Újkrumpli pirított petrezselyembe forgatva
2017. május 08. írta: Gyalogrépa

Újkrumpli pirított petrezselyembe forgatva

petrezselymeskrumpli.jpg

A ropogósra sült fűszernövények érdekes oldalhajtása a gasztronómiának. Egyrészt fel kell áldozni a fűszernövény friss ízéből valamennyit, cserébe a ropogósságot kapjuk. A pirított petrezselymet különösen szeretem: a titka az, hogy sok legyen belőle.

petrezselymeskrumplialapanyagok.jpg

A képen látható újkrumplihoz két evőkanál libazsírt számoltam. Ehhez egy viszonylag nagy csokor petrezselyem dukál. Ha kevés a petrezselyem, az egész recept fabatkát sem ér. Ez így soknak tűnik, de számolni kell azzal, hogy pirítás közben összeesik.

petrezselymeskrumpliprep.jpg

A megtisztított darabolt újkrumplit, sós vízben feltettem főni. Addig egy nagy serpenyőben felmelegítettem a libazsírt, majd kis lángon pirítani kezdtem a felaprított petrezselymet. Ugyan a serpenyő színe miatt nem látszik, de a libazsír enyhén zöldes árnyalatot vett fel. Ezzel együtt karakteres petrezselymes íze lett. Mielőtt a petrezselyem ropogósra sült volna, beleforgattam a megfőtt krumplit, majd nagy lángon megpirítottam kissé, amíg a petrezselyemmel együtt elég ropogós nem lett. Tálalásnál borsot törtem rá. Ezt tálaltam köretnek az első húspogácsa-tesztemhez, amit itt mutattam be. Egyébként nagyon finom önállóan is: fejes salátával, vagy kovászos uborkával.

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr7112488945

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2017.05.08. 13:02:19

Akkor tegnap együtt ebédeltünk? Hajszálpontosan ez volt a köret. Igaz, kacsazsírral. Azt ki fogom próbálni, milyen, ha előre megy bele a petrezselyem. Én eddgi félidőben borítottam rá, de igazából kicsit jobban meg is sütöttem.
A steak-krumpli is ugyanígy készül, csak nyilván más fűszerezéssel és nagyon rápirítva.

Gyalogrépa · http://suburbankitchen.blog.hu/ 2017.05.08. 18:45:27

@Dorottya Veres: Könnyű velem ilyenkor egyszerre petrezselymes krumplit enni, mert szezonban hetente legalább kétszer készítem.
süti beállítások módosítása