A klasszikus francia zöldborsó kánikula verziója
2017. június 13. írta: Gyalogrépa

A klasszikus francia zöldborsó kánikula verziója

franciazoldborsokremleves.jpg

A francia zöldborsó könnyen megszerethető, egyszerű, paraszti étel. Egy forró napon a zöldborsószezon kellős közepén mégis az egyik legjobb opció hideg krémlevesnek elkészíteni. Most akkor leturmixoltam a szalonnát is? Dehogyis. A hideg krémleves alapot előre el lehet készíteni, kihűteni, majd tálalásnál csak a feltéteket kell összerakni. Sajnos a hideg leves koncepció miatt a vajat ki kellett zárjam a játékból, de megérte.

franciazoldborsokremlevesalap1.jpg

Először a hideg krémleves alapot készítettem el. A francia zöldborsó zöldségeit használtam: zöldborsót, apró fejű újhagymát, és római salátát. A római saláta egyes részeinek az íze hasonlít a zsenge édes zöldborsóéra; ezek teszik őket nagyszerű partnerekké.

franciazoldborsokremlevesprep1.jpg

A hagymákat megtisztítottam, félbevágtam, majd bevonatos száraz serpenyőben megpirítottam kissé. Ez egy kis pirultas ízt adott, ami helyettesítette az alaplé ízfokozó hatását. Ha valaki mégis zsiradékot akar használni a levesalaphoz, az gondoljon arra, hogyan fog kinézni kihűtve! A pirult hagymák alá kevés vizet öntöttem, amivel feloldottam a pörzsanyagot. Ezt átöntöttem egy nagyobb fazékba, gyöngyözésbe hoztam. Beleraktam a kifejtett zöldborsót, felöntöttem annyi forralt vízzel, amennyi ellepte. Megsóztam. Lefedtem, visszaraktam nagy lángra. Amint felforrt, beleraktam a felaprított salátát, majd lefedtem ismét, és hűlni hagytam. Ez idő alatt a saláta összesett kissé, a zöldborsó megpuhult. franciazoldborsokremlevesprep2.jpg

Még melegen leturmixoltam, aztán fémtálba öntöttem. Hideg vízbe raktam, hogy minél előbb kihűljön. Párszor megkevertem, majd amint kihűlt, hűtőbe raktam. Ezzel tulajdonképpen már egy pompás hideg vegán krémlevest nyertem. Jól szállítható, beleillik a népszerű smoothie-k világába is. (A vegán verzióhoz elég a továbbiakban kihagyni a szalonnát, a zsírját pedig pár csepp olajjal helyettesíteni. Ugyan eltávolodik a recept a francia zöldborsótól kissé, de a végeredmény hasonlóan finom lesz).

franciazoldborsokremlevesalap2.jpg

Amint eljött az ideje a levesnek, elővettem a hűtőből. Hozzá további hagymákat pirítottam némi házi pancettával együtt.

franciazoldborsokremleves2.jpg

Tálalásnál a hideg krémlevest tányérra szedtem, ráraktam a hagymát, és pancettát. Az erkélyen petrezselymet és borsóhajtást szedtem további feltétnek. Végül pisztáciaolajjal locsoltam meg, ami jól illik a zöldborsóhoz. Kellemes, mutatós, hűsítő leves.

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr1412589071

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása