Fűszeres húsos ragu, a konyhám egyik scájci bicskája
2017. augusztus 18. írta: Gyalogrépa

Fűszeres húsos ragu, a konyhám egyik scájci bicskája

toltottzoldsegekpastilla.jpg

Mindig van a tarsolyomban egy darált húsra épülő ragu, amit ugyan folyton farigcsálok, javítgatok, de a funkciója mindig ugyanaz: ideális töltelék zöldségekbe, melegszendvics-feltét, rizseshús alapanyag, és még ki tudja, mi más. Előre el lehet készíteni, és napokig rájárni. Onnantól, hogy megvan a ragu, a töltött zöldségekből álló tálat már bárki kirázza kisujjából.

fuszereshusosragualapanyagok.jpg

A ragu összetevői:

  • soványabb sertésdagadó, vagy lapocka
  • salotta
  • házi, eltett darált paprika
  • fokhagyma
  • gyömbér
  • kurkuma
  • kakukkfű
  • zsálya
  • törött bors
  • oregánó
  • római kömény
  • korandermag

 fuszereshusosraguprep.jpg

A koriandermagot, és a római köményt kevés repceolajon megfuttattam. Hozzáadtam az apróra vágott hagymát, közepes lángon pirítottam. Hozzáadtam az apróra vágott fokhagymát, gyömbért, tovább pirítottam. Belekevertem a darált paprikát, és a zöldfűszereket. Felöntöttem kevés vízzel, hogy ne égjen meg. A dagadóról eltávolítottam a fölösleges zsírt, csíkokra vágtam, majd ledaráltam. Forró serpenyőben megpirítottam ügyelve arra, hogy ne álljon össze a hús nagyobb darabokká. A gyors pirítás közben folyamatosan dolgozni kell rajta fakanállal. Figyelni kell arra is, hogy a serpenyő ne legyen túlzsúfolt, mert akkor csak párolódik a hús, nem pirul. Ha szükséges, több részletben kell pirítani. Amint elkészült, beleforgattam a fűszeres készítményt, megsóztam. Kis lángon lefedve pároltam, amíg a hús meg nem puhult. Szükség esetén a folyadékot pótolni kell. Ha nem kerül azonnali felhasznásra, le kell hűteni mielőbb. Hűtőben három napig különösebb ízveszteség nélkül eláll. Érdemes nagyobb adagot készíteni, esetleg fagyasztani is lehet belőle; bár én nem szeretem, mert felengedés után túlzottan leveses lesz.

toltottpaprikaparadicsomgomba.jpg

Nyáron az elsőrangú tölteni való zöldségekhez viszonylag olcsón hozzá lehet jutni. Minden zöldségesnél kapni ilyenkor paprikát, paradicsomot, tököt, padlizsánt. Kivájtam pár paradicsomot, pritaminpaprikát. Félbevágtam, kiereztem kápia paprikákat, és egy bogyiszlóit. Az erdőszéli csiperke meglepetés. Ugyan ilyenkor szezonja van, de amilyen száraz az idő, igazán megelepetés volt összefutni velük a környéken. Felhasználtam őket is. A zöldségeket megtöltöttem, a gombák kalapjába halmoztam a tölteléket. Száznyolvan fokos (asztali) sütőben sütöttem, amíg a zöldségek szélei meg nem pirultak. Hozzá aprított petrezselyemmel kevert házi aludttejet adtam hűsítőnek. A zöldségek előkészítése, megsütése legfeljebb fél óra alatt megvan, és körülbelül tíz perc munkát igényel. Kényelmes kis fogás.

husosbaboscukkinispastilla.jpg

A másik recept egy egyszerű pastilla. Majdnem olyan, mint egy rétes, csak nem tekerni kell, hanem hajtogatni. Kivajazott piteformába terítettem két réteg réteslapot. Felszeltem pár cukkinit, elővettem a hűtőből némi főtt fejtett babot. Természetesen a konzerv is épp ilyen jó. Ezekből, és a húsos raguból raktam az első réteg tölteléket. Erre raktam a további hat réteslapot, hogy mindegyiknek a nagyobb része lelógjon a formáról. A réteslapokat nem kell olyan akkurátusan vajazni, mint a rétesnél, vagy más pastilláknál szokás, mert a ragu tartalmaz zsiradékot. Erre került a második réteg töltelék. A réteslapokat körben a piteformába hajtogattam, majd megvajaztam a tetejét. Száznyolvan fokos (asztali) sütőben sütöttem, amíg a teteje meg nem pirult. Ekkor pedig kapott némi marokkói felhangot, ha már egyszer pastilla. Nekem nagyon ízlett így, de azért elhagyható; alaposan megszórtam fahéjas porcukorral. Végül tálalásnál erre is került a petrezselymes aludtttejből.

fuszereshusosragusszendvics.jpg

Másnap reggel tettem a raguból egy darab kenyérre, majd betoltam a sütőmbe pirulni kicsit. Másnap vacsorára kevés piláfnak elkészített rizshez kevertem belőle.

A bejegyzés trackback címe:

https://suburbankitchen.blog.hu/api/trackback/id/tr7412759282

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása