Balzsamos vadpóréleves újkrumplival, friss zöldborsóval
2017. május 04. írta: Gyalogrépa

Balzsamos vadpóréleves újkrumplival, friss zöldborsóval

vadporeleves.jpg

Elterjedt nézet, hogy némelyik nemesített növény minősége nem éri el a vad változatét. Na, ez különösen igaz a póréhagymára. A napokban véletlenül összefutottam egy szép kis telep vadpóréval a szokásos gyűjtögetős útvonalamon. Még tavaly júniusban figyeltem fel a gyönyörű lilás hagymavirágokra egy teljesen jelentéktelennek tűnő bozótos szélén. Idén korábban mentem vizsgálódni - megérte.

vadpore1.jpg

Még soha nem volt dolgom ilyen finom, illlatos póréhagymával, mint ezek. Mondjuk az is igaz, hogy a szedés után egy órával már a fazékban voltak. Tehát rá lehet fogni a magas minőség egy részét a frissességre. Hagymára nem szokás ilyet mondani, de megfőve olyan balzsamos hatást keltettek, mint amilyen egy sajtkrémleves lehet marhahúsleves alapon, vagy egy elsőrangú fondü.

vadporelevesalapanyagok.jpg

A leves összetevői:

  • vadpóré
  • zöldborsó
  • újkrumpli
  • tejszín
  • vaj
  • szegfűbors: kissé emlékeztet a paszternákra az illata, különösen tejjel, vagy tejszínnel.
  • szerecsendió
  • vadturbolya: ilyenkor már virágzik, de még lehet szedni apró zsenge leveleket.

vadporelevesprep.jpg

Megtisztítottam a zöldségeket, feldaraboltam. Kevés vajat olvasztottam. Lassan párolni kezdtem rajta a póréhagymakarikákat a szegfűborsok társaságában. Mikor már kissé összeestek, bepakoltam a krumplikat, megsóztam. Felöntöttem annyi vízzel, hogy a krumplikat ellepje. Lefedtem a vadpóré félretett zöldjével. Lassú tűzön főzni kezdtem. Mikor már majdnem megpuhult a krumpli, kidobtam a póréhagyma zöldjét. A levesbe raktam a kifejtett zöldborsót, majd felöntöttem annyi tejszínnel, hogy ellepje. Felforraltam, tálaltam.

vadporeleves.jpg

Felaprított vadturbolyával frissítettem, szerecsendiót reszeltem rá. Igazi parasztos étel, de az egyszerűségében rejlik a sikere.

Tudom, ostobaság arra kérni bárkit is, hogy azonnal induljon el vadpórét felhajtani. Jól helyettesíthető fiatal friss póréhagymával, úgy gondolom. Viszont érdemes figyelmesen, vizsgálódva járni az erdőt - annak, aki szereti az ilyet.

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr9912478759

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása