a következő padlizsánkrém recept.

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr6912825498

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása