Parasztos serpenyős egytál kolbásszal, citrommal
2017. augusztus 10. írta: Gyalogrépa

Parasztos serpenyős egytál kolbásszal, citrommal

spanyolserpenyosegytal.jpg

Ez egy nagyon egyszerű pirított zöldséges egytálétel. Ilyenkor mindegyik zöldséget a legjobb formájában lehet beszerezni, leszámítva a citromot. Az ilyenkor nincs, de az ilyen esetekre készítettem a marokkói citromot még tavasszal. A serpenyős egytál titka a ropogós, pirultas íz. Annak a titka pedig az, hogy nem szabad túlzsúfolni a serpenyőt. Végül is ennyi az egész, ugyanakkor gyakran látni még tévéműsorokban is, hogy úgy megrakják a serpenyőt, mint a jénai tálat szokás. Mi meg otthon csodálkozhatunk, hogy a végeredmény egy halom párolt zöldség mindenféle ropogósság, pirultasság nélkül.

spanyolserpenyosegytalalapanyagok.jpg

Az összetevők:

  • paprikás kolbász: ez most történetesen chorizo.
  • főzésre való krumpli
  • aprószemű vöröshagyma, vagy lilahagyma
  • fokhagyma
  • padlizsán
  • húsos főzőparadicsom
  • rozmaring, kakukkfű, zsálya
  • marokkói sós citrom leve: házi érlelés, egyszerre tudja a citromlé, és a citromhéj ízét is visszaadni. Ez igen jól jön így augusztusban, mikor nem kapni rendes citromot, kezeletlen héjút meg pláne.

spanyolserpenyosegytalprep.jpg

Kell hozzá két bevonatos serpenyő, ugyanis egyszerre nem lehet rendesen megpirítani mindegyik összetevőt. A krumplit meghámoztam, feldaraboltam, feltettem hideg sós vízben főni. A zöldségeket megtisztítottam. A padlizsánt és a paradicsomot kockákra, a hagymát cikkekre vágtam, a fokhagymát egészben hagytam. A padlizsánt és a fokhagymát kevés olajon pirítani kezdtem az egyik serpenyőben. A másik serpenyőben a kolbászt takarék lángon kiolvasztottam kissé. Hozzáadtam a hagymát, nagy lángon pirítani kezdtem. A kolbászt kivettem belőle, amint eléggé kiolvadt. Hozzáadtam a felaprított zöldfűszereket. A krumpli mostanra már majdnem megfőtt. Leszűrtem, a szűrőben hagytam gőzölögni. Ezzel sok vizet veszített a krumpli, könnyebben megpirult. Amint a többi zöldség megpirult, kivettem őket egy tálba. A nagyobbik serpenyőben annyi libazsírt hevítettem, hogy pár milliméter magasan áljjon benne. Ebben pirítottam meg a krumplit nagy lángon. Kivettem, leitattam róla a felseleges zsiradékot. A többi pirított zöldséggel, a kolbásszal és a paradicsommal összekevertem, majd meglocsoltam a marokkói citrom levével. Átforgattam. Sózni nem kell, mert sós citrom leve önmagában is elég sós. Tálaltam, pár bazsalikomhajtással díszítettem.

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr2112732184

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása