Fekete cseresznyés clafoutis portóival
2017. június 11. írta: Gyalogrépa

Fekete cseresznyés clafoutis portóival

cseresznyesclafutisport.jpg

Aki még nem evett fekete cseresznyét, az minél előbb próbálja ki! A piacon kapható szomolyai fekete cseresznye; igen jó az íze. Sokkal erősebb, mazsolásabb karaktere van, mint az elterjedt cseresznyefajtáknak.  A gyakoribb cseresznyékhez a legfontosabb ízesítő a vanília. A szomolyai cseresznyéhez viszont sokkal közelebb áll a fahéj és a portói bor. Persze, a hagyományos recept alapvetően fekete cseresznyét ír, mégis jópár forrás csak egyszerűen cseresznyét említ. A népszerű ételeknél könnyen megesik az ilyen kavarodás, ahogy fekete cseresznyéből is többféle van.

cseresznyesclafutisportalapanyagok.jpg

Összetevők:

  • harminc dekagramm szomolyai fekete cseresznye
  • öt dekagramm liszt: ez konkrétan gluténmentes liszt a párom érzékenysége miatt. Mivel csak a keményítőre van szükség, így nem kell a glutén a jó tésztához.
  • öt dekagramm porcukor
  • egy közepes tojás
  • fél mokkáskanál fahéj
  • egy deciliter tejszín
  • fél deciliter tej
  • fél deciliter portói bor

cseresznyesclafutisportprep.jpg

A kis asztali sütőmet száznyolcvan fokra előmelegítettem. Leszáraztam a cseresznyéket, megmostam. Lecsöpögtettem, száradni hagytam. Egy tálban összekevertem a lisztet a porcukorral és a fahéjjal. Egy csipet sót is tettem bele. Beleütöttem a tojást, habverővel elkevertem. Kis adagokban hozzáadtam a tejszínt és a tejet. Minden adagnál csomómentesre kevertem. Kivajaztam egy húsz centiméter belső átmérőjű pitesütőformát. Beleraktam a cseresznyét. Nem magoztam ki, mert a felmelegedő cseresznyemag mandulás aromát kölcsönöz a gyümölcshúsnak. Ez igaz az rózsafafélék jó részére, tehát a meggyre, barackra és mandulára is. Utóbbit pontosan emiatt a tulajdonság miatt termesztik, a gyümölcshús lényegtelen. Felöntöttem a tésztával, majd betoltam a sütőbe.

cseresznyesclafutisporto.jpg

Egy kis serpenyőbe öntöttem a portóit, majd takarég lángon a felére sűrítettem. Én kicsit tocsogósan szeretem, de egyébként sziruposra szokás sűríteni. Nagyon intanzív ízű egyszerű szósz. Jól illik a clafoutishez.

cseresznyesclafutisport.jpgA kerámiaformában készülő clafoutis-t alulról kell felemelgíteni először. A kerámia egyenletes lassú melegedése hatására lassanként megköt a tojás, és megdagad a keményítő a lisztben. Amint megnőtt a tészta, már csak felülről kellett barnára sütni. Ez egy alul-felül melegítő asztali grillsütőben könnyen megy. Hagyományos sütőnel a felső polcon kell sütni végig, ha nem elég barna a teteje, az alsó polcra kell rakni. Egyszerű sütemény kis kevergetéssel, öntögetéssel, kezdőknek ideális.

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr7112584971

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása