Gévagombás rizs paella módjára
2017. május 25. írta: Gyalogrépa

Gévagombás rizs paella módjára

gevasrizspaella.jpg

Gévagombát általában rántani és savanyítani szokás. A savanyított gévát egyszer készítettem eddig, de nem voltam teljesen megelégedve vele. Rántani pedig a szép egyenletes konzolokat szokás, nem az olyan aprólékot, mint amiből jócskán sikerült szednem legutóbb. Erre ki kellett találjak valamit.

gevasrizspaellaalapanyagok.jpg

A sárga gévagomba akkor jó, ha fiatal és nedvdús. Sütve jó, ha kissé pirult és elvesztette a nedvességének egy részét. Van, aki áztatja, hogy elvegye a markáns ízét. Én nem áztatom, inkább pirítom és erősen fűszerezve készítem, ami tompítja a gomba karkateres ízét. Ezúttal a spanyol konyhához nyúltam alapanyagokért, ízesítőkért és a paella technológiáért. A paella egy nagy serpenyő, amiben a róla elnevezett rizses egytál készül változatos alapanyagokból.

Az összetevők:

  • tisztított sárga gévagomba
  • hosszúszemű rizs
  • salottahagyma, avagy mogyoróhagyma: meglepődtem, hogy májusban ilyen kemény hagymákat láttam annyiért, mint ősszel a fő hagymaszezonban szokás. Valami olasz import. Jó választás, tekintetbe véve a főzőhagyma még mindig borsos árát.
  • szárzeller
  • fokhagyma
  • őrölt koriander, római kömény és törött bors.
  • füstölt csípős paprika
  • petrezselyem: ez nem szerepel a képen, mert kóstolásnál derült ki, hogy jó lenne bele.
  • ugyanígy maradt le a tejföl, marokkói sós citrom leve, és olívaolaj, amiből mártás készült.

gevasrizspaellaprep1.jpg

Nagy serpenyőben kevés olajon lepirítottam a kisebb darabokra vágott gévagombát, majd kivettem a serpenyőből. A gombát azért pirítottam meg külön előre, hogy biztosan rendesen megpiruljon, semmiképp ne legyen főttes állaga. Közben megtisztítottam, és felszeleteltem a zöldségeket.

gevasrizspaellaprep2.jpg

A nagy serpenyőmben lepirítottam nagy lángon a salottát és a szárzellert. Ráraktam az apróra vágott fokhagymát, és a rizst. Pirítottam egy percig, majd belekevertem a fűszereket, megsóztam. Felöntöttem annyi vízzel, amennyi ellepte a rizst. Addig pároltam kis lángon, míg a rizs megpuhult. Közben párszor átkevertem, a szükséges folyadékot pótoltam. Belekevertem a pirított gévagombát, összekevertem füstölt paprikával.

gevasrizspaella.jpg

A tetejére petrezselymet aprítottam. Hűsítő mártást készítettem tejfölből olívaolajjal és marokkói citrom levével (citromlével és sóval helyettesíthető, ha végképp nincs eltett marokkói citrom). Jól ellenpontozza a gévás rizs fűszerességét, csípősségét.

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr5812536109

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása